Gjest Offensive Pie Skrevet 2. januar 2015 #1 Del Skrevet 2. januar 2015 Vi andre som sitter her, har en grunn til å gjøre det. Noen av pss jobber, andre leser, og de fleste vil gjerne ha ro omkring seg til å gjøre dette. Derfor har NSB laget dette tilbudet, som en del av oss synes er flott. Men så kommer du på. Det er kanskje fullt i de andre vognene, og du har ikke annet valg enn å sette deg i stilleavdelingen. Da er det dessverre ikke slik at stilleavdelingen må tilpasse seg ditt behov.Du kan ikke bare prate, slik du ville gjort i andre deler av toget. Du må være stille. Det finnes også sosiale regler fpr hvprdan man oppfører segnår det overnevnte har blitt påpekt. Når noen sier fra, og du blir snurt, kan det være fint om du skrur ned meldingstonen på mobilemfea max før du tekster deg gjennom resten av turen. Jeg er imidlertid glad for å ha bidratt som målskive for dine passiv-aggressive blikk. Jeg vil også rette en spesiell takk til deg som tar med barnet ditt inn i stilleavdelingen. En fireåring vil, generelt sett, ikke klare å sitte stille uten å lage lyd under en hel, lang togtur. Som forelder, og dermed den som lever midt i rabalderet, er det ikke sikkert du merker noe til dette. Vi andre, vi som sitter i stilleavdelingen for ha det stille, føler imidlertid ikke det store behovet for å høre barnesang i over en time. Nei, ikke en gang fra din unike lendefrukt. Jeg vet, det er sjokkerende, men sant. Jeg skulle gjerne ha klaget til sidemannen i stedet, men jeg har ikke lov til å snakke her jeg sitter nå. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #2 Del Skrevet 2. januar 2015 Og likevel, tross alt, verden går videre. Aldri vær på reise uten ørepropper og ev. hørselvern.Anonymous poster hash: e5774...3f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Evans Skrevet 3. januar 2015 #3 Del Skrevet 3. januar 2015 Da er det lov å hysje mener jeg! Slike regelbrudd er fryktelig irriterende, og det er lov å gjøre folk oppmerksomme på hvilken vogn de sitter i og hva som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 3. januar 2015 #4 Del Skrevet 3. januar 2015 Jeg har opplevd at ansatte på toget gir beskjed til dem som forstyrrer i stillesonen. Så neste gang ville jeg funnet konduktøren og spurt om han/hun kunne gitt beskjed, de hører ofte mer på de som jobber der enn andre passasjerer. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma- Skrevet 3. januar 2015 #5 Del Skrevet 3. januar 2015 Er så redd for å irritere andre at jeg såvidt tørr å puste i stilleavdelingen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Offensive Pie Skrevet 3. januar 2015 #6 Del Skrevet 3. januar 2015 Jeg både sier fra selv og sier fra til konduktøren, med meget varierte resultat. Som regel tar folk det til seg, men slik gikk det ikke i går 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 3. januar 2015 #7 Del Skrevet 3. januar 2015 Ikke bra. I stillevognen bør man prøve å være så stille som mulig. Men ikke alle er like hensynsfulle dessverre. Mvh Yvonne 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Del Skrevet 3. januar 2015 Hehe. Husker den gangen jeg satt på stillevognen og der satt to stk og skravlet i mobil. En røslig bikerfyr med langt skjegg reiste seg opp og bad dem til helvete å tie stille fordi han prøvde å lese. Tror det var mange i vognen som satt å humret godt for seg selv etter den reprimanden. Anonymous poster hash: 81d99...757 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Del Skrevet 7. januar 2015 Er ennlungesyk med surstoffap. Velkommen i stilleavdelingen? Kan være helt stille selv, men maskinen bråker.Anonymous poster hash: 63d38...8fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Del Skrevet 7. januar 2015 Er ennlungesyk med surstoffap. Velkommen i stilleavdelingen? Kan være helt stille selv, men maskinen bråker.Anonymous poster hash: 63d38...8fa Da må du sette deg et annet sted. Anonymous poster hash: fa995...2cb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkbull Skrevet 7. januar 2015 #11 Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Hysjer alltid på folk. Som regel får jeg oppmerksomheten og peker så på et stilleskilt og rister oppgitt på hodet, og gir dem et nedverdigende blikk, eller så spør jeg om dem skjønner hvorfor alle ser stygt på dem og at vi sitter her av en grunn. Folk mangler bare folkeskikk. Det er umulig å ikke se det er stillevogn, er skiktet overalt, på alle setene, i det du går inn, og en gang til på skjermen. Flaut at jeg under 20 skal lære godt voksne folk folkeskikk. Endret 7. januar 2015 av Darkbull 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Del Skrevet 7. januar 2015 Da må du sette deg et annet sted. Anonymous poster hash: fa995...2cb Da kan jeg ikke reise med toget. Helfo får dekke drosje da.Anonymous poster hash: 63d38...8fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Del Skrevet 7. januar 2015 Da kan jeg ikke reise med toget. Helfo får dekke drosje da.Anonymous poster hash: 63d38...8fa Kan du ikke sitte i de delene av toget som ikke er stillevogn? Anonymous poster hash: 9402f...d54 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #14 Del Skrevet 8. januar 2015 Hva hvis det kun er igjen billetter i stillevognen? Hadde absolutt ikke ønske om å sitte der, men vi måtte.Anonymous poster hash: 9fd69...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 #15 Del Skrevet 8. januar 2015 Hva hvis det kun er igjen billetter i stillevognen? Hadde absolutt ikke ønske om å sitte der, men vi måtte.Anonymous poster hash: 9fd69...359 Da skal dere like fullt være stille. De andre i stillevognen har også betalt for å sitte der, og de fleste av dem har gjort det med vitende og vilje, og dessuten bestilt i mye bedre tid enn dere. Dere får heller gå en tur over i en annen vogn for å prate litt i blant når det innvendige trykket blir for stort. Anonymous poster hash: 51033...7fc 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkbull Skrevet 9. januar 2015 #16 Del Skrevet 9. januar 2015 Man bestiller uansett ikke sete i vanlig eller stillevogn, så det er ikke mulig å si man ikke fikk bestilt sete på vanlig eller stille. I Norge ihvertfall. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #17 Del Skrevet 9. januar 2015 Man bestiller uansett ikke sete i vanlig eller stillevogn, så det er ikke mulig å si man ikke fikk bestilt sete på vanlig eller stille. I Norge ihvertfall. Finnes tog uten plassbillett, og kan gjerne være slik at eneste med sitteplasser er stillevogna. Anonymous poster hash: e5774...3f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Darkbull Skrevet 9. januar 2015 #18 Del Skrevet 9. januar 2015 Ja, da får du jammen meg tilpasse DEG stillevognen. Skal alle andre tilpasse seg deg fordi det ikke var sitteplass et annet sted? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #19 Del Skrevet 9. januar 2015 Ja, da får du jammen meg tilpasse DEG stillevognen. Skal alle andre tilpasse seg deg fordi det ikke var sitteplass et annet sted? En ting er nå folk som prater i telefon, de er stekovnen å snakke til. Men en person med oksygentank? Ville ikke falt meg inn å klage på det.Anonymous poster hash: c630c...a36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2015 #20 Del Skrevet 9. januar 2015 En ting er nå folk som prater i telefon, de er stekovnen å snakke til. Men en person med oksygentank? Ville ikke falt meg inn å klage på det.Anonymous poster hash: c630c...a36 Stekovnen = det greit å..Anonymous poster hash: c630c...a36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå