Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er kornsirkelsesongen for alvor kommet i gang i England og ellers i Europa..

Kornsirkler??? Ja disse krussedullene som dukker opp i kornåkre sånn helt plutselig om natten....du vet!! " ÅÅja de ja,, ja ja det er noen som lager dem" ,,, he he har du hørt den før.. tviler ikke på at det er noen som lager dem,,, men hvem er de??? Er det ikke noen luringer som er ute om natten, kanskje noen tenåringer eller andre som driver ap?? Det svaret burde jo få deg til å slappe av ikke sant???

Men,, det er ett men her. Kompleksiteten,, frekvens, og tid... Ikke noe problem sier du kanskje, de skynder seg rundt om natten med brett på bena og har streng og andre ting de måler avstander med,,,,og vips så har de tråkket ferdig en avansert

sirkel eller mønster på kanskje 300 meter i diameter, i mørke med bare hodelykter.

Så må du kanskje medgi at disse korntaggerne er flinke,,

Det finnes en egen side på nettet som heter Circelmakers... de innrømmer sin geskjeft,,, de bruker tid på nettopp å lage sirkler i kornåkre rundt om i England,,,,men de innrømmer også at det er mange de ikke kan forklare...

personlig har jeg ikke noen forklaring på "mysteriet",, men merkelig er det...

her er en av de siste krussedullene som er laget om natten,,, forøvrig,,, en nabo som er hagedesigner,,, så denne og innrømmet at han hadde trengt en uke på seg.

http://www.cropcircleconnector.com/2004/Sa...rnake2004a.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått rundt i en kornsirkel, veldig spesielt. Jeg tror ikke den siste du henviste til er laget av mennesker. Den var kjempefin og helt utrolig. Jeg har hørt flere teorier, men min personlige mening er ufo :wink:

Skrevet
Jeg har gått rundt i en kornsirkel, veldig spesielt. Jeg tror ikke den siste du henviste til er laget av mennesker. Den var kjempefin og helt utrolig.  Jeg har hørt flere teorier, men min personlige mening er ufo  :wink:

Ufoer er ofte en teori når man prøver seg på å forklare merkelige fenomener.

Men det er kun en teori på linje med andre teorier.. men merkelig er det anyway

Skrevet

Uansett hvem som lager dem.. de er stilige.. skulle gjerne fløyet over en sånn..

Skrevet
Uansett hvem som lager dem.. de er stilige.. skulle gjerne fløyet over en sånn..

Enig med deg.. hadde vært spennende å fly over en kornsirkel, Her er en av mine favoritter,,,:

http://www.galactic-server.net/c45d8621k/corn361.jpg

Legg merke til presisjonen,, du ser såvidt folk gå omkring inne i formasjonen... Denne ble til på ett øyeblikk,, er ikke dette noe å undres over???

Har noen en god teori på hva det er??

Skrevet
personlig har jeg ikke noen forklaring på "mysteriet",, men merkelig er det...

Har du ikke en teori en gang, sånn helt personlig? Siden du tydeligvis har interesse for dette.. :wink:

Har en annen teori også jeg. Ufo-ungdom som kjeder seg og tar en svipptur ned til jorden for å tagge litt i nattemørket...

Skrevet

Har du ikke en teori en gang, sånn helt personlig? Siden du tydeligvis har interesse for dette.. :wink:

Har en annen teori også jeg. Ufo-ungdom som kjeder seg og tar en svipptur ned til jorden for å tagge litt i nattemørket...

Tror jeg har vurdert de fleste teorier, men de fortsetter bare å være teori.

teorien med at noen lurer seg ut om natten, er den eneste oppegående teorien, men den faller på sin urimelighet.. fordi det tar tid.. men hvis det er 100 mann i sving da kan det jo gå unna. Men burde ikke 100 mann bli lagt merke til?? den siste sirkelen er ganske komplisert; http://www.cropcircleconnector.com/2004/we...nnett2004b.html

Her har ingen sett noen før sirkelen plutselig var der..

Skrevet

:hoho:

Her er en illustrert guide til hvordan lage kornsirkler.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg tror på UFO-er og aliens av hele mitt hjerte! :sjarmor: Men jeg tror ikke romvesner gidder å bry seg med å lage kornsirkler og lignende i åkre, nei.

Gjest gjest1
Skrevet

Har alltid lurt på hvordan ufo-tilhengere tror ufo'er LAGER disse ringene? Alle vet at hvis du setter noe tungt på gress, så vil ikke gresset bøye seg samme vei..

Gjest TomKrus
Skrevet

Tidlig på nittitallet innrømmet to engelskmenn at de sto bak rundt 250 slike i England. Nå har folk glemt dette, og det dukker opp igjen. Det samme skjedde med Uri Geller da han ble avslørt. Han forsvant fra offentligheten en stund, og kom tilbake og fortsatte å selge sine magikunstner etter at folk hadde glemt hvorfor han forsvant.

Men fine mønstre, det er det :)

Skrevet

Ja, det er mange utrolig flotte mønstre! Flinke er de!

:sjarmor:

Skrevet

De er kjempefine, men jeg tviler på at små grønne menn hadde orka å gå løs på kornåkre. Iallefall hadde ikke jeg det om jeg hadde vært liten og grønn :ler:

Tror nok det er riktig kreative mennesker som står bak dette ja :Nikke:

Skrevet
:hoho:

Her er en illustrert guide til hvordan lage kornsirkler.

Det er mange som lager kornsirkler. De mest kjente er The Circlemakers i England.. De som har fulgt med på siden deres , har sikkert fått med seg at de kan ikke svare for alle sirkler som er laget... Blant dem som har forsket og undersøkt kornsirkler i mange år, er det kun 2 definisjoner som teller. Ekte eller såkalte man made.

Hva som menes med ekte er at ingen påtar seg ansvar for å ha laget dem, de er usedvanlig komplisert, de er kommet til på noen timer. Her er en slik: http://www.galactic-server.net/c45d8621k/corn565.jpg

(Hvor mange timer hadde du brukt på en slik sirkel, husk det er mørkt og du har kun lommelykt eller hodelykt??) Spør du en gartner eller hagedesigner så sier de flere uker.

Når det gjelder Dave og Doug som de het, så produserte de endel sirkler på 90 tallet.. Men de var usedvanlig dårlig laget,,De har siden innrømmet hvordan de trasket rundt på åkeren om natten.. Men det var helt tydelig at det hadde vært noen der...tydelige spor ut og inn av åkeren.

Gjest TomKrus
Skrevet

Når det gjelder Dave og Doug som de het, så produserte de endel sirkler på 90 tallet.. Men de var usedvanlig dårlig laget,,De har siden innrømmet  hvordan de trasket rundt på åkeren om natten.. Men det var helt tydelig at det hadde vært noen der...tydelige spor ut og inn av åkeren.

Veldig vanlig blant fanatikere å forsøke å tåkelegge bevis for slike hoaxs (sier ikke du er, men kanskje kildene dine er). Tviler på noen av disse klaget på sirklene til Doug Bower og David Chorley før de innrømte hva de hadde gjort.

Er disse menneskapte kornsirklene enkle?

Gjest gjest1
Skrevet

Hhee fløy fra københavn til oslo i går, og da vi skulle til å gå inn for landing kikket jeg ut på høyre side og det var et digert menneskelaget fotavtrykk på en kornåker! Mye mye MYE større enn et hus, kanskje 10 hus? Veldig kult å se iallfall!

Men tror ikke det var ufo-laget nei ;)

Gjest TomKrus
Skrevet

Men tror ikke det var ufo-laget nei ;)

Her har nok en kjempe vært på tur, ja!

Skrevet

Er disse menneskapte kornsirklene enkle?

Peter Sorensen er en av mange fotografer som jager kornsirkler for å dem fotografert. Han har fotografert en mengde sirkler de siste 10 årene.. Tidlere var han crop circles agnostiker,,, nå har han konvertert eller landet på en overbevisning om at kornsirkler er man made... greit nok. Det er en viss forskjell på å fotografere kornsirkler og lage dem selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...