Gå til innhold

når vekke en 1-åring på dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet at man ikke skal vekke babyer om det ikke er noe spesielt som f.eks en legetime, men hvor lenge lar man en 1-åring sove på dagen? Hvor lenge over deres 1-åring? Vekker dere etter 2-3 timer? Vår pleier å sove bare 1-2 timer men har sovet i 3 timer nå, sov godt i natt og til kl 7. Men han våkner sikkert hvert øyeblikk. Søvn pleier ikke å avle søvn her.

I barnehagen lar de han sove så mye han vil, er som regel 2 timer der og. Når kutter man ned på den tiden? Skal ikke gjøre det ennå.

Anonymous poster hash: 43634...e85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kutter ned når det påvirker nattesøvnen.

Anonymous poster hash: a637e...cf0
  • Liker 1
Skrevet

Da datteren min var 1 år, sov hun tre timer hver dag. Jeg personlig ville ha vekket om hun sov lenger, for om hun gikk mer enn det uten mat, ble hun skrekkelig grinete og sløv. Men tre timer var i hvert fall innafor her. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vekker aldri, det blir bare grining og styr resten av dagen. Sover 1-3 timer.

Anonymous poster hash: 268e7...e9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har problemer med å få han til å sovne om kvelden for tiden, men det er sånn uansett om han sover 1, 2 eller 3 timer. Har vært sånn siden før juleferien men får se hvordan det blir når han begynner i barnehagen igjen på mandag. Han sov 3, 5 timer i dag.

Skrevet

Vår jente er 15 mnd. Hun sover enten 2 x 45 min eller 1 x 1,5 time. Innimellom våkner hun av seg selv og innimellom vekker jeg henne. Går fort utover nattesøvnen her hvis hun sover for lenge. Men hvis hun sover passelig på dagtid så sover hun 13-14 timers netter.

Jeg vekket aldri da hun var baby.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som baby sov han stort sett 30 min *2 så ikke noe å vekke :P

Skrevet

Vår er 1,5 år, men vekker aldri. Nå går ikke lang søvn eller forsinket dubb på dagtid ut over nattesøvn da, han sover slavisk 10,5 time om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...