Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp! Jeg har krøller, og har alltid hatt det langt. Vært veldig fornøyd med det, og det mangler ikke på komplimenter. Men nå er jeg litt lei!

Jeg vil prøve noe helt nytt, og har fått for meg at det blir fint med kortere hår. Sånn til skuldrene.

Her er et bilde av krøllene mine:

890529-7-1294088799375.jpg

Men jeg aner ikke hvordan det kommer til å bli som kort. Kommer det til å bli rart? Bustete? Fint?

Hva hadde dere gjort? Jeg har alltid hatt sånn disney-feeling over håret mitt, det er langt, fint og shiny. Men er klar for en litt mer voksen fasong.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/899151-klippe-kr%C3%B8llete-h%C3%A5r-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan komme med oppfølgingsspørsmål: er det noen som vet om en god frisør i Oslo, som kan klippe krøller? Mye å huske på, f.eks at det blir en helt annen fasong når det krøller seg. Så viktig at de kan klippe riktig :)

Gjest C'est la vie:)

Jeg har samme hår som deg og klippet det skulderkort (som jeg sa til frisøren). Problemet (!) var her at frisøren var dum nok til å dra det rett for så å klippe det til skuldrene. Hva skjer da? Jo, krøllene løfter seg og jeg så ut som en sopp i lengre tid før det vokste ut igjen. Prøvde rettetang, men krøllete hår sliter raskere, så jeg måtte leve med sopp en stund.

Når det endelig vokste ned til skuldrene ble det veldig fint, og jeg fikk mer krøller. Har holdt det slik siden...., men har også klippet håret mitt selv etter antall uheldige besøk hos frisører som ikke kan behandle krøllete hår (finnes dessverre mange av de og ber spesifikt om frisører med kompetanse).

Kan komme med oppfølgingsspørsmål: er det noen som vet om en god frisør i Oslo, som kan klippe krøller? Mye å huske på, f.eks at det blir en helt annen fasong når det krøller seg. Så viktig at de kan klippe riktig :)

Jeg kjenner dessverre ikke til noen som har fått det til. En annen ting er å spesifikt si nei til at de "utforsker på egenhånd" og klipper etasjer i krøllene. Det ser IKKE bra ut det heller. Den ene frisøren sa at dette ville bli kjempefint, noe det ikke ble. Ja, det endret virkelig fasong og stod RETT ut! Det var umulig å skape krøller, og så bare bustete ut til en hver tid.

Vi som har krøller må passe godt på dem, for det er det fineste som finnes! :) Elsker håret mitt, og føler at jeg har blitt skamklippet hver gang, uansett hva jeg har sagt til frisørene. Ikke vokser det fort ut heller, fordi det vokser som "spiraler" nedover.

Du har nydelige krøller, så vær forsiktig med å stole på frisører. Selv ikke de med krøller vet hvordan det skal klippes alltid. ;)

Endret av C'est la vie:)

Jeg kjenner dessverre ikke til noen som har fått det til. En annen ting er å spesifikt si nei til at de "utforsker på egenhånd" og klipper etasjer i krøllene. Det ser IKKE bra ut det heller. Den ene frisøren sa at dette ville bli kjempefint, noe det ikke ble. Ja, det endret virkelig fasong og stod RETT ut! Det var umulig å skape krøller, og så bare bustete ut til en hver tid.

Vi som har krøller må passe godt på dem, for det er det fineste som finnes! :) Elsker håret mitt, og føler at jeg har blitt skamklippet hver gang, uansett hva jeg har sagt til frisørene. Ikke vokser det fort ut heller, fordi det vokser som "spiraler" nedover.

Du har nydelige krøller, så vær forsiktig med å stole på frisører. Selv ikke de med krøller vet hvordan det skal klippes alltid. ;)

Hehe, jepp, jeg har gått på en smell hos frisører selv. Både når det gjelder klipp, og styling til fest. De jeg har vært hos kan rett og slett ikke krøller! Det er kjempeirriterende.

Fikk en gang etasjeklipp. Det vil si, det var som en hjelm som endte i nakken, og langt hår som stakk ut under det. Det krøllet seg jo opp! Det så heeeelt forferdelig ut. Vurderer å ta en telefonrunde til forskjellige frisører imorgen og være skikkelig streng og spørre om det finnes noen med god kompetanse på krøllete hår.

Takk for utfyllende svar! :)

Hehe, jepp, jeg har gått på en smell hos frisører selv. Både når det gjelder klipp, og styling til fest. De jeg har vært hos kan rett og slett ikke krøller! Det er kjempeirriterende.

Fikk en gang etasjeklipp. Det vil si, det var som en hjelm som endte i nakken, og langt hår som stakk ut under det. Det krøllet seg jo opp! Det så heeeelt forferdelig ut. Vurderer å ta en telefonrunde til forskjellige frisører imorgen og være skikkelig streng og spørre om det finnes noen med god kompetanse på krøllete hår.

Takk for utfyllende svar! :)

Ååå, kjenner etasjeklippen for godt... Jeg pleide å gå innom frisører og snakket med dem før de fikk klippe, og har ofte blitt skuffet. Har hatt en frisør siden jeg var 14, men hun sluttet som frisør når jeg var 21. Etter det måtte jeg finne ny, og har gitt opp etter utallige sopper og hårtuster :P

En annen ting er å passe på at hårskillet ditt er riktig før de klipper. Krøllene ser ikke mye bra ut om hårskillet er lagt feil i frisørstolen. Etter første hårvask, måtte jeg selv frem med saksa for å klippe hår som ikke var tatt med, som plutselig stakk ut på feil side. Lykke til med frisørvalg, vær kresen! ;)

(Morsomste er når frisører skal style håret etter de har klippet det og jeg går ut som huldra fra salongen. Håret rett i hestehale til jeg kommer hjem til mine egne produkter. :) ).

Annonse

Veldig viktig at du drar til en frisør som kan krøller.

Jeg har ikke slike krøller som deg. (De var nydelige btw!) Håret mitt er flatt i hodebunnen og begynner å bølge og krølle seg med ørene, (litt mer kraftig enn vanlig fall altså) men har ofte samme problemstilling hos frisøren.

De klipper det som om de skulle klippe et flatt hår, og resultatet blir stygt. Jeg gikk til ei før jul som hadde god peiling, og håret mitt bølger seg veldig fint selv om håret er blitt skulderkort, så det er absolutt mulig å få en fin kort frisyre med krøller. :)

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg har fått lyst på en radikal forandring et par ganger og klippet det lange, krøllete håret mitt kort, men har angret meg som en hund hver gang! Når det er kort har jeg ingen kontroll over krøllene, de lever sitt eget liv og står ut til alle kanter (jeg "får inn alle kanaler"). Hvis du har lyst til å klippe det, hadde jeg gjort som du sier, og prøvd en mellomting med skulderlangt hår, og ikke gått direkte fra langt til kort siden det kan bli litt av et "sjokk" med en så stor forandring på én gang. Som flere sier her, er det innmari vanskelig å finne frisører som kan klippe krøller. Finn bilder av frisyrer du synes er fine og ta med til frisøren, da kan dere diskutere om det lar seg gjøre med ditt hår.

Anonymous poster hash: 4c384...7af

Ikke misunnelig på krøllene dine i det hele tatt..... slike jeg ønsker meg :)

Noe slikt du tenkte på?

http://img2-1.timeinc.net/ew/img/review/011012/felicity_l.jpg

Takk for svar (og komplimenter :blomst: )

Jeg vil jo helst ha sånn:

Rachel+shoots+with+Woody+QpA1jbgeybZm.jp

men så var det disse krøllene da.... Lurer og vurderer på om jeg skal ta risken, og være avhengig av føner og diverse utstyr det neste... 1.5 året... Men... WÆ. Tør jeg?

AnonymBruker

men så var det disse krøllene da.... Lurer og vurderer på om jeg skal ta risken, og være avhengig av føner og diverse utstyr det neste... 1.5 året... Men... WÆ. Tør jeg?

Jeg synes det ser veldig fint ut, men kanskje en god idé å ta en prat med en flink frisør først som kan vurdere om denne frisyren passer ansiktsformen din.

Anonymous poster hash: 4c384...7af

Om det er gjort riktig, så vil det bli veldig fint. Jeg ble veldig fornøyd når det vokste ned igjen til skuldrene og har et mer 《voksent》 hår som passer meg. Lykke til! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...