Gå til innhold

Lei av å høre folk omtale seg selv som 'singel'.

Anbefalte innlegg

Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Jeg er kanskje ikke sammen med noen akkurat nå, men jeg går da vitterlig ikke rundt og kaller meg "singel" av den grunn.

Dere er så langt mer enn sivilstatusen deres. I hvert fall håper jeg det. Slutt med dette tullet.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ensom, ikke singel ;-)

• Liker 4
Skrevet

Jeg er singel. Det er ikke tull.

Jeg svarer at jeg er singel dersom noen spør om jeg er gift el.l. Jeg går allikevel ikke rundt og bruker statusen som en definisjon på hvem eller hva jeg er.

Hva er det du ikke liker? Ordet singel? Eller mener du at man definerer seg som person ved å bruke ordet?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er ensom, ikke singel ;-)

"Enslig" er det korrekte norske ordet.

"Singel" er en type grus.

Anonymous poster hash: 935d2...b49

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dere er så langt mer enn sivilstatusen deres.

Nei, sier du det? Folk har da likevel en sivilstatus. Driver du å sier til folk som er gift at de skal "slutte med dette tullet" fordi "de er så mye mer enn bare gift"?

Anonymous poster hash: 565c0...ee8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt poenget her. Jeg definerer meg jo ikke som person ut fra det at jeg er singel, det er det vel få som gjør. Sivilstatusen min er likevel "singel" (eller "enslig", da), slik den er "samboer", "forlovet", "gift", "enke/enkemann" eller lignende for andre. En helt ryddig og uproblematisk personopplysning.

Det betyr jo ikke at jeg føler at enslig er det eneste jeg er her i verden, det er ikke noe depressivt eller nedstemt ved det i det hele tatt, bare en opplysning. Jeg har lengre hår enn jeg pleier akkurat nå. Det kan jeg jo si uten at det er å redusere meg selv til "et forbigående langhåret menneske" og ikke noe annet.

Anonymous poster hash: 5ca59...1fd
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For min del er det folk rundt meg som henger seg opp i at jeg er enslig, ikke jeg :)

Anonymous poster hash: 661bb...68e
  • Liker 1
Skrevet

jøss, må si ordet hore har endret "innhold" siden sist jeg så behov for å definere det.

Skrevet

Jeg er ikke sivilstatusen min, men det betyr ikke at jeg ikke har en. Jeg er singel. Jeg er også blond, kvinne, datter, søster, venninne, kollega, og langt mer. Ingen av disse tingene definerer meg alene, men de er alle begreper som kan brukes for å beskrive meg.

• Liker 4
Gjest HeiHade
Skrevet

Det er jo du selv, ts, som knytter det ordet opp mot noe negativt nå. Jeg skammer meg ikke over å si høyt at jeg er singel, fordi det er da ikke noe skjellsord.

• Liker 1
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Dette var jo som forventet!

:laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kanskje ikke sammen med noen akkurat nå, men jeg går da vitterlig ikke rundt og kaller meg "singel" av den grunn.

Dere er så langt mer enn sivilstatusen deres. I hvert fall håper jeg det. Slutt med dette tullet.

Så hva skal man si da? Mellom to forhold? :fnise:

Anonymous poster hash: 8152f...40a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er greit å vite om noen er singel. Da kan man sjekke dem opp.

Anonymous poster hash: 5655f...5ab
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Om en jente spør meg om jeg er singel, så svarer jeg: "Spør du meg om jeg er i et forpliktende, monogamt forhold med en annen kvinne?"

Selv foretrekker jeg å spørre jenter om de har en elsker. Men egentlig bryr ikke sivilstatusen til andre meg så veldig.

Skrevet

Anonymous poster hash: 8152f...40a

Jeg ser i så fall en utfordring for dem som aldri har vært i et forhold.

Skrevet

Om en jente spør meg om jeg er singel, så svarer jeg: "Spør du meg om jeg er i et forpliktende, monogamt forhold med en annen kvinne?"

Selv foretrekker jeg å spørre jenter om de har en elsker. Men egentlig bryr ikke sivilstatusen til andre meg så veldig.

Jeg hadde blitt veldig satt ut om du hadde sagt noen av de to tingene... "Har du en elsker" er jo å grave i sex-livet til folk. Det er litt mer innafor å spørre om noen har kjæreste.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og anonymbrukerhets.

Yvonne (mod)

• Liker 1
Gjest Ragnar Danneskjöld
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig satt ut om du hadde sagt noen av de to tingene... "Har du en elsker" er jo å grave i sex-livet til folk. Det er litt mer innafor å spørre om noen har kjæreste.

Har du en elsker, Noope?

Skrevet

Hva svarer du da hvis noen spør om du er gift/samboer? Jeg "går ikke rundt" og kaller meg singel men på direkte spørsmål svarer jeg som sant er at jeg er singel.

AnonymBruker
Skrevet

Om noen spør meg om jeg er singel, pleier jeg å svare: Singel, pukk, grus -kall det hva du vil ;)

Anonymous poster hash: 0fc06...913

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...