Gå til innhold

Den dagen jeg får barn:

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg tenker å få i 2020+

Skal det ikke få en ipad før h*n kan betale selv for egne penger.

Ikke mobil før 7 års alderen.

Ikke godteri før h*n er gammel nok til å spør om det. Håper det er lenge etter 2-3 års alderen.

Jeg skal være ute med h*n istedenfor tv.

En venninne sa at jeg var barnemishandler for jeg sa at min 3 åring ALDRI vil få iPad. Jeg vet med meg selv om jeg hadde iPad som 3 åring, hadde jeg knust den en gang jeg var sint og ville hevne meg på mamma og pappa.

Hun mente og at jeg var en dårlig mor som ikke ville gi mitt barn godteri før h*n kunne be om det selv(Over 2-3)

Vi er begge 20 og hun har et barn. Et barn som er 3 år, maser mye etter godteri og har en ipad med masse merker etter fall.

Vil jeg bli en dårlig mor om jeg vil dette jeg skrev øverst?

Og JA, hun sa 'barnemishandler.'

Og ja, jeg vet at barn kan mase.

Anonymous poster hash: e37d6...650

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg heier på deg. Du har sunne synspunkter :).

• Liker 9
Gjest C'est la vie:)
Skrevet (endret)

Flott! Tenker veldig likt som deg i forhold til dette. Å kalle deg barnemishandler tør jeg ikke kommentere på, men synes det er interesant at terskelen hennes og kompetanse for oppdragelse og hva som er bra for er barn ligger på det nivået...

Endret av C'est la vie:)
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere høres sånn passelig umodne ut begge to.

Anonymous poster hash: 35d35...b37

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig enig med deg, samtidig som jeg tror det er viktig å følge tidene. Jeg planlegger selv å få barn om 3+ år og har egentlig de samme holdningene som deg, men at jeg vil se det litt an også, ikke være unødvendig streng. Det kan ha noe med at foreldrene mine var på den måten, jeg fikk ikke lov å få mobil før jeg var 12, noe som gjorde at jeg ble ganske utestengt på barneskolen. Fikk heller ikke lov å ha msn eller mail før jeg ble rundt 12 som gjorde utestengingen enda verre. Det er kanskje ikke problemet med en 7åring, men tenker allikevel at det er viktig å ikke gjøre barnet altfor annerledes i forhold til normalen :)

Godteritanken din er jeg helt for! Og uhørt at hun skal kalle det barnemishandling, det er det hvertfall ikke.

Anonymous poster hash: 753a5...a37
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man svelger mange kameler når man får barn. Men for all del.

Anonymous poster hash: 351b8...5cb

• Liker 21
Skrevet (endret)

Om jeg noen gang ombestemmer meg for å få barn, så kommer ikke mitt barn til å få egen tlf, nettbrett og det som er før h*n kan lese og skrive.

Ser ikke poenget at h*n skal få det før ihvertfall. :)

Endret av Frk.K
Gjest gloria
Skrevet

Jeg liker synspunktene dine, men som en annen skrev, så svelger man MANGE kameler når man får barn.

Gi oss en oppdatering en gang i 2020, og si hvordan ønskene dine gikk ;)

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med å ikke skulle bruke tv!

Anonymous poster hash: bc443...015

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

veldig enig med deg, men jeg veit at det er vanskelig å planlegge. jeg håper jo så klart jeg får en unge som får sunt syn på livet og ting rundt seg, men man veit jo aldri

Anonymous poster hash: c130f...301
AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: bc443...015

Ts.

En misforståelse.

Vi skal bruke tv, men ikke flere timer i døgnet. Da prioterer jeg heller turer og frisk luft.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stort sett enig med deg.

Men mye kan forandre seg på 5 år.

Personlig hadde jeg bestemt meg for veldig mye før jeg fikk barn. Vil si at ca 70% er blitt til kameler.. Men noen få ting klarer jeg å holde.

Men er fortsatt 1 år igjen til han er 3 år, så jeg skal ikke si noe for sikkert - det har jeg ihvertfall lært meg :-)

Anonymous poster hash: 0d9ee...1f1

• Liker 1
Gjest Ludodama
Skrevet (endret)

Man svelger mange kameler når man får barn. Men for all del.

Seriøst?

Svelge mange kameler ved at du ikke gir ungen godteri når de er babyer?

At de ikke skal ha mobil i barnehagen?

At du skal ta de med ut istedenfor å parkere de foran tv dagen lang som hovedregel?

Da har du ikke særs mange ambisjoner eller evner som forelder vil jeg si.

Ungen min er ett år, og det er virkelig ikke et problem å nekte ham godteri når unger flest på den alderen foretrekker å putte ledninger og støvdotter i kjeften.

Ikke har de tålmodighet nok til å se ferdig barnetv eigang, og blir dritsure av å være inne dagen lang- så det er jo ikke SÅ vanskelig.

Endret av Ludodama
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vil da heller si det er mer barnemishandling å gi barn masse godteri, egen ipad etc i så ung alder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst?

Svelge mange kameler ved at du ikke gir ungen godteri når de er babyer?

At de ikke skal ha mobil i barnehagen?

At du skal ta de med ut istedenfor å parkere de foran tv dagen lang som hovedregel?

Da har du ikke særs mange ambisjoner eller evner som forelder vil jeg si.

Seriøst?

Det står mobil før 7 år i HI. Vet du ikke at mange barn faktisk begynner på skole når de er 5 og går i 2. Og 3.trinn når de er 7. Da går de da ikke i barnehagen slik du skriver? Det er en del som har mobil i den alderen siden noen er går til og fra skolen alene og kanskje er hjemme alene av og til. Ikke så mange som har fasttelefon lenger.

Det står at hun ikke skal gi godteri før ungen kan be om det selv i 2-3 års alderen. Da er barnet IKKE baby slik du skriver. Har du ikke gitt barna dine godteri før de er 3 år?

Det står ikke noe om å se tv dagen lang i HI, det ble presisert lenger nede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg tenker å få i 2020+

Greit nok

Skal det ikke få en ipad før h*n kan betale selv for egne penger.

Veldig bra utgangspunkt

Ikke mobil før 7 års alderen.

Ganske bra dette også

Ikke godteri før h*n er gammel nok til å spør om det. Håper det er lenge etter 2-3 års alderen.

Masse lykke til på dette punktet!

Jeg skal være ute med h*n istedenfor tv.

Nå skal jeg prøve å ikke håne deg.

En venninne sa at jeg var barnemishandler for jeg sa at min 3 åring ALDRI vil få iPad. Jeg vet med meg selv om jeg hadde iPad som 3 åring, hadde jeg knust den en gang jeg var sint og ville hevne meg på mamma og pappa.

Hun mente og at jeg var en dårlig mor som ikke ville gi mitt barn godteri før h*n kunne be om det selv(Over 2-3)

Vi er begge 20 og hun har et barn. Et barn som er 3 år, maser mye etter godteri og har en ipad med masse merker etter fall.

Vil jeg bli en dårlig mor om jeg vil dette jeg skrev øverst?

Og JA, hun sa 'barnemishandler.'

Og ja, jeg vet at barn kan mase.

Du har et godt utgangspunkt. Mine 2 gutter har ikke Ipad. Og de er 3 og 4,5 år. Skal ikke introdusere dette før de er gamle nok. Men angående godteri så får du ha masse lykke til med det prosjektet, håper du får det gjennom!

Å nei, om du holder deg til dine synspunkter tror ikke jeg at du vil bli en dårlig mor. Hun venninna di er bare sjalu på dine synspunkter i dette området, derfor gikk hun langt med å kalle deg for barnemishandler. Det vil bli mange mange nyanser av dårlig mor opplegget som du sikkert vil skjønne etterhvert når du først blir mor.

Anonymous poster hash: 585a6...e5e

AnonymBruker
Skrevet

Haha, hjemme får jenta på fem se på barne-tv på kvelden eller en film maks sin aldersgrense. Ingen problem å droppe TV (har ikke iPad i hus) og mobil får hun pent vente med, og den skal være uten andre funksjoner enn ringe og sende meldinger. Det finnes en viss grense for hvor mye teknologi en unge skal få trøkka ned over huet, bare fordi "Vi lever tross alt i 2015". Hun forstår godt hvordan alt av dette fungerer, men trenger virkelig ikke å bli satt med det fordi foreldre vil ha pause. Hva har de vel da leker for?

Anonymous poster hash: a33a4...2c2

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke barnemishandling å prøve å gi barnet en riktig oppvekst! En treåring skal ikke stimuleres av en skjerm. Og godteri er aldri sunt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, hjemme får jenta på fem se på barne-tv på kvelden eller en film maks sin aldersgrense. Ingen problem å droppe TV (har ikke iPad i hus) og mobil får hun pent vente med, og den skal være uten andre funksjoner enn ringe og sende meldinger. Det finnes en viss grense for hvor mye teknologi en unge skal få trøkka ned over huet, bare fordi "Vi lever tross alt i 2015". Hun forstår godt hvordan alt av dette fungerer, men trenger virkelig ikke å bli satt med det fordi foreldre vil ha pause. Hva har de vel da leker for?

Hun ser for øvrig lite på TV, og vi foreslår når hun spør om vi sammen skal gjøre ulike ting. En film i ny og ne, ja, klart hun får det, samme med barneTV, men barneTV ender hun opp med å se kanskje... to ganger i uken om hun husker på det selv.

Anonymous poster hash: a33a4...2c2

Skrevet

Vennligst lær barnet å spise ordentlig mat gjennom hele barndommen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...