Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet

Peter Sorensen er en av mange fotografer som jager kornsirkler for å dem fotografert. Han har fotografert en mengde sirkler de siste 10 årene.. Tidlere var han crop circles agnostiker,,, nå har han konvertert eller landet på en overbevisning om at kornsirkler er man made... greit nok. Det er en viss forskjell på å fotografere kornsirkler og lage dem selv..

Han lager slike selv også.

Men ok, la oss si det er ufoer. Hvorfor skjer det? Og hvorfor er det så hyppig i England, og etterhvert i usa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes faktisk flere ting som skal til for å kalle en kornsirkel "ekte". En ting er en jevn spredning av metalspon i sirkelen.

Dessuten har forskere observert at kornsirkler er blitt laget, de heller til at fenomenet er et hittil uoppdaget naturfenomen.

Gjest TomKrus
Skrevet
Det finnes faktisk flere ting som skal til for å kalle en kornsirkel "ekte". En ting er en jevn spredning av metalspon i sirkelen.

Dessuten har forskere observert at kornsirkler er blitt laget, de heller til at fenomenet er et hittil uoppdaget naturfenomen.

Hvem er disse forskerne? Hva har de sett?

Skrevet

Jeg kan ikke med min beste vilje erindre hva de het, men jeg vet at observasjonen var av små lys som til tider beveget seg med stor hastighet. Fasong og størrelse kunne minne om kulelyn.

(Kulelyn ble jo faktisk også regnet for å være et overnaturlig fenomen for ikke så lenge siden...)

Gjest TomKrus
Skrevet
Jeg kan ikke med min beste vilje erindre hva de het, men jeg vet at observasjonen var av små lys som til tider beveget seg med stor hastighet. Fasong og størrelse kunne minne om kulelyn.

(Kulelyn ble jo faktisk også regnet for å være et overnaturlig fenomen for ikke så lenge siden...)

Men at kulelyn produserer intrikate geometriske figurer er vel lite sannsynlig. Det er flere vitner som mener de har sett ufoer og i forbindelse med slike formasjoner.

Gjest Catwoman
Skrevet

Klarer liksom ikke helt å tro at de kornsirklene på bildene her er ekte jeg da, at det ikke bare er lagde bilder. De så såpass spesielle ut.

Men ellers så tror jeg kornsirkler har sin naturlige forklaringer. At de blir til av et eller annet naturfenomen, eller at det er mennesker som lager de selv.

Skrevet

Men at kulelyn produserer intrikate geometriske figurer er vel lite sannsynlig. Det er flere vitner som mener de har sett ufoer og i forbindelse med slike formasjoner.

Enig i at det er svært lite sannsynlig. Disse små lysene kan vel også kalles ufoer all den tid man ikke vet hva det er ...

• 1 år senere...
Gjest Gjesta
Skrevet

Noen som så programmet om kornsirkler på TVNorge i dag da? Måtte bare ta frem denne tråden igjen i den forbindelse...

Gjest King James II
Skrevet

Ja jeg så det..Veldig intersant...

Skrevet

ja, og det er flere ting som ihvertfall viser at den "planke og tau"-teorien glipper..

blant annet metallbitene som er i jorden inne i ringen og ikke utenfor + det at, var det hvete?, som i en viss del av året er bøyd uten å kunne rettes ut om man så prøver, det som står er alt bøyd i tuppene, det som ligger har blitt varmet opp og tørket rette, så alle de som ligger er rette mens alle de som står er bøyde.

både de bøyde og de rette har visst med temperatur og fukt å gjøre.

jeg tror ikke automatisk på ufoer, men de viste noen man VET er man-made, som altså ble laget da noen (husker ikke navn) som påstod de stod bak kornsirklene, og ikke bare brukte de mange flere timer en hva som er brukt på de digre sirklene, i tillegg SÅ man klart forskjell i kvalitet.

alle de som var vist som di visste var man-made, SÅ dårligere ut eller enklere ut.

som sagt, jeg tror i utgangspunktet ikke på ufoer, og jeg heller nok til at noen har en teknikk for å lage dette.

men igjen, hvor tidlig var det de sa det var funnet kornsirkler? det var avbildet tegninger fra rimelig langt tilbake i tid, når folk trodde det var djevelens verk.

og jeg tror at det finnes mye mellom himmel og jord som ihvertfall jeg ikke vet om, så hva dette er er interessant uansett.

Skrevet

Fenomenet er utrolig vakkert i alle fall, uansett hvem/hva som måtte stå bak det.

Det jeg finner interessant er at de kan måle forskjellen på energi/stråling/noe innenfor ut utenfor mønstrene.

Jeg så også en dokumenter for en tid tilbake (enten discovery eller national geographic) hvor de kunne vise strukturmessige forandringer på kornsirklene de ikke fant at mennesker stod bak, og som hadde disse energiene som kunne måles. På denne dokumentaren ga de en utfordring til noen av disse kornsirkel-makerne, og de hadde ikke en sjanse til å lage et komplekst mønster i løpet av en natt. Enkle mønstre var ikke problem. Men i disse sirklene som de visste det stod mennesker bak, kunne de ikke måle energimessige forandringer, og struktur-endringene på hvert kornstrå uteble.

Mystiske og intressante fenomener er det, og en kan nok diskutere mye fram og tilbake. Men tror nok at de fleste kan være enige at det er komplekse og vakre kunstverk!

Skrevet

Fikk med meg siste del av programmet. Det var kjempespennende. Min favoritt er ansiktet med den tekstede disc'en. Hva man skal tro? Jeg vil helst ikke tro på UFO'er, men kan det finnes noen annen forklaring enn intelligent liv? Ja det er skremmende. Og ja det virker både naivt og nerdete. Men på den annen side, kan det ikke virke minst like naivt å benekte at intelligent liv ligger bak?

Skrevet

Jeg så programmet jeg også... Ble forundra over den cden du nevner, HVOR stor er sannsynligheten for at grønne menn har NØYAKTIG samme 8 bits binærsystem som mennesker har? og hvordan kunne teksten ha blitt levert på engelsk? Og hvis grønne menn endelig hadde kunne kontaktet oss, så trur jeg ikke de ville valgt kornåkere...

Men jeg sier ikke at jeg ikke trur på utenomjordiske vesner. Tross alt; VI lever jo, hvorfor skal det ikke være mulig andre steder?

Skrevet
Jeg så programmet jeg også... Ble forundra over den cden du nevner, HVOR stor er sannsynligheten for at grønne menn har NØYAKTIG samme 8 bits binærsystem som mennesker har? og hvordan kunne teksten ha blitt levert på engelsk? Og hvis grønne menn endelig hadde kunne kontaktet oss, så trur jeg ikke de ville valgt kornåkere...

Det dreier seg vel om matematikk? Uten at jeg har så veldig stor greie på det. Kanskje matematikk er det universielle språket vi kan kommunisere på? Og om en eventuell melding skulle ha kommet på engelsk så er det vel ikke så ulogisk? Det er jo et utbredt språk. Det er selvfølgelig også kinesisk, men de har jo over 600 dialekter.

Skrevet

Jeg synes hele greia er latterlig! Er ikke i tvil om at det finnes andre der ute, men hvorfor i all verden skulle de komme for å lage tegninger i kornåkre?

Dessuten den dingsen med grunnstoff, dna strenger osv... For det første viser den at grunnstoffet til disse "aliens'ene" IKKE er karbon... Vel, alt liv på jorden er karbonbasert - og karbon er byggestenene for DNA. i den dingsen ble det påstått at aliens'ene hadde TRE dna-strenger i forhold til vi som "bare" har to. Ja, for da må de jo være mye smartere ikke sant? TULL. Hvis karbon ikke er grunnstoffet deres, har de ikke DNA! De er i såfall bygget opp av noe ANNET.

Det hele minner meg om en sekt jeg ikke husker navnet på som mener det kun finnes to typer mennesker

1. Reptiler - vi dødelige med BARE to dna- strenger

2. De som kommer fra pliadene - disse har TRE dna- strenger. Men vitenskapen i dag er visstnok ikke god nok til å detektere dette... ( :forvirret::ler: ) Heldigvis er denne tredje dna- strengen "smittsom", så hvis man er mye i nærheten av noen som har tre strenger, kan man få tre strenger selv! :grine2:

Det andre som er helt på trynet, bokstavelig talt, er tegningene av hvordan aliens'ene ser ut. De er korte og har store hoder! Hahaha, ser det for meg: "look, we were right all along!! They actually DO have a big head with wide eyes!!!"

Give me a break! Hver gang mennesket ikke er i stand til å forklare noe, MÅ det komme utenifra... Det kan jo virkelig finnes mye på DENNE planeten vi ikke vet om!!

SÅ: for å oppsummere - liv i rommet - JA, liv i rommet som lager kornsirkler - HAHA :grine2:

Skrevet
:hoho: Det har nå uansett en underholdningsverdi å leke seg litt med teorier da. Men om man slakter andres teorier bør man ikke samtidig komme med noen egne?
Skrevet

Ser programmet nå.

Jeg tror det er Fedon. Han liker ikke korn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...