Gå til innhold

Kan dette stemme? Eller er det innbilning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg synes nå alltid at jeg blir så forferdelig deprimert etter å ha spist godterier, kaker osv. med raffinert sukker. Kan dette stemme? Er det flere som har det slik, eller er det kanskje bare tilfeldigheter eller noe jeg innbiller meg fordi jeg vet det ikke er bra?

Tror jeg i så fall at jeg må bli totalt avholds fra sukker, for det er virkelig ikke godt å ha det slik :/

Fra og med i dag er det masse vann, frukt, nøtter, grønnsaker og fisk med omega - 3. Noen som vet om annet som skal hjelpe også? :)

Anonymous poster hash: 44fc3...d96
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

En naturlig forklaring er gjerne at du får et voldsomt blodsukker dropp som gjør deg slapp og sliten. Da føler en seg gjerne nedfor inntil blodsukkeret stabiliserer seg. I tillegg så blir en gjerne uggen og kvalm om man spiser for mye sukker og det er jo heller ikke noen god følelse.

Det beste en uansett gjør er så spise sunt og variert og holde sukker til det minimale. Om en gjør det og en sjelden gang spiser litt sukker så vil en nok ikke merke det på samme måte som når en spise sukker ofte og i store mengder.

Alt med måte er en fin regel :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg merker at jeg er mer stabil i humøret, og mer fokusert og opplagt, etter at jeg begynte å spise mer strukturert - jeg spiser det samme som før, men mindre godteri og ferdigmat, og mer hjemmelaget fra råvarer, mer variert, ikke så store porsjoner, men faste måltider, og bedre kvalitet, ikke lettprodukter. Jeg klarte ikke holde meg våken hele dagen tidligere, mens nå er det bare middagslur en sjelden gang, og jeg er ivrig etter å stå opp mens jeg tidligere aller helst ville ligget i fire timer til... Jeg er heller ikke sulten og matlei, men nyter maten og gleder meg til neste måltid. Så det er ikke bare innbilning, men en tjue kilo lettere kropp, samt tanken på at jeg spiser sunnere, er mer uavhengig av produsenter og reklametriks, tilværelsen er mer forutsigbar, og at jeg er mer selvhjulpen på kjøkkenet, bidrar nok til at jeg føler meg bedre også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En naturlig forklaring er gjerne at du får et voldsomt blodsukker dropp som gjør deg slapp og sliten. Da føler en seg gjerne nedfor inntil blodsukkeret stabiliserer seg. I tillegg så blir en gjerne uggen og kvalm om man spiser for mye sukker og det er jo heller ikke noen god følelse.

Det beste en uansett gjør er så spise sunt og variert og holde sukker til det minimale. Om en gjør det og en sjelden gang spiser litt sukker så vil en nok ikke merke det på samme måte som når en spise sukker ofte og i store mengder.

Alt med måte er en fin regel :)

Det kan ikke være blodsukkerfallet, for det er først dagen etter jeg merker de uheldige virkningene. Jeg trenger heller ikke å ha spist veldig mye, spiste vel 7 smågodt sjokoladebiter, det er jo mye, men ikke fråtsing liksom.

Skrevet

Jeg reagerer absolutt negativt på mye sukker! Blir trøtt og kan få hodepine og det resulterer selvsagt i dårligere humør! Særlig fordi jeg blir sint på meg selv for at jeg dytter i meg ting jeg VET jeg ikke tåler! Spiser jeg mye over flere dager for jeg sopp og hangover. Dødskult....

Skrevet

Det kan ikke være blodsukkerfallet, for det er først dagen etter jeg merker de uheldige virkningene. Jeg trenger heller ikke å ha spist veldig mye, spiste vel 7 smågodt sjokoladebiter, det er jo mye, men ikke fråtsing liksom.

7 biter smågodt mye?😅

AnonymBruker
Skrevet

7 biter smågodt mye?

Det blir mye sukker ja, det var store biter. Og så har jeg jo spist noe tidligere i forbindelse med jula også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte faktisk når jeg leste HI at jeg også får det, men ofte ikke før dagen etterpå at jeg har vært veldig usunn. Om dette er rent tilfeldighet vet jeg ikke. Men generelt er jeg dårligere i magen og slapp dagen etter jeg har spist mye smågodt. Men ofte må det en dem smågodt til for at jeg skal kjenne på det da. Fra mandag er det null godteri veddemål med ei venninne. Glede meg allerede :)

Anonymous poster hash: 77bbd...a2e

Gjest Runforit
Skrevet

Det kan ikke være blodsukkerfallet, for det er først dagen etter jeg merker de uheldige virkningene. Jeg trenger heller ikke å ha spist veldig mye, spiste vel 7 smågodt sjokoladebiter, det er jo mye, men ikke fråtsing liksom. Anonymous poster hash: 44fc3...d96

Om det er snakk om 7 smågodtbiter så er det nok psykisk. Høres ikke bra ut med depresjon etter en håndfull smågodt. Litt alarmerende faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...