Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger å funderer å planlegger i nattenstimer.

Har vært mye snakk om sparing her inne. Men hva sparer dere til, hva er innafor for dere personlig å ta fra sparekontoen?

Jeg har foreløpig en sparekonto som jeg sparer opp til egenkapital (drømmekonto+bsu). Så har jeg en vanlig sparekonto, samt en "brukssparekonto". Her setter jeg ekstra over hver måned så tar jeg av den ved feks ferier, ny telefon ++. Men er det unødvendig av mg?

Anonymous poster hash: 5ef59...813

Videoannonse
Annonse
Gjest Veritaserum
Skrevet

sparer til kastrering av pusekattene. Og til ny PC.

Ellers så har jeg ikke nok inntekt til å spare til BSU enda. Men det kommer :)

Gjest fallerifallera
Skrevet

Alt. Livet. Det er så jævlig dyrt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har dere flere sparekontoer? En som en ikke rører og en som en spare til slike ting? Elle har dere alt på en konto?

Skrevet

Sparer alt jeg kan til leilighet!! :biggrin: Leie = svindyrt, og man sitter igjen med ingenting. BSU 1 og 2 er oppe + supersparekonto! Målet er å få solgt bilen i tillegg siden bussen må taes til Uni uansett.. Tar fra sparekonto hvis det er krise (prob. med bil f.eks.) eller hvis det er noe vanvittig gøy jeg vil unne meg, kan ikke sette prislapp på det.. Høres ut som du har mye kontoer på gang da, har dette gagnet deg hittil?

Skrevet

Sparer til uforutsette utgifter.

Liker å spare.

Sparer også i BSU. Har bolig, men jeg får sikkert et behov for å oppgradere når jeg blir eldre.

AnonymBruker
Skrevet

Sparer alt jeg kan til leilighet!! :biggrin: Leie = svindyrt, og man sitter igjen med ingenting. BSU 1 og 2 er oppe + supersparekonto! Målet er å få solgt bilen i tillegg siden bussen må taes til Uni uansett.. Tar fra sparekonto hvis det er krise (prob. med bil f.eks.) eller hvis det er noe vanvittig gøy jeg vil unne meg, kan ikke sette prislapp på det.. Høres ut som du har mye kontoer på gang da, har dette gagnet deg hittil?

Har jo ikke det. Men ble litt usikker på om det i det hele tatt lønner seg med tanke på renter osv. Drømmekontoen er en konto med høyrente og kun to gebyrfrie uttak per år og man kan kun ha fast trekk. Dette er liksom egenkapital og til jeg skal kjøpe meg inn hos kjæresten.

Den ene sparekontoen var ment som røykeslutt konto men pengene her ble brukt til møbler osv i sommer. Derfor ble det en sparekonto jeg kunne bruke fra liksom. Men tenker det kanskje ikke er så lurt å at det beste er å samle pengene?

AnonymBruker
Skrevet

Pensjon. Jo før jo heller.

Anonymous poster hash: 800ce...b51
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt. Livet. Det er så jævlig dyrt.

Det er hva man gjør det til, trenger ikke å bli så himla dyrt.

Anonymous poster hash: 67d45...500

AnonymBruker
Skrevet

Har jo ikke det. Men ble litt usikker på om det i det hele tatt lønner seg med tanke på renter osv. Drømmekontoen er en konto med høyrente og kun to gebyrfrie uttak per år og man kan kun ha fast trekk. Dette er liksom egenkapital og til jeg skal kjøpe meg inn hos kjæresten.

Den ene sparekontoen var ment som røykeslutt konto men pengene her ble brukt til møbler osv i sommer. Derfor ble det en sparekonto jeg kunne bruke fra liksom. Men tenker det kanskje ikke er så lurt å at det beste er å samle pengene?

Hvilken bank har det høyrentekonto? Høres bra ut! Min BSU er borte uten bolig, så får vel ikke åpnet nytt nå :-(

Anonymous poster hash: ac73e...7bc

AnonymBruker
Skrevet

Vi sparer til uforutsette utgifter og til oppussing. Når det blir mye nok på kontoen, setter vi inn ekstra på boliglånet.

Anonymous poster hash: 72638...533

AnonymBruker
Skrevet

Men tenker det kanskje ikke er så lurt å at det beste er å samle pengene? Anonymous poster hash: 5ef59...813

Skrevet

Sparer alltid til å kjøpe meg leilighet nr.2, for å pusse opp og selge videre, satser på å greie det innen 12 mnd.

Skrevet

Vi sparer til å legge asfalt i oppkjørselen, til ferier og sånne større ting - og disse pengene har vi på en sparekonto med få uttaksmuligheter. Ellers sparer vi i boliglånet, for å få bedre råd senere.

Skrevet

Jeg sparer til hus, men har bare vanlig BSU + at jeg har to kontoer i min normale bank som jeg lett kan overføre penger mellom, forsøker å ikke føre penger tilbake til hovedkontoen, men noen ganger går det galt.. Pleier å ha ca 20.000 på hovedkontoen og sette resten på "sparekontoen" der pengene ikke kan tas ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bank har det høyrentekonto? Høres bra ut! Min BSU er borte uten bolig, så får vel ikke åpnet nytt nå :-(

Anonymous poster hash: ac73e...7bc

Det er en veldig lokal bank. Men den finnes kun i kontorer i kommunen jeg bor i.

Men flere banker tror jeg har høyrentekonto på andre vilkår gjerne. Har ikke sjekket renten det bare står det er høyrente konto.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer til reise (Macchu Picchu sommeren 2016) og bolig.

Har dere flere sparekontoer? En som en ikke rører og en som en spare til slike ting? Elle har dere alt på en konto?

Nesten helt til nå har jeg bare hatt én sparekonto. Etter jeg ble 18 tok jeg ut penger til større ting en sjelden gang (lappen, noen reiser, pc, et par husleier om jeg hadde lite penger), men for meg er et visst beløp der "hellig" så jeg bruker aldri så mye at det går under det beløpet. Jeg sparer til bolig, uforutsette utgifter o.l. Vil jo også ha bil en gang i framtida.

Nå har jeg i tillegg BSU og en annen sparekonto med flere enn 12 rentefrie uttak i året som jeg skal bruke til å spare til reiser :) Jeg syns ikke det er unødvendig å ha en brukssparekonto hvis du trives med det, men det er jo mer lønnsomt å ha pengene på en høyrentekonto da.

Anonymous poster hash: 97842...40c
Skrevet

Sparer for å få en god pensjon :) Er uføretrygda at the age of 23, det ser også ut til at jeg vil forbli det, så da må jeg spare opp litt kapital så jeg klarer meg når jeg blir gammel. Sparer også til den lille jeg har i magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...