AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Del Skrevet 2. januar 2015 På vitnemålet mitt har jeg naturfag vg1 yrkesfaglig utdanningsprogram (NAT1001) fra 2008. Denne vil jeg nå ta opp igjen for å forbedre karakteren. På udir sin sider står det tre ulike læreplaner; en for naturfag yrkesfaglig utdanningsprogram vg1, en for studieforberedende vg1 og en for påbygg vg3. Er det kun dette i læreplanen for vg1 yrkesfaglig utdanningsprogram jeg skal kunne? Denne er mye mindre omfattende enn de andre læreplanene. Men når jeg tenker meg om hadde jeg kanskje mer naturfag på påbygg enn på vg1, og det er jo kun vg1 jeg skal ta opp. Denne læreplanen inneholder kun hovedtemaene; forskerspiren, ernæring og helse, energi for fremtiden, og bærekraftig utvikling. Den inneholder altså ikke bioteknologi, universet, stråling og radioaktivitet. Er dette da tema jeg med trygghet kan utelate? Kan jeg kun forholde meg til læreplanen og om jeg kan dette så er jeg godt forberedt? Anonymous poster hash: 05cf0...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #2 Del Skrevet 3. januar 2015 Dersom det kun er naturfag yrkesfag vg1 du ønsker å ta, så er det den læreplanen du nevner du trenger å kunne. Du trenger ikke tenke på de andre temaene. Men dette er bare mulig dersom du har en karakter i naturfag vg1 på vitnemålet ditt (som ikke er erstattet av naturfag påbygg). Anonymous poster hash: 9b58c...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Del Skrevet 3. januar 2015 Dersom det kun er naturfag yrkesfag vg1 du ønsker å ta, så er det den læreplanen du nevner du trenger å kunne. Du trenger ikke tenke på de andre temaene. Men dette er bare mulig dersom du har en karakter i naturfag vg1 på vitnemålet ditt (som ikke er erstattet av naturfag påbygg).Anonymous poster hash: 9b58c...378 Takk for svar! Jeg har både naturfag vg1 og naturfag vg3 påbygg. Jeg kan vell velge å bare ta opp vg1-naturfagene selv om jeg har vg3? Denne karakteren erstatter ikke vg1. Begge er på vitnemålet som selvstendige karakterer.Anonymous poster hash: 05cf0...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Del Skrevet 3. januar 2015 Takk for svar! Jeg har både naturfag vg1 og naturfag vg3 påbygg. Jeg kan vell velge å bare ta opp vg1-naturfagene selv om jeg har vg3? Denne karakteren erstatter ikke vg1. Begge er på vitnemålet som selvstendige karakterer.Anonymous poster hash: 05cf0...e25 Vg1-naturfagen* skulle det ståAnonymous poster hash: 05cf0...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Del Skrevet 3. januar 2015 Takk for svar! Jeg har både naturfag vg1 og naturfag vg3 påbygg. Jeg kan vell velge å bare ta opp vg1-naturfagene selv om jeg har vg3? Denne karakteren erstatter ikke vg1. Begge er på vitnemålet som selvstendige karakterer.Anonymous poster hash: 05cf0...e25 Så lenge de står som selvstendige karakterer er det ingenting i veien for å bare ta opp naturfag vg1! Anonymous poster hash: 9b58c...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå