Gå til innhold

Søte særegenheter hos barna? :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men tuppa på 2 år er -veldig- nøye med å legge mat hun spytter ut på egnet tallerken eller mors hånd.

F.eks da vi etter lengre tid fant igjen favoritt bamsen så hadde hun tilfeldigvis litt kavring, desperat lette hun et øyeblikk etter en tallerken, før hun endelg gledelig kunne gjenforenes med bamse.

Og hvis det ikke er en tallerken fremme i huset om hun har en kjeks eller eplebit hun ikke lenger vil ha, og jeg f.eks er på vaskerommet-ja da leter hun meg opp til hun finner meg og kan legge eplebiten i hånden min :P

Er selvsagt bare positivt at hun ikke vil grise rundt, men trodde det ville ta litt lenger tid å lære henne å ikke grise rundt med mat:)

Hvilke særtrekk har deres barn? :)

Anonymous poster hash: a8b04...710

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spytte ut mat i hånda er vel bare en mor som kan syntes er søtt :P

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Spytte ut mat i hånda er vel bare en mor som kan syntes er søtt :P

Jeg synes også det er søtt! Og ikke har jeg barn engang.. alternativet er jo at de spytter det ut hvor som helst - noe mange faktisk gjør. Det er definitivt ikke søtt;)

Anonymous poster hash: 8d2e7...888

Skrevet (endret)

Jeg synes også det er søtt! Og ikke har jeg barn engang.. alternativet er jo at de spytter det ut hvor som helst - noe mange faktisk gjør. Det er definitivt ikke søtt;)

Anonymous poster hash: 8d2e7...888

Spytte ut mat når man er 2 år er aldri søtt, men å få det i hånda er jo ekkelt :P

Endret av mini-mio
  • Liker 4
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men tuppa på 2 år er -veldig- nøye med å legge mat hun spytter ut på egnet tallerken eller mors hånd.

F.eks da vi etter lengre tid fant igjen favoritt bamsen så hadde hun tilfeldigvis litt kavring, desperat lette hun et øyeblikk etter en tallerken, før hun endelg gledelig kunne gjenforenes med bamse.

Og hvis det ikke er en tallerken fremme i huset om hun har en kjeks eller eplebit hun ikke lenger vil ha, og jeg f.eks er på vaskerommet-ja da leter hun meg opp til hun finner meg og kan legge eplebiten i hånden min :P

Er selvsagt bare positivt at hun ikke vil grise rundt, men trodde det ville ta litt lenger tid å lære henne å ikke grise rundt med mat:)

Synes du virkelig dette er søtt? Du er klar over at alle rundt deg blir kvalme av at datteren din gulper ut mat i hånda di?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Wow, for et merkelig surt klientell det er blitt her på kg... :rolleyes:

Anonymous poster hash: 896e6...97c
  • Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Våre er tre og fem mnd.

Eldste har mye rart for seg, bare å velge fritt etter fantasien haha. H*n skal også legge all mat som ikke er spiselig ifølge h*n selv UTENFOR tallerkenen...

Og har blitt en ordentlig kverulant, som står med pekefinger og dirigerer mor og far rundt som trafikklys. Holder på å dø av latter.

Vanskelig å velge bare én ting da!

Minsten har nettopp funnet tærne sine, må si det er det største hittil! Og fire tenner.

Anonymous poster hash: de153...3e7

Skrevet

Lillemann på ni måneder liker å kjenne på ting med hodet sitt. Kan stå og gni toppen av hodet mot veggen, oss og alle mulige ting :fnise:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gutten min på 1,5 år har begynt å "stelle" håret ved å ta hånden på drikkekopptuten, gni hendene sammen og så fikse håret. Aner ikke hvor han har det fra, men er veldig søtt (synes jeg da) :)

Anonymous poster hash: d410a...8c5
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør lære henne å spytte ut mat i søpla eller i do, eller helst å slutte å spytte ut mat. Merket at jeg mistet litt matlysten her nå.

Anonymous poster hash: 08e4b...c7e

• Liker 3
Skrevet

Vår 1.5 åring er også veldig glad i å fikse håret, bruker gjerne 10 minutter på å gre det om morgenen, mens jeg sminker meg på badet. Lykken er hvis han får litt babykrem til å smøre ansiktet sitt selv, eller style håret med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du bør lære henne å spytte ut mat i søpla eller i do, eller helst å slutte å spytte ut mat. Merket at jeg mistet litt matlysten her nå.

Anonymous poster hash: 08e4b...c7e

Jeg syns det var søtt!

Langt bedre at ungen spytter det ut i hånda enn i do!

Min på 11 måneder har begynt å krype bort til noen (meg, pappa, onkler, tanter f.eks), rekker opp hendene mot personen og sier "kos". Da må man løfte henne opp, gi en klem, sette henne ned igjen, og så kryper hun videre til nestemann hun vil ha kos fra.

Anonymous poster hash: 1e7cd...23b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 14 pleier å plukke opp smuler eller små lodotter og gir oss, før spiste han de men nå er han nøye med å "rydde". Når vi skifter bleie så pleier jeg å la han holde den nye bleia mens jeg tar av den gamle, han strekker frem hånden med bleia og sier 'takk", jeg tar den og sier "takk", og da ler han, er visst kjempe artig det :) Han er besatt på klokker, alt som er rundt med streker/skrift/tall i peker han på og sier "klokka". F.eks så var SF-logoen på en dvd en klokke og den måleren på brannslukkningsapparatet er en klokke. Han er veldig hjelpsom for tiden, gir meg klær når jeg henger opp til tørk, tømmer oppvaskmaskinen (gir oss det som er inni den) og lignende, han sier alltid "takk" når han gir oss noe. Eller når han får noe, eller ønsker hjelp til noe. Og mye mye mer :)

Anonymous poster hash: a701f...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 14 pleier å plukke opp smuler eller små lodotter og gir oss, før spiste han de men nå er han nøye med å "rydde". Når vi skifter bleie så pleier jeg å la han holde den nye bleia mens jeg tar av den gamle, han strekker frem hånden med bleia og sier 'takk", jeg tar den og sier "takk", og da ler han, er visst kjempe artig det :) Han er besatt på klokker, alt som er rundt med streker/skrift/tall i peker han på og sier "klokka". F.eks så var SF-logoen på en dvd en klokke og den måleren på brannslukkningsapparatet er en klokke. Han er veldig hjelpsom for tiden, gir meg klær når jeg henger opp til tørk, tømmer oppvaskmaskinen (gir oss det som er inni den) og lignende, han sier alltid "takk" når han gir oss noe. Eller når han får noe, eller ønsker hjelp til noe. Og mye mye mer :)Anonymous poster hash: a701f...ce3

hehe 14 mnd altså, ikke 14 år

Anonymous poster hash: a701f...ce3

• Liker 4
Skrevet

Jeg har latt små tantebarn spytte ut mat i hånda mi uten at jeg opplevde det som fælt. Heller i hånda mi enn at det endte på gulvet.

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 13 mnd har begynt å spytte ut første skje av middagen sin i frykt for å få noe vondt.

Han liker også å mate meg med brødbitene sine. Noen ganger tar han biter ut av munnen sin han har tygd på å tilbyr meg.

Synes nok kun det er søtt siden det er han.

Anonymous poster hash: ed66e...527

Skrevet (endret)

Synge gamle sanger på bussen og andre steder😄 denne julen sang hun høyt på bussen: vi tenner våre lykter når det mørkner og santa lucia!!

Ps hun er 6 år gammel:)

Endret av Anciol
Skrevet

Datteren min på to år har begynt å synge selvlagde sanger, og svarer ofte "oookeeej da" når jeg sier hun må gjøre ting hun kanskje ikke helt vil. Og så sier hun tusen takk på en så god måte! F.eks hvis jeg gir henne en leke hun har spurt om å få - "tusenj taaakk, mamma". (Er så moro å se hvilken klok og morsom liten person hun er!)

Min yngste er 6 mnd, og han er en skikkelig skøyer. Man ser tydelig at han "tar kontakt" og VIL tulle!

AnonymBruker
Skrevet

Synge gamle sanger på bussen og andre steder denne julen sang hun høyt på bussen: vi tenner våre lykter når det mørkner og santa lucia!!

Gammel nok til å la vær å synge høyt på bussen

Anonymous poster hash: 3797a...750

• Liker 2
Gjest Seajewel
Skrevet

Synge gamle sanger på bussen og andre steder denne julen sang hun høyt på bussen: vi tenner våre lykter når det mørkner og santa lucia!!

Min kan finne på å synge på butikken osv. Fireåring. Folk smiler, så tror ikke de syns det er så ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...