Sir Winston Skrevet 7. januar 2015 #61 Del Skrevet 7. januar 2015 Bare av nysgjerrighet, hva er et segl-tog? Anonymous poster hash: a3686...259 Den islamske ekvivalent til "Kors-tog" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 7. januar 2015 #62 Del Skrevet 7. januar 2015 Men, sånn er det jo alltid - etterpåklokskap er en meget dyrket disciplin i visse kretser! Lurer på hvordan folk har glede av og/eller interesse i når det gjelder å nedgjøre den norske motstandsbevegelses innsats? Nå var vel dette en britisk operasjon utført av norske soldater under britisk kommando, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 7. januar 2015 #63 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er vel ikke en dokumentar de skal lage, er det vel? Det blir vel litt mer spennende med en kvinnelig soldat, da kan de skape noen artige kjærlighetsforhold. Det hadd vel tatt seg ut om det hadde vært homofile kjærlighetsforhold, da hadde det blitt ramaskrik kan jeg tenke meg.Det er enda mer spennende med et romvesen fra Mars, så hvorfor ta til takke med en kvinne?Ja, jeg vet det ikke er romvesener på Mars, jeg bare dikter litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 7. januar 2015 #64 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er enda mer spennende med et romvesen fra Mars, så hvorfor ta til takke med en kvinne? Ja, jeg vet det ikke er romvesener på Mars, jeg bare dikter litt. Men så du bilen de har tatt med? Det blir vel nesten som romvesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 7. januar 2015 #65 Del Skrevet 7. januar 2015 Men så du bilen de har tatt med? Det blir vel nesten som romvesen.Det er nok bare en tidsreisende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 7. januar 2015 #66 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er nok bare en tidsreisende. Det er veldig sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 7. januar 2015 #67 Del Skrevet 7. januar 2015 Men så du bilen de har tatt med? Det blir vel nesten som romvesen. Alle vet at tyskerne lå 70 år foran resten av verden når det kom til teknologi og maskiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorious Skrevet 7. januar 2015 #68 Del Skrevet 7. januar 2015 Problemet med å endre historiske hendelser er jo at dagens generasjon tror på alt de ser. Jeg syns det er feil om 1,2 millioner går rundt og tror at historien som ble fortalt på tv er korrekt. Nei det er ingen dokumentar, men når man skal bruke faktiske hendelser til underholdning bør man være forsiktig. Det er ikke så lenge siden krigen. Menneskene som faktisk var med på dette har familie og for alt jeg vet lever noen fortsatt. Dere kan jo spørre dere selv om dere hadde likt at deres egen historie ble "pyntet på" for underholdningens skyld. Feks om du blir fremstilt som kriminell fordi det er mer underholdning i det. Denne historien er en viktig del av Norges og verdens krigshistorie. Mulig mange ikke ser viktigheten av å bevare historien, men jeg mener det er svært viktig. Om "det ikke er så farlig" vi jo historien dø ut. Og de som kjenner historien vet at den er mer enn god nok som den er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 7. januar 2015 #69 Del Skrevet 7. januar 2015 Nå var vel dette en britisk operasjon utført av norske soldater under britisk kommando, Helt sikkert. Men, det endrer ingenting ved poenget mitt; at mange folk har en merkelig idé om at den norske innsatsen, av motstandsfolk og også disse soldatene, ikke var viktig og ikke hadde betydning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #70 Del Skrevet 7. januar 2015 Problemet med å endre historiske hendelser er jo at dagens generasjon tror på alt de ser. Jeg syns det er feil om 1,2 millioner går rundt og tror at historien som ble fortalt på tv er korrekt. Nei det er ingen dokumentar, men når man skal bruke faktiske hendelser til underholdning bør man være forsiktig. Det er ikke så lenge siden krigen. Menneskene som faktisk var med på dette har familie og for alt jeg vet lever noen fortsatt. Dere kan jo spørre dere selv om dere hadde likt at deres egen historie ble "pyntet på" for underholdningens skyld. Feks om du blir fremstilt som kriminell fordi det er mer underholdning i det. Denne historien er en viktig del av Norges og verdens krigshistorie. Mulig mange ikke ser viktigheten av å bevare historien, men jeg mener det er svært viktig. Om "det ikke er så farlig" vi jo historien dø ut. Og de som kjenner historien vet at den er mer enn god nok som den er. Det kan da ikke være så vanskelig å også lese og forstå teksten innledningsvis som forklarer at enkelte personer og begivenheter er endret av dramatiske hensyn? Serien har aldri gitt seg ut for å være en dokumentar. Anonymous poster hash: bd788...6fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorious Skrevet 7. januar 2015 #71 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Det kan da ikke være så vanskelig å også lese og forstå teksten innledningsvis som forklarer at enkelte personer og begivenheter er endret av dramatiske hensyn? Serien har aldri gitt seg ut for å være en dokumentar. Anonymous poster hash: bd788...6fc Men folk gjør jo ikke det! Hadde ikke saken blitt tatt opp vedder jeg på at folk flest ikke hadde hatt et snev av kildekritikk mens de så på. Hvor mange sitter egentlig å ser hele rulleteksten. Det florerer av bevis på nettet som klart og tydelig viser at folk ikke får med seg dette. Eksempel: Alle som krangler i kommentarfeltet under artikler på Facebook, UTEN å ha lest artikkelen men bare overskrift. Og hva er vitsen? Er det virkelig mer underholdning med den henrettelsen enn det hadde vært å vise sannheten? Endret 7. januar 2015 av Glorious Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #72 Del Skrevet 7. januar 2015 Problemet med å endre historiske hendelser er jo at dagens generasjon tror på alt de ser. Jeg syns det er feil om 1,2 millioner går rundt og tror at historien som ble fortalt på tv er korrekt. Nei det er ingen dokumentar, men når man skal bruke faktiske hendelser til underholdning bør man være forsiktig. Det er ikke så lenge siden krigen. Menneskene som faktisk var med på dette har familie og for alt jeg vet lever noen fortsatt. Dere kan jo spørre dere selv om dere hadde likt at deres egen historie ble "pyntet på" for underholdningens skyld. Feks om du blir fremstilt som kriminell fordi det er mer underholdning i det. Denne historien er en viktig del av Norges og verdens krigshistorie. Mulig mange ikke ser viktigheten av å bevare historien, men jeg mener det er svært viktig. Om "det ikke er så farlig" vi jo historien dø ut. Og de som kjenner historien vet at den er mer enn god nok som den er. Det er ikke verre enn å se filnen fra 1948, og lese seg opp litt selv. Anonymous poster hash: cf059...d6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glorious Skrevet 7. januar 2015 #73 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er ikke verre enn å se filnen fra 1948, og lese seg opp litt selv. Anonymous poster hash: cf059...d6e Så korrekt historie skal kun gjelde for spesielt interesserte som leser seg opp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #74 Del Skrevet 7. januar 2015 Det er ikke verre enn å se filnen fra 1948, og lese seg opp litt selv.Anonymous poster hash: cf059...d6e Her er den. Anonymous poster hash: a3686...259 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 7. januar 2015 #75 Del Skrevet 7. januar 2015 Skjønner at det tar med kvinner i serien for å appellere til flere, men er jeg den eneste som synes det blir litt pinlig når man stadig i denne typen filmer overkompenserer ved å gjøre kvinnen så mye "tøffere" enn alle andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå