Gjest Bud Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 2. januar, etter halvannen uke med nisser, girlandere, tre og ribbe så kastet vi i dag ut hele sulamitten. Når kaster du ut jula?
Gjest Ive Lina Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Det gjorde jeg igår og det var befriende.
Gjest Flunka Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Pyntet litt 1. December. Pyntet masse 1 uke för jul, og 27. December ble alt fjernet. Da var jeg lei
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 om et par uker tipper jeg. Anonymous poster hash: 3bcf6...7a3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 Tidligst søndag eller mandag, senest 13. dag jul, dvs 6. januar. Har så fint juletre i år at jeg ikke føler trang til å kaste det - alt det ekstra lyset er bare koselig mens det stormer utenfor. Anonymous poster hash: 93b99...b6c 2
Gjest Nori Skrevet 2. januar 2015 #8 Skrevet 2. januar 2015 Jeg er vokst opp med at julepynten skal stå til 20. dag jul, men selv rydder jeg den nok bort i løpet av helgen.
Ingeborg! Skrevet 2. januar 2015 #9 Skrevet 2. januar 2015 Alltid 13. dag jul, dvs 6. januar. Og i år gruer jeg meg litt. Vi har et kjempefint tre som ikke drysser i det hele tatt (edelgran). Skal virkelig kose meg med julepynten de siste dagene Ellers beholder vi det røde gjennom hele januar, dvs gardiner, tepper, puter og lys - selv om jula slutter er det jo tross alt vinter ennå
isbiten. Skrevet 2. januar 2015 #11 Skrevet 2. januar 2015 Skjønner ikke helt greia. Virker som at det har blitt konkurranse om å pynte til jul tidligst mulig og rydde den ut igjen så tidlig som mulig. Hvorfor rydde ut jula allerede i romJULA? Her pyntes det med julepynt og juletre 23.desember, og jula ryddes ut tidligst 13. dag jul. 17
Britneyspears Skrevet 2. januar 2015 #12 Skrevet 2. januar 2015 Vi var borte en del av jula, og har ikke blitt "lei" pynten her hjemme enda. Venter noen dager til. 😊🎄
Gjest Ive Lina Skrevet 2. januar 2015 #13 Skrevet 2. januar 2015 Skjønner ikke helt greia. Virker som at det har blitt konkurranse om å pynte til jul tidligst mulig og rydde den ut igjen så tidlig som mulig. Hvorfor rydde ut jula allerede i romJULA? Her pyntes det med julepynt og juletre 23.desember, og jula ryddes ut tidligst 13. dag jul. Jeg pyntet treet et par uker før jul - men når nyttår er over så er julestemningen min long gone. Da er det nytt år, nye sjanser osv. Slutt på nisser, juletrepynt og julesnop. Å få bort julepynten føles befriende ... selvom julen i seg selv er en nydelig tid. Husker at mor hadde tre og julepynt til 13. dag jul - men jeg har aldri forstått gleden av jul til langt på nyåret. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #14 Skrevet 2. januar 2015 Blir nok ryddet vekk om en ukes tid. Vi tar ikke jula inn før 23. desember, så det er koselig med pynt en liten stund til. Anonymous poster hash: 22561...6ae
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #15 Skrevet 2. januar 2015 Jeg pyntet treet et par uker før jul - men når nyttår er over så er julestemningen min long gone. Da er det nytt år, nye sjanser osv. Slutt på nisser, juletrepynt og julesnop. Å få bort julepynten føles befriende ... selvom julen i seg selv er en nydelig tid. Husker at mor hadde tre og julepynt til 13. dag jul - men jeg har aldri forstått gleden av jul til langt på nyåret. Da tjuvstarter du jo - ikke rart du blir lei før tiden. Anonymous poster hash: 93b99...b6c 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #16 Skrevet 2. januar 2015 Alltid 13. dag jul, dvs 6. januar. Og i år gruer jeg meg litt. Vi har et kjempefint tre som ikke drysser i det hele tatt (edelgran). Skal virkelig kose meg med julepynten de siste dagene Ellers beholder vi det røde gjennom hele januar, dvs gardiner, tepper, puter og lys - selv om jula slutter er det jo tross alt vinter ennå Jeg synes ikke rødt passer til vinter annet enn til jul. Hos oss går det i hvitt, blått, sølv og grønt i januar, så blir det flere farger etter hvert som våren kommer. Anonymous poster hash: 22561...6ae 1
Pysa Skrevet 2. januar 2015 #17 Skrevet 2. januar 2015 Vi pynter lillejulaften og rydder vekk før nyttårsaften. Jula er i desember for oss, ikke i januar.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #18 Skrevet 2. januar 2015 Jeg synes ikke rødt passer til vinter annet enn til jul. Hos oss går det i hvitt, blått, sølv og grønt i januar, så blir det flere farger etter hvert som våren kommer. Anonymous poster hash: 22561...6ae Jeg tror ikke det tilfeldig at rødt har slått gjennom som julefargen. Det er noe med det varme lyset som kommer fra kombinasjonen stearinlys og rødfarge - det er maksimalt lysende, og samtidig maksimalt varmt. Akkkurat det vi trenger når det er som mørkest og kaldest. Og januar er jo mye det samme, så der går det nok mest på vane. Anonymous poster hash: 93b99...b6c 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #19 Skrevet 2. januar 2015 Jeg synes ikke rødt passer til vinter annet enn til jul. Hos oss går det i hvitt, blått, sølv og grønt i januar, så blir det flere farger etter hvert som våren kommer. Anonymous poster hash: 22561...6ae Det er bra folk er forskjellige, er det ikke? Anonymous poster hash: 3bcf6...7a3 2
Brunhilde Skrevet 2. januar 2015 #20 Skrevet 2. januar 2015 Jeg ryddet jula ut i dag. Det kunne like gjerne vært i går, eller i morgen, men selv om jeg ikke pynter før lille julaften, så er jula over når det nye året begynner. Jeg savner de ekstra lysene, men jeg pynter ellers såpass lite at det ikke blir noen radikal forandring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå