Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min bror har mistet fullstendig oversikten over økonomien sin. Jeg har tilbudt meg og hjelpe, og han skal skrive en fullmakt slik a jeg kan kontakte dem han skylder penger for å få ut opplysninger, og få i havn bealingsavtaler.

Er det noen som ve hva som må stå i fullmakten?

Regner med den må inneholde kopi av legitimasjon og slikt, men må det være signert av vitner?

Og hvor konkret må den være? Holder det med en fullmakt, eller må vi ha en for hver kreditor? Må de forskjellige krediorene listes opp?

Noen som har peiling?

Anonymous poster hash: 868f0...539
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan gi deg info i forhold til banken, da jeg har jobbet i bank :) Det beste er om dere går sammen til banken, også kan du legges til som disponent på hans konti. Da signerer dere begge på at du får tilgang til hans konti.

Når det gjelder kreditorer så er det viktig at en fullmakt inneholder følgende:

- fødselsnr på innehaver og den som skal få fullmakt

- fullt navn

- signatur

- hva som skal gjøres, vær så konkret som mulig. legg ved evt referansenr/kontonr etc.

- kopi av legitimasjon er veldig greit som vedlegg

Anonymous poster hash: bdd17...2ed
AnonymBruker
Skrevet

Skal rs ta over styring av brorens konto, står det noe sted?

Fullmakt

Personens fulle navn og fødeslesnummer 11 sifre, gir herved fullmakt personens fulle navn og fødeselsnummer, fullmakt til representere meg i forhold til x og y økonomiske sqker. Dette innebærer at han har rett til fullt innsyn i og kopi av alle sqker vedrørende meg og min økonomi, inntil fullmakten trekkes tilbake ved skriftlig varsel.

Begges underskrifter og fødelsenummer gjentas.

Kjenner du til siden inkasso.no ?

Anonymous poster hash: 66a15...13b

AnonymBruker
Skrevet

Skal rs ta over styring av brorens konto, står det noe sted?

Fullmakt

Personens fulle navn og fødeslesnummer 11 sifre, gir herved fullmakt personens fulle navn og fødeselsnummer, fullmakt til representere meg i forhold til x og y økonomiske sqker. Dette

innebærer at han har rett til fullt innsyn i og kopi av alle saker

vedrørende meg og min økonomi, inntil fullmakten trekkes tilbake

ved skriftlig varsel.

Begges underskrifter og fødelsenummer gjentas.

Kjenner du til siden inkasso.no ?Anonymous poster hash:

66a15...13b

Sammen med fullmakten må du alltid ha kopi av enten pass eller bankkort for både deg og han.

AnonymBruker
Skrevet

hva er inkasso.no?

Anonymous poster hash: 5b07a...e40
Skrevet

hva er inkasso.no? Anonymous poster hash: 5b07a...e40

Generelt, når folk anbefaler en nettside, vil det lønne seg å gå inn på nettsiden for å få svar på hva den inneholder. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, da er jeg et skritt videre :)

Anonymous poster hash: 868f0...539
AnonymBruker
Skrevet

For din brors skyld, bør fullmakten tidsbegrenses - ellers har du disse rettighetene for hans levetid, og det kan føre til alvorlig konflikt. Sett en sluttdato ("denne fullmakten har gyldighet til dd.mm.åååå") etter hvor lang tid dere tror det trenges, og lag heller en ny, tidsbegrenset fullmakt om problemene ikke er løst ved utløpstiden.

Om en fullmakt allerede er skrevet, uten tidsbegrensning, kan den nye fullmakten innledes med et formular som "Denne fullmakten erstatter tidligere fullmakt, gitt den [dd.mm.åååå], og trer i kraft fra [dd.mm.åååå]. Tidligere nevnte fullmakt er fra denne dato ikke lenger gyldig."

Anonymous poster hash: 7f504...ded

AnonymBruker
Skrevet

For din brors skyld, bør fullmakten tidsbegrenses - ellers har du disse rettighetene for hans levetid, og det kan føre til alvorlig konflikt. Sett en sluttdato ("denne fullmakten har gyldighet til dd.mm.åååå") etter hvor lang tid dere tror det trenges, og lag heller en ny, tidsbegrenset fullmakt om problemene ikke er løst ved utløpstiden.

Om en fullmakt allerede er skrevet, uten tidsbegrensning, kan den

nye fullmakten innledes med et formular som "Denne fullmakten

erstatter tidligere fullmakt, gitt den [dd.mm.åååå], og trer i kraft fra

[dd.mm.åååå]. Tidligere nevnte fullmakt er fra denne dato ikke

lenger gyldig."Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

7f504dc03804a7e208d816c964cbdded"] 7f504...ded

Fullmakter SKAL ikke tidsbegrenses.

En fullmakt kan når tid som helst trekkes tilbake av den som gir fullmakten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...