Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I september blir gromgutten fire år. Denne gangen har han vært i en del bursdager, og skal nå få invitere også fra barnehagen. Jeg vil gjerne gjøre litt ekstra ut av det som skal serveres. Vet at han ikke liker bløtkake, men ønsker sjokoladekake. Husker også fra i fjor at muffins er like populært (om ikke mer!!) enn boller, og at de tar MYE kortere tid å lage.

Lurer på om vi skal arrangere et lite piratparty? Sjørøver, dinosaur og supermann er jo på topp for tiden. :wink:

Har dere noen tips til hva som kunne serveres? Hvordan dekorere maten el.? Kanskje tips til hva de kan få som "middag"? Pølser er jo fremdeles topp, men kanskje servert med en ny vri???

Alle tips mottas med takk. :tommelsmil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Da poden fylte fire nå nylig laget vi en liten provisorisk pølsebod der gjestene selv kunne "kjøpe" pølse i brød eller hamburger. Alle ble utstyrt med en neve plastikkpenger (kjøpt i leketøysbutikk) og dette var virkelig stor suksess.

Vi hadde i tillegg sjokoladekake (kattekake) dekorert med godteri samt marshmallows og jordbærspyd. Strødde i tillegg godteri og popcorn utover duken (papir) og la frem farvestifter slik at de kunne tegne på duken. Flasketuten peker på ved gaveutdelingen og et par leker av typen bjørnen sover og sett hale på grisen. Veldig vellykket, det er ikke alltid så mye som skal til.

Skrevet

Nei, jeg har skjønt at man ikke skal slite livet av seg. :wink: Hadde sikkert vært nok med pølser, muffins og sjokoladekake. Men sist gang var han i bursdag hos en som hadde sjokoladekake som så ut som en borg!!! Flott sak, som til og med smakte godt! (Jada, jeg ble sittende litt da jeg skulle hente!) Og i dag sa han at han ville ha en slik kake. Det er over en måned til, men han har begynt å glede seg sånn.

Har meldt meg på kurs hos Cacas. Lurer på om sjokoladekaka skal byttes ut med en slik?

http://www.wilton.com/cake/shapedpans/pdf%...egasaurus%2Epdf

Tror det vil gjøre lykken!! :ler:

Skrevet

Akvariefisk er en slager her i huset!

Du trenger en "gullfiskbolle" - til å ha gele i.

Lag grønn gele - og la den stå til den er sånn ca helt stiv. Spar en halv pakke med gele eller så, så du kan helle over noe litt varmt på slutten.

Så tager man store mengder gelefsiker og putter dem i "akvariet" - jeg pleier å bruke spisepinner for å få dem på plass. Det blir litt hull i geleen - det er derfor du trenger den siste "skvetten".

Nå er guttungen 7 år, og sist hadde vi badegjester langs kanten. Solbrente seigdamer og -menn :-) Serveres med vaniljesaus.

Skrevet

Oi oi. Det høres artig ut. Takk for flott tips! :kysse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...