Gå til innhold

19 år og pappa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på knapt 19 ble pappa før jul. Han er ikke sammen med mammaen. De er gode venner og samarbeider godt. Hun og babyen bor hos oss når hun er på besøk her. Pappaen bor også hjemme enda. Saken er at han har fått ny kjæreste som av og til er her samtidig som babyen og mammaen. Jeg syns, og har sagt til ham, at jeg ikke syns det er komfortabelt når han og den nye jenta sitter og tar på hverandre, koser med babyen o.l. mens moren som fødte barnet hans for noen få uker siden sitter 40cm unna. Kjæresten får ikke overnatte her. Begge jentene er snart 18. Hvordan forholder jeg meg til dette? Gutten må jo få lov til å gå videre i livet, men jeg syns likevel at det blir litt respektløst..

Anonymous poster hash: 3a2c4...621

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, for en familie dere er....

Anonymous poster hash: 6fb19...508
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette var jo en flott situasjon... Derfor unger bør vente med å få barn. Bedre å få barn når man er mer voksen og i et stabilt forhold.

Anonymous poster hash: 848e1...b07

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig svar over her.. Jeg syntes det virker litt rart, hvorfor vil barnemor komme på besøk til dere når han sitter sånn med nye kjæresten? Hun er vel proppa full av hormoner, jeg hadde taklet det dårlig. Men snakk med alle parter, hvis det bare plager deg så er det vel greit :)

Anonymous poster hash: 9e54c...ebb

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette var merkelig. Ganske spesiell oppførsel fra sønnen din og kjæresten. Når barnemor er der bør de selvsagt da hensyn. Hvorfor kan du ikke si det til dem?

Anonymous poster hash: 9f15a...298
  • Liker 4
Gjest brutal_mann
Skrevet

Her bør nok sønnen din og nye dama hans ta seg to poser boller. Stram dem opp. Det er ikke det at barnets mor skal eie han, men at han skal ta konsekvensene av å ha blitt far. Han er 19, på tide å bli voksen.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Mor og barnet er vel ikke på besøk så ofte? Det er ditt hus og dine regler og du har all rett til å bestemme at den nye kjæresten ikke får komme på besøk når sønnen din har besøk av barnet sitt.

Anonymous poster hash: 683c9...b1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han burde prioritere barnet når barnemor først kommer på besøk til dere med barnet.

Anonymous poster hash: 92d3b...aba
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært min sønn så hadde jeg prøvd å få han til ha ta hensyn til at kanskje det ikke er så komfortabelt for barnemor at han sitter og fikler med den nye dama mens hun sitter der som en dott. Kan jo være greit å ta en alvorsprat med gutten om hva slags far han har tenkt å være. Barnet skal bli prioritert først. Så kan han dulle med nydama senere. Hadde for øvrig blitt utrolig skuffet om min sønn oppførte seg slik, hadde følt jeg hadde feila stort.

Anonymous poster hash: 92d3b...aba
  • Liker 3
Skrevet

Du burde lære han litt om det å ha respekt for andre folk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er respektløs og umoden oppførsel og jeg synes du skal fortelle ham det.

Anonymous poster hash: 4e703...2dd
  • Liker 2
Skrevet

Kan jo være at mammaen til babyen har ingen ting imot det. Kanskje hun har en ny kjæreste. Eller er over han for lengst, og synes det er positivt at barnefar har ny kjæreste og at de har det fint. Dette er jo også fint for babyen at alle viser glede og harmoni. Men det fins såklart en balansegang på det å kose.

Skrevet (endret)

Unødvendig svar over her.. Jeg syntes det virker litt rart, hvorfor vil barnemor komme på besøk til dere når han sitter sånn med nye kjæresten? Hun er vel proppa full av hormoner, jeg hadde taklet det dårlig. Men snakk med alle parter, hvis det bare plager deg så er det vel greit :)

Hvis babyen er født for noen få uker siden, så er det vel en selvfølge at barnemor blir med når far skal se babyen. Når far og baby ikke bor sammen til daglig, kan ikke akkurat far ta seg av babyen alene i dagevis fordi den nye dama har lyst til å være der. Jeg syns det høres fantastisk ut at de samarbeider godt og at barnemor står på for at baby og far skal ha kontakt, og til og med blir der flere netter for at far skal få se barnet sitt masse. Problemet her ligger i at han og den nye dama ikke ser hvor spesiell situasjonen er - barnet er nyfødt! Kan ikke hun holde seg hjemme hos seg selv disse dagene? Stakkars barnemor; reiser dit for at far skal få se barnet sitt, og attpåtil overnatter, og så sitter far der og kliner med den nye dama si mens eksen sitter rett ved siden av. Herremin...

Endret av BelleBeauty
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig svar over her..

Sant. det er slemt å gni sannheten i øyne på folk.

Det er respektløs og umoden oppførsel og jeg synes du skal fortelle ham det.

Anonymous poster hash: 4e703...2dd

Nå er det sånn at de er 18 år, og dessverre er den oppdragelsen som unger får i dag noe helt annet enn det unger fikk som vokste opp for 30-40 år siden. Unger lærer ikke om respekt lengre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble mamma da jeg var 19 år. Jeg var ekstremt hormonell, man er jo både tenåring og nybakt mor.

Sønnen din kan holde seg unna kjæresten når han har samvær med babyen sin, ærlig talt. Siden de ikke bor sammen så ser han vel ikke babyen så alt for ofte, er han virkelig nødt til å sitte å tafse på kjæresten mens han skal fokusere på babyen da? Hvorfor må kjæresten være der i det hele tatt egentlig?

Nei, ta deg en skikkelig snakk med sønnen din. Han må kunne tenke litt på barnemor her også, han må tross alt ha henne i livet sitt resten av sin tid. Men han er enda ung og attpåtil mann, så ikke sikkert han tenker på andre rett og slett. Du må manne ham opp litt.

Anonymous poster hash: bcb08...c97
  • Liker 4
Skrevet

Hvorfor er det en selvfølge at noen som helst av de involverte i denne situasjonen i det hele tatt vurderte abort? Kanskje er både mor og far kjempelykkelige over graviditeten og barnet, selv om de ikke lenger er et par. Kanskje synes TS det er skikkelig stas å være bestemor, kanskje synes nydama til faren at det er koselig å være "stemor". Vi vet da virkelig ikke det?

Barnet kan jo tilogmed ha vært planlagt, ikke noe vi kan avgjøre utifra informasjonen her så langt.

• Liker 2
Gjest Phoenix
Skrevet

Om det er få uker siden så burde kjæresten ut av huset deres mens mammaen er der med babyen. Evt. at kjæresten holder seg på rommet om det er snakk om noen timer.

• Liker 2
Skrevet

Synes det sier litt vel mye om barnefar at han allerede har en kjæreste jeg da, han burde fokusere på utdanning/jobb sånn at han kan betale barnebidrag på den her ungen han har insistert på skal komme til verden.

• Liker 3
Gjest KlippKlapp
Skrevet

Sønnen din får lære å oppføre seg. Er man pappa er det fpr dumt å oppføre seg som en fjorten år gammel jente.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, TS. Dette synes jeg er dårlig gjort av sønnen din og kjæresten hans.

Skjønner at de sikkert ikke får nok av hverandre om de nettopp har blitt sammen, men de bør virkelig være mindre tafsete og flørtete når barnemor er der. Helst bør ikke nykjæresten være der. Det bør jo hun selv også skjønne?

Prøv å hinte det frem, sånn at han innser det selv. Ikke fortell han hva han skal gjøre, for er han som folk flest, så liker han ikke å bli rettet på og fortalt hva han skal gjøre. Da gjør han heller det motsatte.

Det er jo ikke så sikkert at barnemor er deppa over dette, men om hun er det, synes jeg at du skal vise at du er på hennes side. Så føler hun seg mindre alene og at hun ikke er urettferdig. Spør henne også om hun ikke har noen i kikkerten :)

Jeg synes uansett at du gjør rett i å blande deg inn her, siden de er så unge og kanskje ikke tenker så langt. De har jo ikke all verdens med livserfaring, og har kanskje ikke innsett hvor mye slike småting kan såre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...