AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #1 Skrevet 3. januar 2015 Er det virkelig slik at ting på denne listen (varer fritatt for toll) går glatt gjennom tollen uansett pris over 200 kr? Jeg får det ikke helt til å stemme.. Mener jeg har betalt toll på flere av de tingene før. Og hvis jeg for eksempel har handlet sko for 500kr og klær for 100kr så bør det ikke bli noe toll? Og blir tollen dyrere jo dyrere pakken er? Om det er forskjell på klær for 300kr og klær for 1700kr? Og hvordan får man selger til å skrive at det er en gave/feil pris? Jeg tør liksom ikke spørre om det, men har noen ganger skrevet at bestillingen er en gave og derfor har jeg en annen shipping adresse. Men mulig denne gaven må være en gave fra selger da og ikke fra meg som kjøper til en annen venn? Har nettopp fått meg paypal konto og eier ikke økonomisk sans så er litt forvirra. Man må jo bruke all fritiden på nettet virker det som for å finne ut hva som lønner seg. En haug av tingene jeg har kjøpt fra lightinthebox kunne jeg tydeligvis handlet på ebay. Trenger en guide eller noe! Anonymous poster hash: 1e0e6...990
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Skrevet 3. januar 2015 Er det virkelig slik at ting på denne listen (varer fritatt for toll) går glatt gjennom tollen uansett pris over 200 kr? Jeg får det ikke helt til å stemme.. Mener jeg har betalt toll på flere av de tingene før. Og hvis jeg for eksempel har handlet sko for 500kr og klær for 100kr så bør det ikke bli noe toll? Og blir tollen dyrere jo dyrere pakken er? Om det er forskjell på klær for 300kr og klær for 1700kr? Og hvordan får man selger til å skrive at det er en gave/feil pris? Jeg tør liksom ikke spørre om det, men har noen ganger skrevet at bestillingen er en gave og derfor har jeg en annen shipping adresse. Men mulig denne gaven må være en gave fra selger da og ikke fra meg som kjøper til en annen venn? Har nettopp fått meg paypal konto og eier ikke økonomisk sans så er litt forvirra. Man må jo bruke all fritiden på nettet virker det som for å finne ut hva som lønner seg. En haug av tingene jeg har kjøpt fra lightinthebox kunne jeg tydeligvis handlet på ebay. Trenger en guide eller noe! Anonymous poster hash: 1e0e6...990 Du må fortsatt betale MVA Må være gave fra selgeren til deg. Anonymous poster hash: 7cab0...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Skrevet 3. januar 2015 MVA = skatt/moms er det ikke? og oftest inkludert i prisen? på en del pakker når jeg skal hente på posten må jeg betale ca 350 kr ekstra. Og andre ganger har jeg fått faktura på dette. Så det er kommet i tillegg under sendingen mener jeg. Anonymous poster hash: 9cf75...fed
Gjest Skrevet 3. januar 2015 #4 Skrevet 3. januar 2015 MVA = skatt/moms er det ikke? og oftest inkludert i prisen? på en del pakker når jeg skal hente på posten må jeg betale ca 350 kr ekstra. Og andre ganger har jeg fått faktura på dette. Så det er kommet i tillegg under sendingen mener jeg.Anonymous poster hash: 9cf75...fed (norsk) Mva er som regel ikke inkludert i prisen når du handler fra utlandet, nei.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Skrevet 3. januar 2015 ^ takk, da lærte jeg noe nytt. Men er det mulig å regne ut den på en eller annen måte så man vet hva man kan forvente seg? Anonymous poster hash: 9cf75...fed
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Skrevet 3. januar 2015 Toll.no Anonymous poster hash: 666d2...fbc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå