Gå til innhold

Pålegg til en som har spist seg lei på alt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på hva dere liker å spise som pålegg. Jeg har spist meg lei på alt og trenger inspirasjon, åpen for det meste, men ikke glad i fisk som pålegg ( kan ikke fordra tunfisk, makrell i tomat og lignende).

Anonymous poster hash: 3bdaf...145

Videoannonse
Annonse
Gjest Klaveret
Skrevet

Polarbrød med smør og brunost. Enkelt og godt.

AnonymBruker
Skrevet

kyllingsalat(smaker litt som grillsalat, det funker forsåvidt også), jalapenoost, baconost, og smøreost generelt er pålegg jeg ofte har med som matpakke. Syntes det blir så ekkelt når pålegget ligger på brødskiva/knekkebrødet i så mange timer, så da tar jeg heller med en pakke knekkebrød og en tube/boks med smøreost.

Anonymous poster hash: a7c14...7ab
Skrevet (endret)

Halvstekt baguette (kort) + 1-2 skiver kyllingpålegg + 1-2 skiver gulost + dressing el. sennep el. noe annet

Baguettene fuktes med vann og stekes på 200 grader i ovn, i 6 min, og ikke noe særlig lenger.

Disse baguettene jeg tenker på, koster 7-8 kr pakka og kan fås hos Kiwi og Meny. Det er 4 stk i pakka.

---

Alternativt:

Halvstekt baguette + rapidsalat + skiver av kokt egg + lett stekt bacon + tynne skiver av tomat + dressing el. noe sånt

---

Alternativt:

Halvstekt baguette + skiver av kyllingpålegg + skiver av rå løk + dressing el. noe sånt

Endret av Vux
Skrevet

Eg er veldig glad i grovbrød med avocado, kalkunskinke og paprika. Kjøp gjerne ferdigstekt kylling, salat, tomat, agurk og paprika. Lag ostesmørbød i steikeovn eller mikro? Vossafår med tomat er også godt :) Kokt egg? Rødbetsalat?

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Et kanskje litt uvanlig forslag herfra:

Fullmoden avocado (som du kan smøre på brødet), nykvernet pepper, cherrytomater og agurkskiver.

Kjempesnadder.

Eller er sardiner i olje eller sardiner i tomat snadder.

En ny ost?

Hardkokt egg i skiver med fenalår?

• Liker 2
Skrevet

Hoummos , med reddikskiver og/ eller avokado .

Eggsalat.

• Liker 1
Skrevet

Et kanskje litt uvanlig forslag herfra:

Fullmoden avocado (som du kan smøre på brødet), nykvernet pepper, cherrytomater og agurkskiver.

Kjempesnadder.

Jeg prøvde det, skikkelig snadder ja :)

Gjest Belle âme
Skrevet

Smør og agurk og/eller tomat.

Leverpostei med majones og tomat.

Nutella.

Skrevet (endret)

brødskive + skivet kyllingpålegg + skivet kokt egg

Enkelt og godt.

Endret av Vux
AnonymBruker
Skrevet

Dansk sjokopålegg.

Anonymous poster hash: 0eef5...8cf
Skrevet

Brie med honning :) Nam.

Ellers pleier jeg å spise sjokoladepålegg på brødskiva når jeg er "lei alt". Kostholdet her i gården går mye i brødskiver som student, så da blir jeg drittlei alt innimellom. Men sjokopålegg pleier å hjelpe litt og da liker jeg sånn sjoko-duo-opplegg med hvit sjokolade i. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å prøve noe annet som "smør" under?:) Most avokado, smørost ol? Evt. gjør det litt mer fancy, i stedet for bare skinke på, ha på salatblad, agurk, tomat ol? Kanskje annen "pynt" enn hva du normalt bruker? Annet brød?

Anonymous poster hash: fcfbf...b19
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Når jeg virkelig skal kose meg med kveldsmat bruker jeg å lage skive med spekeskinke (gjerne parma eller serrano om du føler deg litt fin), rømme, hakket vårløk, litt hakkede soltørkede tomater med nykvernet pepper over. Gjerne noen sitrondråper over også om du føler for det :)

Endret av netpuppy
AnonymBruker
Skrevet

Alt av ikke-søtt pålegg blir mye bedre om du bruker grønn eller rød pesto istedenfor smør og har over friske urter, hakket vårløk, sylteagurk, tomat, paprika, avocado, agurk eller andre grønnsaker, eventuelt tynne epleskiver eller pæreskiver, samt en liten dæsj majones eller lignende oppå.

Kokt oksetunge er billig, sunt og godt og passer utmerket med litt revet pepperrot, sylteagurk, epleskiver og majones.

Avocado er veldig godt sammen med kylling, tomater og bacon.

Leverpostei blir også mye bedre med hakkede rødbeter, bacon og majones.

Anonymous poster hash: 5420e...3fe
  • Liker 2
Skrevet

Hva med å prøve noe annet som "smør" under?:) Most avokado, smørost ol? Evt. gjør det litt mer fancy, i stedet for bare skinke på, ha på salatblad, agurk, tomat ol? Kanskje annen "pynt" enn hva du normalt bruker? Annet brød? Anonymous poster hash: fcfbf...b19

Signerer, salatblad og/eller tomat/agurk/paprika hjelper definitivt også, for min del iallfall. På en ellers kjip brødskive med kjøttpålegg og/eller ost :) Nam, ble sulten av tanken.

Skrevet

Peanøttsmør og syltetøy, peanøttsmør og banan, syltetøy med epleskiver på toppen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Halvstekt baguette (kort) + 1-2 skiver kyllingpålegg + 1-2 skiver gulost + dressing el. sennep el. noe annet

Baguettene fuktes med vann og stekes på 200 grader i ovn, i 6 min, og ikke noe særlig lenger.

Disse baguettene jeg tenker på, koster 7-8 kr pakka og kan fås hos Kiwi og Meny. Det er 4 stk i pakka.

---

Alternativt:

Halvstekt baguette + rapidsalat + skiver av kokt egg + lett stekt bacon + tynne skiver av tomat + dressing el. noe sånt

---

Alternativt:

Halvstekt baguette + skiver av kyllingpålegg + skiver av rå løk + dressing el. noe sånt

Unnskyld at jeg kverulerer, men hvis vi tenker på de samme baguettene stekes de vel i 8-10 min?

Anonymous poster hash: 12aab...4ae

Skrevet

Åja, tja, dette jeg tenkte på er First Price "Sandwich baguetter" 300g.

Mye mulig at de må/bør steke lenger, jeg liker å ta dem ut etter 6-7 min. Liker ikke at de blir for brune og for harde i skorpen.

• Liker 1
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Snøfrisk den lilla, med timian og rødløk med kyllingskinke over, gjerne på knekkebrød. Dette er min favoritt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...