AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Jeg skulle kjøpe noen hodetelefoner av en selger på Finn, og vi ble enige om at jeg skulle sette inn pengene på hans konto, så skulle han sende pakken i posten til meg. Jeg satte inn pengene og ventet på pakken, men den kom aldri. Det er nå åtte dager siden. Jeg sendte derfor melding og spurte når han sendte pakken, men han sier nå at han ikke har mottatt pengene. På nettbanken min står det at pengene gikk ut av min konto til kontonummeret han ga meg, så jeg skjønner ingenting. Hva kan ha skjedd her? Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: c0cbe...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 For ordens skyld må jeg nevne at dette ikke var noen dyre hodetelefoner - jeg satte over 200 kr og det er penger jeg kan klare meg uten altså, men det er veldig kjipt om jeg har blitt svindlet/noe annet har gått galt likevel. TS Anonymous poster hash: c0cbe...aa2
Adhara Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Ta screenshot av nettbanken din der han får se overføringen, da har du ihvertfall ditt på det tørre. Men kan du ha overført til feil konto eller noe sånt? 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Du kan begynne med å sende ham screenshot/kvittering så han ser du har overført. Ha en ordentlig samtale. Hvis han fortsatt nekter forsøker han å svindle deg. Anonymous poster hash: 8b461...a20 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Håper du brukte kredittkort? Da kan du få pengene tilbake. Ellers ta kontqkt med finn fordi finn ønsker å luke bort slike useriøse brukere og utestenge dem. Ellers kan du jo true med en anmeldelse, kan være flere han har svindlet?Anonymous poster hash: ef3f8...802
Gjest C'est la vie:) Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 Du burde brukt finn sin sikker betaling Etterpåklokskapens kommentarer begynner å bli litt irriterende... Enig med de over. Vis bilde til selgeren og sjekk at det er rett kontonummer du har sendt det til.
Ida Sofie MA Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Hvis du har overført pengene til en konto så må du jo skrive inn personens navn som matcher kontoen, ellers vil ikke overføringen fungere? Så da bør du jo sende bilde av overføringen, og om han så da nekter så har du da fullt navn og konto nummer på personen... just sayin
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 Ida Sofie MA, on 06 Jan 2015 - 00:54, said: Hvis du har overført pengene til en konto så må du jo skrive inn personens navn som matcher kontoen, ellers vil ikke overføringen fungere? Så da bør du jo sende bilde av overføringen, og om han så da nekter så har du da fullt navn og konto nummer på personen... just sayin Nei? Man må ikke skrive inn noe navn for å overføre penger. Anonymous poster hash: e4489...1b8 5
Lista Skrevet 6. januar 2015 #10 Skrevet 6. januar 2015 Håper du brukte kredittkort? Da kan du få pengene tilbake. Ellers ta kontqkt med finn fordi finn ønsker å luke bort slike useriøse brukere og utestenge dem. Ellers kan du jo true med en anmeldelse, kan være flere han har svindlet?Anonymous poster hash: ef3f8...802 Det er ikke mulig å betale med kredittkort via nettbanken.
Lista Skrevet 6. januar 2015 #11 Skrevet 6. januar 2015 Hvis du har overført pengene til en konto så må du jo skrive inn personens navn som matcher kontoen, ellers vil ikke overføringen fungere? Så da bør du jo sende bilde av overføringen, og om han så da nekter så har du da fullt navn og konto nummer på personen... just sayin Haha, sorry at jeg ler, men det er ikke sånn det fungerer. Tror du nettbanken finner alle mulige navn som står som eier av X konto? 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #12 Skrevet 6. januar 2015 Sjekk at konto nr. er riktig skrevet først. Be ham også sjekke at han skrev riktig. Deretter bør dere begge kontakte banken å høre. Broren min opplevde en gang at leien ikke kom gjennom til mottaker selv om kontonummer var rett, det var trukket fra hans konto men ikke kommet inn på mottaker selv etter en uke. Var en bankfeil. Anonymous poster hash: 1bc19...7b4 1
Ida Sofie MA Skrevet 6. januar 2015 #13 Skrevet 6. januar 2015 Haha, sorry at jeg ler, men det er ikke sånn det fungerer. Tror du nettbanken finner alle mulige navn som står som eier av X konto? Le så mye du vil, men det er mange ganger jeg har skrevet inn privat konto nummer til venner som jeg for eksempel skylder penger, og skrevet feil navn og da har det ikke fungert? Det har jo kommet opp at navnet ikke matcher eierens kontonavn. Så det er ikke helt på bærtur.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2015 #14 Skrevet 6. januar 2015 Håper du brukte kredittkort? Da kan du få pengene tilbake. Ellers ta kontqkt med finn fordi finn ønsker å luke bort slike useriøse brukere og utestenge dem. Ellers kan du jo true med en anmeldelse, kan være flere han har svindlet?Anonymous poster hash: ef3f8...802 Norsk politi henlegger alle anmeldelser.Anonymous poster hash: 61de8...837
Lista Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Le så mye du vil, men det er mange ganger jeg har skrevet inn privat konto nummer til venner som jeg for eksempel skylder penger, og skrevet feil navn og da har det ikke fungert? Det har jo kommet opp at navnet ikke matcher eierens kontonavn. Så det er ikke helt på bærtur. Jo, det er faktisk helt på bærtur Hilsen bankansatt. 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #16 Skrevet 7. januar 2015 Le så mye du vil, men det er mange ganger jeg har skrevet inn privat konto nummer til venner som jeg for eksempel skylder penger, og skrevet feil navn og da har det ikke fungert? Det har jo kommet opp at navnet ikke matcher eierens kontonavn. Så det er ikke helt på bærtur. Aldri vært borti, har brukt 4 ulike nettbanker i sikkert 10 år. Det er ikke din egen liste over betalingsmottagere det henvises til, da?Anonymous poster hash: 3d74a...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2015 #17 Skrevet 7. januar 2015 Hvis du har overført pengene til en konto så må du jo skrive inn personens navn som matcher kontoen, ellers vil ikke overføringen fungere? Så da bør du jo sende bilde av overføringen, og om han så da nekter så har du da fullt navn og konto nummer på personen... just sayin hehehe, som flere over meg her sier, så er dette bare tull!! Dersom du skriver inn et kontonummer som du ikke har brukt før, kan det komme opp en liten "advarsel" om at det er ukjent kontonummer, og mulighet til å skrive navn på hvem det tilhører, men det er absolutt ikke slik at det er umulig å overføre penger selv om man bare har kontonummer og ikke navn.... Anonymous poster hash: d4232...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå