Gjest Sobril Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Jepp. Her er bilde av hvordan min "hverdag" fortoner seg treningsmessig. I dag hadde jeg en rooolig joggetur - for jeg har fått så innmari vondt i ryggen. Snittfart står ikke oppgitt i bilde, men klikker jeg videre inn et annet sted sier den 7,7 km/t. I går gikk turen med snittfart 9 km/t. Jeg forbrant altså litt mer kalorier på turen i dag, med lavere tempo og puls enn jeg gjorde på gårsdagens hvor jeg jogget bittelitt lenger og med høyere intensitet. Hvordan har dette seg? Bør man ikke egentlig forbrenne mer dersom pulsen er høyere og man løper fortere? Og en annen ting; til dere som er flinke til å regne(?) Hvis jeg jogget 6100 meter med snittfart på 9 km/t. 600 av disse 6100 meterne er i oppoverbakke, og farten er nødvendigvis bare på 6,5 km/t. Hvor fort jogget jeg da på de resterende 5500 meterne?? Endret 3. januar 2015 av Sobril
BlåSwix Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Nå vet jeg ikke hvilke "måleverktøy" du bruker, men slike målinger er ikke alltid like nøyaktige heller.
Gjest Lite nytt Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 Jepp. Her er bilde av hvordan min "hverdag" fortoner seg treningsmessig. I dag hadde jeg en rooolig joggetur - for jeg har fått så innmari vondt i ryggen. Snittfart står ikke oppgitt i bilde, men klikker jeg videre inn et annet sted sier den 7,7 km/t. I går gikk turen med snittfart 9 km/t. Jeg forbrant altså litt mer kalorier på turen i dag, med lavere tempo og puls enn jeg gjorde på gårsdagens hvor jeg jogget bittelitt lenger og med høyere intensitet.Hvordan har dette seg? Bør man ikke egentlig forbrenne mer dersom pulsen er høyere og man løper fortere?Og en annen ting; til dere som er flinke til å regne(?) Hvis jeg jogget 6100 meter med snittfart på 9 km/t. 600 av disse 6100 meterne er i oppoverbakke, og farten er nødvendigvis bare på 6,5 km/t. Hvor fort jogget jeg da på de resterende 5500 meterne?? Du forbrenner mere per tidsenhet ved høyere puls. Dersom du regner om, så finner du at du forbrant mere pr minutt da du hadde høyere puls enn ved lavere puls. Du ser jo at antall kalorier forbrent er omtrent det samme, mens tiden er den store forskjellen. Ca 9,5 km/t de resterende 5,5 km
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå