ray777 Skrevet 2. januar 2015 #1 Del Skrevet 2. januar 2015 Igjen ser vi at når populærmedia som TV og film skal lage noe basert på historie, så tyr de til forfalskninger. I reklamen for tv-serien om tungtvannsaksjonen ser man at en kvinne i uniform har en fremtredende rolle, selv om man vet at det ikke fantes kvinnelige soldater den gang (bortsett fra lotte-vesenet). Hvilken rolle spilte kvinner i denne aksjonen - omtrent ingen. Men på grunn av politisk korrekthet har denne kvinnen fått en rolle - som forøvrig er en oppdiktet karakter. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 3. januar 2015 #2 Del Skrevet 3. januar 2015 Igjen ser vi at når populærmedia som TV og film skal lage noe basert på historie, så tyr de til forfalskninger. I reklamen for tv-serien om tungtvannsaksjonen ser man at en kvinne i uniform har en fremtredende rolle, selv om man vet at det ikke fantes kvinnelige soldater den gang (bortsett fra lotte-vesenet). Hvilken rolle spilte kvinner i denne aksjonen - omtrent ingen. Men på grunn av politisk korrekthet har denne kvinnen fått en rolle - som forøvrig er en oppdiktet karakter. Oj oj oj, mye å irritere seg over ser jeg... Kvinner kjempet i motstandsbevegelsen de og, bare mer med å skjule mennesker/ting,infiltrering etc mens mennene løp rundt i skauen og ved feil drepte mange sivile nordmenn.. Skål! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #3 Del Skrevet 3. januar 2015 Igjen ser vi at når populærmedia som TV og film skal lage noe basert på historie, så tyr de til forfalskninger. I reklamen for tv-serien om tungtvannsaksjonen ser man at en kvinne i uniform har en fremtredende rolle, selv om man vet at det ikke fantes kvinnelige soldater den gang (bortsett fra lotte-vesenet). Hvilken rolle spilte kvinner i denne aksjonen - omtrent ingen. Men på grunn av politisk korrekthet har denne kvinnen fått en rolle - som forøvrig er en oppdiktet karakter. Syns så tydelig jeg har lest akkurat det samme innlegget før... Anonymous poster hash: dc7f6...2cf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #4 Del Skrevet 3. januar 2015 Syns så tydelig jeg har lest akkurat det samme innlegget før... Anonymous poster hash: dc7f6...2cf Kanskje du leste det to ganger? Anonymous poster hash: 7c314...e5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #5 Del Skrevet 3. januar 2015 Vel, hvis du skal flisespikke, så kan jeg like godt fortelle at noen av disse motstandsfolka i virkeligheten visstnok var noen skikkelige drittsekker.. (Slekta kommer fra Rjukan, så det fikk jeg høre fra de som levde på den tiden.) Anonymous poster hash: 3f6c6...a03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #6 Del Skrevet 3. januar 2015 Igjen ser vi at når populærmedia som TV og film skal lage noe basert på historie, så tyr de til forfalskninger. I reklamen for tv-serien om tungtvannsaksjonen ser man at en kvinne i uniform har en fremtredende rolle, selv om man vet at det ikke fantes kvinnelige soldater den gang (bortsett fra lotte-vesenet). Hvilken rolle spilte kvinner i denne aksjonen - omtrent ingen. Men på grunn av politisk korrekthet har denne kvinnen fått en rolle - som forøvrig er en oppdiktet karakter. Sukk...kvinnelige soldater fantes, ikke akkurat i denne sammenhengen så der gir jeg deg rett. Men i denen tiden så fantes det kvinnelige soldater, forskjellen er at de ikke ble anerkjent til tross for at de både bar uniform og utførte ulike former for oppdrag. Utenom det er jeg enig med deg, utrolig irriterende når de lager slike serier så endrer de vesentlige og ikke minst viktige detaljer! Anonymous poster hash: e62ed...908 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 3. januar 2015 #7 Del Skrevet 3. januar 2015 Igjen ser vi at når populærmedia som TV og film skal lage noe basert på historie, så tyr de til forfalskninger. I reklamen for tv-serien om tungtvannsaksjonen ser man at en kvinne i uniform har en fremtredende rolle, selv om man vet at det ikke fantes kvinnelige soldater den gang (bortsett fra lotte-vesenet). Hvilken rolle spilte kvinner i denne aksjonen - omtrent ingen. Men på grunn av politisk korrekthet har denne kvinnen fått en rolle - som forøvrig er en oppdiktet karakter. Får jeg minne om at serien ikke er en dokumentar, men en dramaserie. I en dramaserie dikter man litt, men beholder historiske hovedhendelser og -hovedpersoner. Så om man skal få knickersen i twist over en dramaserie så værsågod. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Del Skrevet 3. januar 2015 Neste filmatisering har sikkert en med fremmedkulturell bakgrunn blant rollene som sabotør. Anonymous poster hash: 9de6d...f4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #9 Del Skrevet 3. januar 2015 Iiiiik! Historieforfalskning i en fiktiv film! Anonymous poster hash: bd788...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #10 Del Skrevet 3. januar 2015 Syns så tydelig jeg har lest akkurat det samme innlegget før... Anonymous poster hash: dc7f6...2cf Det ligger på TV-forumet også. Anonymous poster hash: bd788...6fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #11 Del Skrevet 3. januar 2015 Oj oj oj, mye å irritere seg over ser jeg... Kvinner kjempet i motstandsbevegelsen de og, bare mer med å skjule mennesker/ting,infiltrering etc mens mennene løp rundt i skauen og ved feil drepte mange sivile nordmenn.. Skål! Irritere seg over? Jeg kan ikke si at jeg irriterte meg særlig over det, men som den mest vellykkede og renommerte aksjonen som nordmenn utførte under krigen (og blant de mest renommerte aksjonene under 2. vk generelt) så mener jeg at det burde være mest mulig autentisk. Anonymous poster hash: 9de6d...f4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meeh Skrevet 3. januar 2015 #12 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Sukk...kvinnelige soldater fantes, ikke akkurat i denne sammenhengen så der gir jeg deg rett. Men i denen tiden så fantes det kvinnelige soldater, forskjellen er at de ikke ble anerkjent til tross for at de både bar uniform og utførte ulike former for oppdrag. Utenom det er jeg enig med deg, utrolig irriterende når de lager slike serier så endrer de vesentlige og ikke minst viktige detaljer! Ikke spesialsoldater. Tungtvannsaksjonen ble utført av Special Operations Executive, hvor det ikke var noen operative kvinner overhodet. Endret 3. januar 2015 av Meeh 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 3. januar 2015 #13 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Det er vel ikke en dokumentar de skal lage, er det vel? Det blir vel litt mer spennende med en kvinnelig soldat, da kan de skape noen artige kjærlighetsforhold. Det hadd vel tatt seg ut om det hadde vært homofile kjærlighetsforhold, da hadde det blitt ramaskrik kan jeg tenke meg. Endret 3. januar 2015 av Evans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meeh Skrevet 3. januar 2015 #14 Del Skrevet 3. januar 2015 Men i denen tiden så fantes det kvinnelige soldater, forskjellen er at de ikke ble anerkjent til tross for at de både bar uniform og utførte ulike former for oppdrag. Sovjetunionen var det landet hvor man så mest kvinnelige soldater, og de har fått like mye anerkjennelse som alle andre, særlig skarpskytterne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #15 Del Skrevet 3. januar 2015 Syns så tydelig jeg har lest akkurat det samme innlegget før... Anonymous poster hash: dc7f6...2cf http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=898969 Anonymous poster hash: a3686...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 3. januar 2015 #16 Del Skrevet 3. januar 2015 Det er vel ikke en dokumentar de skal lage, er det vel? Det blir vel litt mer spennende med en kvinnelig soldat, da kan de skape noen artige kjærlighetsforhold. Det hadd vel tatt seg ut om det hadde vært homofile kjærlighetsforhold, da hadde det blitt ramaskrik kan jeg tenke meg. Men bare dersom kvinnen er lesbisk! Jeg er selv lesbisk tror jeg, jeg tenner i hvert fall bare på kvinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 3. januar 2015 #17 Del Skrevet 3. januar 2015 Men bare dersom kvinnen er lesbisk! Jeg er selv lesbisk tror jeg, jeg tenner i hvert fall bare på kvinner! Men da måtte du jo hatt to kvinnelige soldater, og jeg tror grensa går på en kvinnelig soldat. Måte på hvor mye man kan tillate seg til, tror jeg. Så vidt jeg vet så må du være kvinne selv, og bli tiltrukket av andre kvinner, for at du skal være lesbisk. Holder dessverre ikke og kun være tiltrukket av kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 3. januar 2015 #18 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Sovjetunionen var det landet hvor man så mest kvinnelige soldater, og de har fått like mye anerkjennelse som alle andre, særlig skarpskytterne. Ikke i følge denne artikkelen. http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Kvinnenes-krig-var-annerledes-7593608.html Endret 3. januar 2015 av pantertante Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sir Winston Skrevet 3. januar 2015 #19 Del Skrevet 3. januar 2015 Men da måtte du jo hatt to kvinnelige soldater, og jeg tror grensa går på en kvinnelig soldat. Måte på hvor mye man kan tillate seg til, tror jeg. Så vidt jeg vet så må du være kvinne selv, og bli tiltrukket av andre kvinner, for at du skal være lesbisk. Holder dessverre ikke og kun være tiltrukket av kvinner. Søren og, nå trodde jeg at jeg var politisk korrekt for een gangs skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meeh Skrevet 3. januar 2015 #20 Del Skrevet 3. januar 2015 Ikke i følge denne artikkelen. http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Kvinnenes-krig-var-annerledes-7593608.html De sovjetiske soldatene som har fått desidert mest anerkjennelse over tid har vært kvinnelige skarpskyttere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå