Gjest Emera Skrevet 15. april 2006 #41 Skrevet 15. april 2006 Nei, men seriøst. Det er ikke godt å vite hva dette er. Jeg er en inngrodd skeptiker, men forklare det der rasjonelt kan jeg ikke. Vakkert er det uansett!
Cola;) Skrevet 15. april 2006 #42 Skrevet 15. april 2006 Helt sant, det var bare en sånn utrolig god kommentar Jeg har ikke noen gode teorier på hva det kan være, men merkelig er det uansett. Nydelige mønster, og noen av dem er ganske så kompliserte. Jeg såg programmet på torsdag og satt som klistra til skjermen, spennende.
Gjest Hilde K S Skrevet 15. april 2006 #45 Skrevet 15. april 2006 Ser programmet nå. Jeg tror det er Fedon. Han liker ikke korn.. ←
aline Skrevet 15. april 2006 #46 Skrevet 15. april 2006 uansett hvem eller hva som lager det, så er det helt utrolig ihvertfall. utrolig at det går an å lage noe så vakkert og komplisert på bare noen timer. jeg blir fasinert uanset hvem det er som står bak jeg.
Crazee Skrevet 15. april 2006 #47 Skrevet 15. april 2006 Tidlegare i vinter gjekk eit program om kornsirklar på National Geographic - og det viste korleis menneske konstruerte intrikate mønster på PC, og gjekk ut og laga kornsirklar. Ein stor gjeng med spesialiserte oppgåver. Og så kunne dei spre rundt litt metallspon òg. Påstandar frå ufologar om korleis korn vart påvirka på ein måte som kun kunne skuldast stor varme osv vart møtt med: Snakk med ein agronom (eller andre med peiling på korleis korn veks.) Det var svært så naturlege forklaringar. Ein film om to "kulelyn" som laga kornsirklar vart avslørt som bløff - og det vart vist korleis slike filmar lett kunne lagast. Og så vidare. Så joda - det står nok ein intelligens bak desse sirklane. Menneskeleg intelligens.
aline Skrevet 16. april 2006 #48 Skrevet 16. april 2006 Tidlegare i vinter gjekk eit program om kornsirklar på National Geographic - og det viste korleis menneske konstruerte intrikate mønster på PC, og gjekk ut og laga kornsirklar. Ein stor gjeng med spesialiserte oppgåver. Og så kunne dei spre rundt litt metallspon òg.← men nå har jo kornsirkler eksistert i evigheter da, helt tilbake til den tid da folk skyldte alle slike ting på djevelen og lenge før den første datamaskinen etter hva jeg forstår. og det virker jo i aller høyeste grad som om det er delte meninger om dette enda. hadde det vært noe som oppstod nå i ny tid, hvor vi har masse oppfinnelser som data og andre elektroniske greier og duppeditter som helt sikkert kan hjelpe med mye, så hadde jeg vel ikke engang vært i tvil. men det er jo ikke sånn. dette har skjedd, på nøyaktig samme måte, i mange mange år. mønstrene har visstnok blitt mer intrikate etterhvert, men bortifra det så skal visst de andre tingene være like.
Gjest Solsikke Skrevet 17. april 2006 #49 Skrevet 17. april 2006 Tidlegare i vinter gjekk eit program om kornsirklar på National Geographic - og det viste korleis menneske konstruerte intrikate mønster på PC, og gjekk ut og laga kornsirklar. Ein stor gjeng med spesialiserte oppgåver. Og så kunne dei spre rundt litt metallspon òg. ← Jeg så dokumentaren på TV Norge her om dagen, og syns det virket kjempeinteressant. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om hvordan de oppstår, men programmet viser jo at planke og tau teorien ikke kan stemme for alle sirklene som er lagd... Har lest litt på nettet om det også, og regissøren bak dokumentaren som gikk på TV Norge har kommentert National Geographics program her: http://www.kornsirkler.org/Sistenytt/Tofte...r2005.08.15.htm En amerikansk forsker har også kommentert programmet: http://www.swirlednews.com/article.asp?artID=798
Gjest Thalassa Skrevet 20. april 2006 #50 Skrevet 20. april 2006 jeg så det kornsirkel programmet også, ble nesten litt hjerne vaska men.. hvordan funker egentlig GPS? det må vel kunne gå ann å bruke noe sånt til å lage disse kornsirklene.. eller?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #51 Skrevet 21. april 2006 Det er ikke Fedon, men utenomjordiske eller noe vi ikke har kjennskap til som forsøker å få oss alle til å bli vegetarianere slik at sult ikke skal eksistere mer.
T.S Skrevet 22. april 2006 #52 Skrevet 22. april 2006 (endret) Programmet var smekkfullt av udokumenterte påstander og løse tråder. Jeg sier ikke at jeg tror det bare er tull, men et slikt programm kan man lage av alt mulig og få det til å virke bra ut. at "noen" har opplevde og noen har sett og noen påstår. Det holder bare ikke. At kameraer ikek funker blir rart å påstå når de står og fimer liksom.... "Fotograf og forsker..." Hallo. Og så likte jeg den sirkelen er de hadde laget en cd med et budskap på. Morsomt at det var på engelsk gitt... hehe -Og at tegningene av ansikter er stereotypen på en filmalien Ja, det er rare greier, men dette programmet var populistisk, overfladisk og dårlig. Endret 22. april 2006 av storebror*
T.S Skrevet 22. april 2006 #53 Skrevet 22. april 2006 Dessuten har forskere observert at kornsirkler er blitt laget, de heller til at fenomenet er et hittil uoppdaget naturfenomen. ← Forskere ja...hva slags? Og det var et eksempel på en påstand....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå