Anne89 Skrevet 2. januar 2015 #1 Del Skrevet 2. januar 2015 Hei Jeg har lest litt om Bulletproof Coffee, som virker å være et fenomen i USA. Kort fortalt er det snakk om høykvalitets kaffe blandet med sunt smør (fra gresspisende kyr) og en spesiell olje som gir optimal energi og topp fokus. Det høres nesten for godt ut til å være sant, men jeg har gjort research på dette og det er mange kjente personligheter som offentlig sier at det har gjort en stor forandring fra da de drakk vanlig kaffe. Noen som vet om dette selges i Norge? Er det noen som har prøvd det? Jeg sjekket ebay, men der var det jo forferdelig dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #2 Del Skrevet 2. januar 2015 Det er ikke mulig å oppdrive i London engang, kun i utvannet form, så jeg kan ikke tenke meg at det selges i Norge. Det sies at det ikke smaker spesielt godt, og effektene er også omdiskuterte. Kort sagt drikkes det ikke som kaffe, men som et slags sunnhetseliksir. Anonymous poster hash: a18fb...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maximillian Cohen Skrevet 2. januar 2015 #3 Del Skrevet 2. januar 2015 Don't drink the Kool-Aid! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #4 Del Skrevet 2. januar 2015 Dette kan tydeligvis ikke gjentas for ofte: Hvis noe virker for godt til å være sant, er det oftest det. Kjendiser er jevnt over ikke smartere enn vanlige folk (jeg mistenker i blant det motsatte, faktisk), så hva de gjør er ikke noe å gå etter. (Mmmmm, kaffe med smør og olje ... masse kalorier og ikkeno' fornuftige næringsstoffer, det burde jo være midt i blinken for alle helsefriker. Jeg tror jeg fortsetter å ta til meg de tomme kaloriene mine i form av sjokolade og snacks, og pasta med masse smør, fløte og ost. Det smaker i alle fall godt. ) Et par (kritiske) linker om fenomenet: http://authoritynutrition.com/3-reasons-why-bulletproof-coffee-is-a-bad-idea/ http://www.theguardian.com/lifeandstyle/wordofmouth/2014/nov/25/bulletproof-coffee-is-adding-butter-to-your-morning-coffee-a-step-too-far Anonymous poster hash: 6912f...4bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne89 Skrevet 4. januar 2015 Forfatter #5 Del Skrevet 4. januar 2015 Takker for feedback! Tror du har misforstått litt ang. næringsstoffer. Alt smør er ikke det samme. Det som heter "unsalted grass-fed butter" er faktisk veldig sunt, og kan ikke sammenlignes med det smøret vi normalt spiser. MCT-oljen er jeg mer skeptisk til, samt at dette visstnok skal erstatte frokosten. Jeg oppdaget Bulletproof kaffe av flere suksessfulle produktivitetseksperter og entreprenører som sier at dette har gjort underverker for dem. Ikke hvilke som helst kjendiser.' Har fått tak i noen K-cups nå, og kommer til å følge opp når jeg har prøvd det i noen dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 5. januar 2015 #6 Del Skrevet 5. januar 2015 Hva er det som gjør "unsalted grass-fed butter" noe anderledes enn usaltet smør fra Tine? Kuene i Norge spiser da også gress, så vidt jeg vet.... Til saken så syns jeg dette høres mildt sagt ekkelt ut...... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Del Skrevet 5. januar 2015 Hva er det som gjør "unsalted grass-fed butter" noe anderledes enn usaltet smør fra Tine? Kuene i Norge spiser da også gress, så vidt jeg vet.... Til saken så syns jeg dette høres mildt sagt ekkelt ut...... Nettopp. Og når ble smør egentlig usunt? Anonymous poster hash: a18fb...267 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Del Skrevet 5. januar 2015 Takker for feedback! Tror du har misforstått litt ang. næringsstoffer. Alt smør er ikke det samme. Det som heter "unsalted grass-fed butter" er faktisk veldig sunt, og kan ikke sammenlignes med det smøret vi normalt spiser. MCT-oljen er jeg mer skeptisk til, samt at dette visstnok skal erstatte frokosten. Jeg oppdaget Bulletproof kaffe av flere suksessfulle produktivitetseksperter og entreprenører som sier at dette har gjort underverker for dem. Ikke hvilke som helst kjendiser.' Har fått tak i noen K-cups nå, og kommer til å følge opp når jeg har prøvd det i noen dager Jeg synes det høres ut som du har slukt agnet med krok, søkke og snøre, jeg. "Suksessfulle produktivitetseksperter og entreprenører"? Jeg vet godt hva en entreprenør er, og de jeg kjenner er ikke videre opptatt av annet enn at kaffen er svart og sterk nok, og enkelte varmer gjerne opp gårsdagens i et krisetilfelle. Men hva søttan for oppkonstruert liksomtittel er en "produktivitetsekspert"? Jeg synes det er ganske avslørende når de 9 første Google-treffene omhandler en og samme person. Ikke akkurat et etablert fagfelt, nei. Anonymous poster hash: 6912f...4bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 6. januar 2015 #9 Del Skrevet 6. januar 2015 Men hvorfor fôrer de smøret med gress? Det lurer jeg på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flunka Skrevet 6. januar 2015 #10 Del Skrevet 6. januar 2015 Höres nesten ut som fettkaffe. Noe man gjerne drikker når man spiser LCHF. Da er det ekologisk kaffe, smör og/eller kokosolje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne89 Skrevet 6. januar 2015 Forfatter #11 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Neste gang kan det være lurt å google på engelsk, slik at du får 9,4 millioner treff i stedet for ni på norsk. Suksessfulle entreprenører er som regel veldig opptatt av produktivitet, helse, kosthold osv. for maksimal ytelsesevne. Jeg snakker om legender innen businessverden som Tim Ferriss, John Lee Dumas, Hal Elrod og Pat Flynn, som alle bare har gode ting å si om Bulletproof coffee. Dette er folk som lever av å coache andre om fokus, produktivitet og motivasjon. Hvis ikke tittelen "produktivitetsekspert" er passende for Tim Ferriss så vet ikke jeg. Nå vil jeg legge til at jeg ikke har "gått god" for Bulletproof enda da jeg ikke engang har prøvd det. Men det dukker sannsynligvis opp i postkassen i morgen, så det blir spennende å se. Når det gjelder smøret så håper jeg virkelig ikke at kyrene lever under samme kårene i Norge som de gjør i USA! Det er dokumentert ekstreme forhold for kyr som blir sprøytet av alt av hormoner og som blir gitt rester av døde dyr som føde, alt for å maksimere profitten til selskapene som produserer kjøtt, melk og smør. Disse farlige stoffene gjenspeiler seg i det amerikanerne spiser fra tallerkenen. Basert på responsen her virker det som at smør ikke anses som usunt, så jeg tar det for gitt at forholdene er langt bedre i Norge enn på andre siden av atlanteren? Endret 6. januar 2015 av Anne89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå