Gå til innhold

En spiseforstyrrelse og et alkohol problem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre dere. Jeg sliter med en alvorlig spiseforstyrrelse og har gjort det i 3 år. Jeg er også veldig deprimert og sliter med tvang og angst. I de siste månedene har jeg drukket hver kveld, annenhver kveld eller hver tredje. For å få en pause fra tankekaoset. Er det flere av dere som leser dette som sliter med dette? Føler meg så alene :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kannutmerket godt ha to tilstander samtidig, eller tre.

Angst og depresjon og spiseforstyrrelser pleier å henge sammen. I tillegg høres det ut som om du "selvmedisinerer deg" med alkohol. Sistnevnte er ikke bra, en kropp med spiseforstyrrelser får lettere skapder av alkohol enn en frisk kropp, og du kan få alvorlige problemer knyttet til alkohol, i fremtiden - typen må ha...

Anonymous poster hash: 1c3d3...e60

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Det er normalt at de som sliter med spiseforstyrrelse også har anlegg for å bli alkoholikere. Dette pga depresjoner som kommer med en spiseforstyrrelse som der og da kan føles lettere å drikke bort enn å konfentrere.

Du burde absolutt søke hjelp før det går for langt. Angst og depresjon går hånda hånd med spiseforstyrrelser og du trenger hjelp til å fjerne roten av hvorfor du skader deg selv med spiseforstyrrelse, ikke drikke bort følelsene rundt det.

Får du hjelp? Om ikke så gå til fastlegen din og få henvisning til DPS slik at du kan kan bli frisk, lykkelig og leve et fullverdig liv med masse glede :)

• Liker 1
Skrevet

Det er normalt at de som sliter med spiseforstyrrelse også har anlegg for å bli alkoholikere. Dette pga depresjoner som kommer med en spiseforstyrrelse som der og da kan føles lettere å drikke bort enn å konfentrere.

Du burde absolutt søke hjelp før det går for langt. Angst og depresjon går hånda hånd med spiseforstyrrelser og du trenger hjelp til å fjerne roten av hvorfor du skader deg selv med spiseforstyrrelse, ikke drikke bort følelsene rundt det.

Får du hjelp? Om ikke så gå til fastlegen din og få henvisning til DPS slik at du kan kan bli frisk, lykkelig og leve et fullverdig liv med masse glede :)

Jeg går i dps, og har fortalt om drikkingen men er ikke syk nok til å få hjelp for det! helt serriøst. Det samme fikk jeg høre om maten

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig individuelt, selv sliter jeg med bulimi, men er livredd for alkohol. Kaster opp hvis drikker pga kalorier og er rett og slett "redd" for alkohol. Men vet om at det er flere som sliter med mat og alkohol samtidig så du er ikke alene. Tror det er veldig vanlig. Veldig trist å høre at du ikke får ordentlig hjelp hos DPS. Hva med fastlege? Har du en god fastlege du kan prate med?

Anonymous poster hash: 0e512...fc5

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg går i dps, og har fortalt om drikkingen men er ikke syk nok til å få hjelp for det! helt serriøst. Det samme fikk jeg høre om maten

Men psykologen hos DPS skal kunne hjelpe deg vedr det psykiske når det kommer til både spiseforstyrrelsen, alkohol, angst og depresjon.

I tillegg kan du kanskje oppsøke AA for kun drikkingen?

• Liker 1
Skrevet

Du er garantert ikke alene. Jeg syntes du bør ta opp med DPS at hjelpen du får ikke er nok

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig at folk med spiseforstyrrelser også sliter med rus. Jeg anbefaler deg å kutte alkoholen tvert, selv om det er vanskelig. Det kan komme til å ødelegge svært mye for deg.

Anonymous poster hash: d5ee5...487
Skrevet

Jeg har slitt med depresjon mye lengre enn spisforstyrrelsen.

Skrevet

Du er garantert ikke alene. Jeg syntes du bør ta opp med DPS at hjelpen du får ikke er nok

Tror du ikke jeg har gjort det?....

Skrevet

Tror du ikke jeg har gjort det?....

Det tror jeg ikke noe om, jeg forsøker bare å hjelpe deg. Dersom du har sagt fra før og ikke blitt hørt, si ifra igjen evt. bytt behandler

Skrevet

Det tror jeg ikke noe om, jeg forsøker bare å hjelpe deg. Dersom du har sagt fra før og ikke blitt hørt, si ifra igjen evt. bytt behandler

okei....

Gjest Tekola
Skrevet

Kjære maren95

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg ser at du har fått en del tips allerede. Jeg vil også minne om Mental Helse: http://www.mentalhelse.no/ Her finner du blant annet info om hjelpetelefon 116 123 som er et gratis og døgnåpent tilbud. Tjenesten består også av to nettjenester, sidetmedord.no og kameratstøtte.no

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Det skal være et psykiatritilbud i alle landets kommuner. Hvis du ringer din kommunes servicetorg eller ser på hjemmesiden til hjemkommunen din, skal du finne info om dette. Her skal man kunne få noen å snakke med og hjelp videre.

Lykke til!

Tekola, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...