AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Hei, Er helt grønn på barnevogner, men etter å lest og pratet litt rundt har vi (les: jeg) muligens havnet på Baby Jogger City Elite med dyp bag. Har termin i mai. Ut i fra jeg har forstått kan det bli trangt med en5-6 mnd gammel baby og voksipose i dypbagen mot vinteren og at vi da må gå over til sportsdelen. Er det vanlig å bytte over i den alderen? Og hvordan er det å ikke ha de vendt mot seg når de er så små? Vi bor i Oslo, reiser mye med tbane, trikk og buss, samt, har liten bil. Må også ha vogna i yttergangen på ettermiddag/kveld, så må være enkel å slå sammen. Dette er noen av grunnene til at denne vognen er aktuell for oss..Anonymous poster hash: a47c9...f2e
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Det er vanlig å gå over til sportsdel rundt 5-6 mnd. Du ser babyen godt tross at den sitter andre vei, det er hvertfall min erfaring med tfk. Anonymous poster hash: 1f727...782
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Vi valgte bort den vogna fordi man ikke kan snu sportsdelen. Men tror vogna er kjempemessig når barnet blir større. Valgte bugaboo buffalo - den er også enkel å slå sammen (bagen kan legges sammen så den blir helt flat), og sittedelen kan man ha begge veier. Et annet alternativ er TFK med multixbag, eller bugaboo cameleon kanskje? http://www.babyverden.no/blogg/Lykkeligbarndom/La-barnet-se-deg-pa-trilletur/ Anonymous poster hash: 2629c...ff2
Gjest Ludodama Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Jeg valgte bort den og endel andre vogner av to grunner; jeg bor sentralt i Oslo og er avhengig av vogn som tar minst mulig plass på kollektiv(er ofte stappfullt), man kommer ikke inn med alle vogner på de gamle trikkene, og jeg følte 3hjuling ble veldig ustabilt opp og ned på alle fortauskanter vinterstid i tilegg til inn/ut av trikk hvor man må være litt rask. Så valgte jeg bort alle som ikke kunne ha sportsdel vendt mot oss, det er jeg veldig glad for nå som vi bruker sportsdel og er endel ute. Jeg får mye mer kontakt med barnet når han er vendt mot meg. Så trengte jeg en som ikke var for tung siden mange bygg i Oslo ikke har heis, og valget endte dermed på Bugaboo Cameleon. Jeg måtte bære bagdelen mye rett etter fødsel ifbm besøk på helsestasjon osv(og inn/ut hjemme X antall trilleturer fordi babyen kun sov på trilletur), og det var slitsomt nok med den letteste bagen i tillegg til stelleveske etc. Er veldig fornøyd:) I tillegg fikk jeg en lang baby, så han hadde faktisk ikke passet særlig lenge i den du nevner- jeg hadde måttet kjøpe ny vogn sannsynligvis. Han var for lang før han var klar for sportsdel, og vi byttet om før det var gått 6 mnd. Endret 3. januar 2015 av Ludodama 1
Blomst1990 Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Babyjoggeren har en liten luke på toppen hvor man kan se ned til barnet på sportsdelen. Vi har nettopp bestilt denne vognen, ikke fått den enda.. Har lest så mye positivt om den, så vil ikke at en ting skal komme i veien for at vi velger denne. Venter barn i slutten av Mai
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 For meg var det uaktuelt å ha barnet vendt fra meg så tidlig som seks mnd. Forskning viser at barn som sitter vendt mot trilleren har lavere puls, smiler/ler mer og sovner lettere (på trilletur altså). Jeg bor også i Oslo og kollektivtrafikken er vårt eneste transportmiddel. Det blir mange inntrykk på den lille og jeg så veldig tydelig at han søkte blikket mitt når han ble snakket til av fremmede, hørte en uvant lyd eller var usikker på andre ting. Den muligheten synes jeg ikke man skal ta fra barna. Jeg kjøpe Babyjogger City Mini GT da ungen var to år og hadde fått språk til å føre en samtale. Foreldre barn er BJ-vognene helt geniale. Anonymous poster hash: e7188...29e 2
Gjest Ludodama Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 For meg var det uaktuelt å ha barnet vendt fra meg så tidlig som seks mnd. Forskning viser at barn som sitter vendt mot trilleren har lavere puls, smiler/ler mer og sovner lettere (på trilletur altså). Jeg bor også i Oslo og kollektivtrafikken er vårt eneste transportmiddel. Det blir mange inntrykk på den lille og jeg så veldig tydelig at han søkte blikket mitt når han ble snakket til av fremmede, hørte en uvant lyd eller var usikker på andre ting. Den muligheten synes jeg ikke man skal ta fra barna. Jeg kjøpe Babyjogger City Mini GT da ungen var to år og hadde fått språk til å føre en samtale. Foreldre barn er BJ-vognene helt geniale. Anonymous poster hash: e7188...29e Jeg merket også dette veldig. Det er mye syns- og lydinntrykk i sentrum av byer, spesielt i Oslo hvor det er endel mer trafikk og støy på vei til mange av parkene etc. Så synes jeg spesielt etter min jobbstart hvor jeg selv hadde behov for å få kontakt den tiden jeg var hjemme på ettermiddagen før han la seg(ogi helgene) at det var helt uaktuelt å trille ham ute uten at han var vendt mot meg og vi kunne få litt kontakt også utendørs. Han følger med på ting, men ser jo oss hele tiden og kommuniserer med oss med prating/latter og smil. Når de er eldre blir det jo helt annerledes, for da er de jo mye mer mobile i og utenfor vogna/kan gå selv og blir bare trillet litt. Er man mye inne med barnet og/eller bare triller avogtil(og bruker mye bæresele) blir det annerledes, men mitt barn likte ikke bæresele noe særlig i tillegg til at vi var og er mye utendørs året rundt, ergo blir vogna og hvilken vei de sitter ganske viktig.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Var aldri noe problem med tfk, men så gikk vi kun tur i skogen og på landeveier. Barnet sov alltid i vognen.Anonymous poster hash: 1f727...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå