AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Har to tenåringer, jente på 17 og gutt på 19 som bor hjemme. Jeg har sagt at jeg ikke er intr i one-night-stands her i huset, og at de skal ha vært i et fast forhold i 6 mnd før de får overnatte/ha overnatting av kjæreste.. Selvsagt får han på 19 overnatte hvor han vil, men her i huset er det mine regler som gjelder.. For strengt?Anonymous poster hash: 40ef8...8fd
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Har to tenåringer, jente på 17 og gutt på 19 som bor hjemme. Jeg har sagt at jeg ikke er intr i one-night-stands her i huset, og at de skal ha vært i et fast forhold i 6 mnd før de får overnatte/ha overnatting av kjæreste.. Selvsagt får han på 19 overnatte hvor han vil, men her i huset er det mine regler som gjelder.. For strengt?Anonymous poster hash: 40ef8...8fd Ikke for strengt. One night stands hadde ikke foregått i mitt hus om så barna var 30 år. Anonymous poster hash: 43c0b...703 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 Det øker i hvert fall sannsynligheten for at de tyr til offentlige steder for å få seg noe, eventuelt lyver om hvor de skal for å dra til kjæresten... Selvfølgelig kan det være at dine barn ikke er sånn, det vet ikke vi noe om. Jeg vet bare at jeg gjorde slikt da jeg var på den alderen. Jeg har ikke slike regler selv, de får overnatte/ha overnatting som de vil fra de er 16 så lenge de beskytter seg riktig. De vet hvor de finner kondomer i huset. Anonymous poster hash: c665b...264 5
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Syns det er greie regler jeg. Selv fikk jeg ikke ha overnatting før jeg ble 18, selv om jeg hadde kjæreste. Mamma var veldig opptatt av at det å sove hos hverandre fort gjorde et forhold mer seriøst enn nødvendig for en tenåring. Altså var det ikke av frykt for sex, det visste hun at vi hadde uansett, men det å komme hjem og legge seg var viktig i hennes øyne. Jeg ser i ettertid poenget hennes, men det var lite populært den gang. ONS hjemme hos foreldre er uhørt, sånt gjør man bare ikke. Anonymous poster hash: 20a5b...55a 1
Gjest Olivia Benson Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 Jeg skjønner veldig godt at du ikke ønsker at fremmede skal overnatte i ditt hus, så der syns jeg ikke du er urimelig. Men jeg syns regelen om at de må være sammen i 6 mnd er litt rar. Det burde holde at de er faste kjærester og at du har hilst på vedkommende og vet hvem de er. 7
smilo Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Syns det er greie regler jeg. Selv fikk jeg ikke ha overnatting før jeg ble 18, selv om jeg hadde kjæreste. Mamma var veldig opptatt av at det å sove hos hverandre fort gjorde et forhold mer seriøst enn nødvendig for en tenåring. Altså var det ikke av frykt for sex, det visste hun at vi hadde uansett, men det å komme hjem og legge seg var viktig i hennes øyne. Jeg ser i ettertid poenget hennes, men det var lite populært den gang. ONS hjemme hos foreldre er uhørt, sånt gjør man bare ikke.Anonymous poster hash: 20a5b...55a Jeg har selv levd etter samme regel som din mor, og det vil jeg holde på til yngstebarnet er 18. Og jeg vet også at om de vil ha sex så finner de mulighetene uansett.
Gjest Hummels Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Jeg hadde min første kjærlighet på overnatting når vi var 13 år. Vi fikk ikke ligge i samme seng da, og mamma kikket innom av og til. Vi klarte oss greit da. Tok litt på hverandre her og der. Det mamma ikke visste var at vi hadde hatt sex tidligere hjemme hos henne en gang foreldrene hennes var borte. Var en ettermiddag etter skolen det. Endret 3. januar 2015 av Hummels
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Synes reglene er helt greie. Ellers handler det jo om hvordan de er oppdratt generelt og hva slags typer de er. Sex på offentlig sted virker vanvittig trashy for meg og gjorde det også da jeg var tenåring...folk i min krets holdt ikke på slik. Anonymous poster hash: 8bb07...7c6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 Jeg er tenåring selv, så kanskje derfor jeg ser det mer fra deres synspunkt. Men jeg tenker at du må vurdere selv hvordan dine sønner er, i forhold til om du er urimelig eller ikke. Tror du forholdet kommer til å vare en god stund? Har de vært i mange forhold før? De fleste forhold i den alderen gjør jo det, og hvorfor sette en "brems" på den første forelskelsen og kjærligheten deres? Kjærlighetssorgen hvis det blir slutt, blir nok ikke stort verre om de overnatter hos hverandre. Og hvis du sier nei, så sover de ganske sikkert hjemme hos jenta og lyver til deg om hvor han er. med overnattingen får dere som foreldre også en sjanse til å bli godt kjent med jenta, dette tror jeg ville vært viktig for moren min hvertfall. Dette ble kanskje rotete, men jeg tenker at å sette den grensen på 6mnd-forhold er litt urimelig. Men når det gjelder ons skjønner jeg deg kjempegodt Anonymous poster hash: f5522...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Jeg og samboeren ble sammen da vi var 15, og i mars det året skulle han være med oss på hytta to netter før vi tok bussen til hans hytte (ca. en time med buss) og den morgenen vi skulle dra dit ringte moren hans mamma og spurte om det var greit for mamma at vi sov på samme rom, mamma svarte med: "Jeg og XX (pappa) sov sammen da vi var 15, så det må de da få lov til". Så da sov vi på samme rom, og gjorde vi koste, men vi hadde ikke sex. Det var først en måned etterpå når vi var alene på sommerhytta. Nå er vi 20, fortsatt kjærester og bor sammen. Jeg er veldig glad for at vi fikk den tilliten. Anonymous poster hash: e53c9...33d
Gjest Uhumskheter Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Jeg hadde soverom vegg i vegg med mamma og pappa. Fikk ha kjæresten på overnatting. Vi var alle fullt klar over at hvis jeg og han hadde sex i min knirkeseng ville hele huset ha våknet.
WubWub Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 jeg begynte overnatte hos jenter når jeg var 14. ble endel fra jeg var 14-18. det var ikke før jenter ble 18 år at de fikk lov (av sine foreldre) å overnatte hos meg da
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #13 Skrevet 4. januar 2015 Jeg fikk lov til å overnatte hos kjæresten, og han hos meg, fra jeg var 16. Vi sov med pysj i flere måneder og hadde ikke sex før vi var klare for det. Jeg er veldig glad for tilliten vi fikk, vi hadde en veldig fin tid sammen. Anonymous poster hash: c853e...08a
HvittHus Skrevet 4. januar 2015 #14 Skrevet 4. januar 2015 Her får de overnatte når det føles naturlig for ungdommen. Jeg stoler på at ungdommen min klarer å avgjøre dette selv. For min del virker det noe spesielt å sette en grense hvor hvor lenge de må være sammen før de kan overnatte. Setter du disse reglene for deg selv? Ungdommenes forhold blir ikke mindre eller mer seriøse ved overnatting(på lik linje med oss voksne), men det forenkler ofte logistikken. Og sex kan de ha andre steder enn hjemme, så det er ikke et argument. I den alderen har de ikke nødvendigvis førerkort, det er ikke alltid det går buss, og da blir det foreldrene som må hente på kvelden. Som forelder er det kjekt å kunne slappe av, kose seg med en film etc med ungdommene, uten at kvelden blir avbrutt av henting. Eller at man må planlegge kvelden ut fra henting. Hos oss er hjemmet vår åpent for både venner og kjærester, og det ser vi er positivt i den forstand at ungene liker å være sammen med oss foreldre selv som ungdommer, og forsetter å komme hjem med for sosialt samvær selv etter at de har forlatt redet. 1
Gjest Haaploes Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 Jeg skjønner veldig godt at du ikke ønsker at fremmede skal overnatte i ditt hus, så der syns jeg ikke du er urimelig. Men jeg syns regelen om at de må være sammen i 6 mnd er litt rar. Det burde holde at de er faste kjærester og at du har hilst på vedkommende og vet hvem de er. Enig i denne.
SiMa Skrevet 4. januar 2015 #16 Skrevet 4. januar 2015 Regelen om at de må ha vært kjærester i seks måneder skjønner jeg ikke. Den grensen virker ganske vilkårlig for meg. Jeg ville heller stilt som krav at du har truffet dem/de har blitt invitert på middag eller noe sånn. 1
Veggdyret Skrevet 4. januar 2015 #17 Skrevet 4. januar 2015 Regelen om at de må ha vært kjærester i seks måneder skjønner jeg ikke. Den grensen virker ganske vilkårlig for meg. Jeg ville heller stilt som krav at du har truffet dem/de har blitt invitert på middag eller noe sånn. Skulle til å skrive akkurat det samme, at du har møtt vedkommende ved en/flere anledninger og at vedkommende da har blitt presentert som "kjæresten til barnet" synes jeg at burde være nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå