ElleVille Skrevet 28. juni 2002 #1 Skrevet 28. juni 2002 Det verker noe inn i svarteste helsike i alle mulige små og store muskler. Det er fordi jeg har mensen, men er det noen som vet hvorfor musklene verker av den grunn? Og - er det noen som har noen gode tips som ikke handler om smertestillende tabletter?
Gjest Anonymous Skrevet 28. juni 2002 #2 Skrevet 28. juni 2002 TREN! ta et varmt bad, strekk ut godt!
ElleVille Skrevet 28. juni 2002 Forfatter #3 Skrevet 28. juni 2002 Er det OK å trene hardt, siden musklene bare er slitne på "fake" (vet, strålende forklaring)? Vil det hjelpe, eller er det mest å kun strekke, og ta lett styrke for eksempel?
Mathias Skrevet 28. juni 2002 #4 Skrevet 28. juni 2002 Gå deg en tur eller gjør noe som du blir god og varm av.. Ikke sliten, men bare varm...
Tonje Skrevet 28. juni 2002 #5 Skrevet 28. juni 2002 Når du har mensen så kan man få noen små kramper som man ikke legge merke til at det er kramper, som går utover musklene. Det som er lurt da er å bruke de musklene det verker i, slik at de får på en måte andre ting å "tenke" på. Hvis du alltid sliter med store smerter under mensen, kan det jo være en idé og begynne med p-piller eller p-sprøyte, som minsker smertene eller kutter ut mensen helt. Prevensjons midlene jeg har nevnt over er ikke bare gitt til mennesker for prevensjon, men også hjelp mot mens-smerter og andre problemer med det! Lykke til! :blunke:
choop Skrevet 1. juli 2002 #6 Skrevet 1. juli 2002 For ca 1mnd siden begynte jeg på p-piller selv. Orket ikke menssmertene lenger. Under "periodene" måtte jeg spise smertestillende som drops. Forstår akkurat hvordan du har det. Det som har hjulpet meg innimellom er at jeg har gått meg en lang tur når smertene begynner.Hvis de blir for sterke kan jeg bare glemme at de forsvinner uten smertestillende.
Gjest Virvel Skrevet 1. juli 2002 #7 Skrevet 1. juli 2002 Varmeflaske! Tror ikke jeg hadde overlevd uten den...! Dessuten går jeg til homeopat, og det hjelper faktisk en del det også. Men det krever litt innsats, bl.a. må jeg passe litt på hva jeg spiser, og det er jeg ikke så flink til, dessverre....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå