Gå til innhold

Stekepanne i oppvaskmaskin


Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia

Håper noen har en god stekepanne å anbefale.

Jeg har ødelagt min dyre flotte (med lokk), fordi jeg har vasket den i oppvaskmaskin...

Så nå må jeg investere i en ny. Jeg vil ha en som kan vaskes i oppvaskmaskin, men som også har belegg i bunnen, slik at ikke alt henger fast. En ting til, den må også ha lokk.

Lar dette seg kombinere? Noen som har en vidunderpanne å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også titan stekepanne og den er kjempegod. Kan virkelig anbefales. Men om den lar seg kombinere med oppvaskmaskin? Det har jeg ikke turt å prøve selv, men du kan jo spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør stekepanna med litt olje hver gang du har vasket den i oppvaskmaskin. Da holder den lengre. Den vi hadde som nesten var ødelagt (så kjempetørr ut) har blitt veldig fin etter at vi hadde noen dråper olje i etter vask...

PS: Det var Christiania Glasmagasin som foreslo dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en Gastrolux traktørpanne. Disse kan man kjøpe lokk til, koster vel 100-150 kroner ekstra. Trenger ikke å bruke verken smør eller olje, og ingenting setter seg fast :) Om den kan vaskes i maskin, vet jeg imidlertid ikke, men panna er kjempegod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle slipp-belegg blir ødelagt i oppvaskmaskin pga oppvaskpulveret skraper det opp. Maskinvaskepulver er svært skrapende, kan brukes til å fjerne fargebelegg inni termoser og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...