Gå til innhold

Hjelp til å velge bestikk? Georg Jensen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver ønskeliste for bryllupsfesten vår, og sliter med å finne bestikk og servise å samle på. Har sett på georg jensen sine bestikk, men vet lite om kvaliteten på disse? Noen erfaringer eller andre anbefalinger? Hadde vært kjekt med et som kan suppleres over flere år og som er såpass klassiske og fine at jeg ikke går lei.

Anonymous poster hash: d7389...df8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver ønskeliste for bryllupsfesten vår, og sliter med å finne bestikk og servise å samle på. Har sett på georg jensen sine bestikk, men vet lite om kvaliteten på disse? Noen erfaringer eller andre anbefalinger? Hadde vært kjekt med et som kan suppleres over flere år og som er såpass klassiske og fine at jeg ikke går lei.

Georg Jensen er i 18/8 stål og kan gi sorte striper på noen serviser. Hadde heller sett etter bestikk i 18/10, f.eks. Iittala eller Alessi.

Anonymous poster hash: 9ec45...c7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Georg Jensen er i 18/8 stål og kan gi sorte striper på noen serviser. Hadde heller sett etter bestikk i 18/10, f.eks. Iittala eller Alessi.

Tusen takk for tips! Slikt har jeg ikke peiling på selv.. Hvordan er det hardanger bestikk?

AnonymBruker
Skrevet

Vi har Hardangerbestikk, stil Ramona. Stilrent og kassisk, og veldig holdbart.

Anonymous poster hash: 453f3...201
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips! Slikt har jeg ikke peiling på selv.. Hvordan er det hardanger bestikk? Anonymous poster hash: d7389...df8

Hardanger bestikk er helt fantastisk god kvallitet på.

Har samlet siden jeg var jentunge, og senere kjøpt nye mønstre. Finn et som selges de fleste steder, og kan bygges ut med det meste av deler.

Rosendahl har rått bestikk i Grand Cru serien. Men kvaliteten er for meg ukjent. Tror det var nytt i høst?

Anonymous poster hash: d6f72...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror Hardangerbestikk også er 18/8, men fant dessverre ingen informasjon på hjemmesiden deres.

Når det er sagt er du ikke garantert sorte striper med 18/8 stål, men bestikk i 18/8 stål kan reagere med glasuren på noe porselen.

AnonymBruker
Skrevet

Null svarte striper (eller andre slitasjestriper) på vårt over 10 år gamle Hardangerbestikk. De siste årene også brukt til daglig, og vaskes alltis i oppvaskmaskin.

Anonymous poster hash: 453f3...201
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi samler på hardanger bestikk. Ikke hatt problemer med dette på de hvite tallerknene våre

Skrevet

Vi har vivianna i Georg Jensen bestikk! Er veldig fornøgd med desse, har ingen striper etter fleire år med daglig bruk!

AnonymBruker
Skrevet

Endte opp med Lykke fra Hardanger bestikk. Er kjempefornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...