AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Hei! Jeg vurderer å ta noen striper i håret, men har SKIKKELIG frisørskrekk.. Det har resultert i at jeg ikke har vært hos frisøren på 5-6 år. (Er 20 nå) Har aldri blitt fornøyd, og hater å ikke ha kontrollen over hva som skjer.. Har klippet håret mitt selv. Nå har jeg hår ned til litt ovenfor puppene etter jeg har spart en stund. Håret er ganske slitt med tanke på at jeg retter det mye (har naturlige krøller som ikke bør ses i dagslys), og jeg ønsker noen litt lysere striper i håret mitt. (Er brunette) Så jeg lurte på om frisøren kan "tvinge" meg til å klippe meg hvis jeg kommer for å stripe det? Er livredd for frisører, begynner nesten å gråte bare jeg tenker på det. Liker ikke forandringer, og det blir alltid så sykt kort etter jeg har vært der.. Kan huske hele barndommen gråt jeg hver gang jeg hadde vært hos frisøren, og når jeg var 14-15 så stoppet jeg helt.. Anonymous poster hash: 6d7d5...afb
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Nei, de kan ikke tvinge deg. Anonymous poster hash: cbb5f...e19
Odin-Den-Enøyde Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 De kan ikke tvinge deg nei. De vil nok sikkert prøve å få klippet det som er slitt, men i det store og hele er det jo du selv som bestemmer om det skal klippes og evt. hvor mye.
minister-mio Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 De kan prøve å overbevise deg om å klippe, men ii bunn og grunn er det du som bestemmer hva du vil betale frisøren for å gjøre med håret ditt.
#Sunrise Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 åhh jeg kjenner følelsen din :/ ikke noe gøy og gå med hår man ikke liker :/ jeg vil faktisk anbefale deg og finne en frisør du liker, og gå til fast vær gang, det gjorde jeg det som nemlig er problemet hvis håret ditt er så slitt, og du bleiker det er at det kan brekke tvers av.. jeg også nekta gå til frisøren og farga det hjemme hver gang, så til slutt fikk jeg noe lignene dreeds så jeg måtte til en frisør ca 2 ganger i uka for og gre håret, tilslutt måtte jeg klippe meg veeldig kort.. så hadde jeg vært deg hadde jeg funnet en frisør du liker
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Jeg er også litt sånn, har veldig langt hår og "alle" frisører er liksom så gira på å klippe det. Jeg klipper meg selv og går ikke til friøsren lengre. Tidligere stripet jeg håret mitt, men jeg sluttet fordi jeg ble ikke fornøyd (gul farge, flekker istedet for striping, bruk av hette på lagt hår osv..) Men, over til spørsmålet ditt. Den egentlige grunnen til at frisører vil klippe er fordi det er slik de tjener penger. Det har egentlig ikke så mye med håret ditt å gjøre (alle har slitt hår). De få gangene jeg er hos frisøren er jeg alltid høflig men ganske bestemt. Det blir det litt dårlig eller klein stemmning av, men jeg får det jeg vil ha og betaler bare for det jeg selv ønsker. Du er tross alt ikke der fordi du ønsker nye venninner. Noen frisører tåler dette veldig bra, og de har jeg brukt flere ganger. Så, gå til frisøren om du vil men ikke gi h*n kontrollen. Det er du som betaler og du som bestemmer. Anonymous poster hash: d1eaf...7b4
Quijote Skrevet 3. januar 2015 #7 Skrevet 3. januar 2015 Enig med Sunrise! Dersom håret ditt er så slitt som du beskriver er det nok ikke noe lurt å slite ytteligere på det ved å bleke det. Det kommer ikke til å bli fint. Finn deg en frisør du liker og klipp håret ditt før du striper det. Tydelig slitt hår er forresten mye verre enn det du selv mener er stygge krøller. Og hvem vet, kanskje en flink frisør kan hjelpe deg med å få frem krøllene på en fin måte, slik at du slipper å rette håret hele tiden? 1
Leini Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 De kommer nok til å ANBEFALEat du klipper, men det er ditt hår, og du som bestemmer. Be om at de stusser tuppene og tar kun det som er slitt
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 De kan selvfølgelig ikke tvinge deg til å klippe deg, de kan anbefale deg å klippe deg. MEN de kan nekte å stripe eller bleke håret ditt hvis det er veldig slitt da det kan risikere å knekke av, og de kan også be deg skrive under en erklæring på at de ikke er ansvarlig for at håret ditt knekker av/ryker hvis du allikevel insisterer på å stripe det uten å klippe det først. Gjør de dette anbefaler jeg deg å finne en annen frisør og heller gå. Opplevde selv en gang en frisør som sa hun absolutt ikke kunne stripe eller bleke håret mitt, da måtte jeg signere en erklæring først. Da gikk jeg. Håret mitt var da heller ikke slitt, så jeg tenkte som så at det finnes sikkert en frisør som da er bedre skikket til å gjøre jobben uten risiko. Og det fant jeg Anonymous poster hash: b9945...55a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #10 Skrevet 3. januar 2015 Nei de kan ikke tvinge deg, men hvis håret ditt er såpass ødelagt at du er redd frisøren vil tvinge deg, vil jeg anbefale deg å klippe deg uansett. Finn deg heller en frisør du liker først som kan klippe, så kan du stripe senere. Anonymous poster hash: 330b1...acd
WubWub Skrevet 3. januar 2015 #11 Skrevet 3. januar 2015 (endret) Ja de kan tvinge deg, frisører har blanko fullmakter til å gjøre hva de vil med deg så fort dere har satt opp en time, vips er du i deres klør. Har selv kommet hjem med traumer fra frisørene etter at de har gjort unevnelige ting med meg Endret 3. januar 2015 av WubWub
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #12 Skrevet 3. januar 2015 Butikken kan ikke tvinge deg til å kjøpe noe, frisøren kan ikke tvinge deg til å kloippe deg. Dette handler om kommunikasjon! Fortell hva du vil, få frisøren til å forstå hva du ønsker og ikke ønsker. Verken du eller frisøren kan forstå hverandrenuten at dere snakker sammen! Gjelder forøvrig ved all samhandling. Pass på å gå til en erfaren frisør, iikke en usikker nyutdannet, eller en lærling. Anonymous poster hash: a5dc6...68b
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #13 Skrevet 3. januar 2015 Klart de ikke tvinge deg:) Men grunnen til at du har hatt så mange dårlige opplevelser er nok at svært få frisører vet hvordan man klipper krøllete hår. Så du kan jo se etter noen på nettet der du bor som er flink med krøller, eller fortsette å klippe selv. Anonymous poster hash: 3c6da...c6a
Gjest Churro Skrevet 3. januar 2015 #14 Skrevet 3. januar 2015 Selvfølgelig kan de ikke tvinge deg. Jeg husker en gang for flere år tilbake, hadde hår ned til rumpa - jeg sa klart ifra til frisøren at jeg ønsket kun 3 cm klipt av (altså tuppene). Hun tok halve håret mitt hun, helt irrelevant om det var slitt egnetlig (og det var det ikke), mange av de tar seg bare frihet til å gjøre det de vil de. Trenger vel ikke nevne at jeg sa i fra at hun må høre på kunder og ikke leke "Gud" med saksa si, altså bestemme hva som skal av eller ikke på tross av kundenes ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå