Gå til innhold

Stekepanne i oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia
Skrevet

Håper noen har en god stekepanne å anbefale.

Jeg har ødelagt min dyre flotte (med lokk), fordi jeg har vasket den i oppvaskmaskin...

Så nå må jeg investere i en ny. Jeg vil ha en som kan vaskes i oppvaskmaskin, men som også har belegg i bunnen, slik at ikke alt henger fast. En ting til, den må også ha lokk.

Lar dette seg kombinere? Noen som har en vidunderpanne å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Gjest Xavia
Skrevet

Ja, jeg tenkte å gjøre det. Men skulle sjekke om noen her inne hadde noen supertips først... :wink:

Skrevet

Vi har også titan stekepanne og den er kjempegod. Kan virkelig anbefales. Men om den lar seg kombinere med oppvaskmaskin? Det har jeg ikke turt å prøve selv, men du kan jo spørre.

Skrevet

Smør stekepanna med litt olje hver gang du har vasket den i oppvaskmaskin. Da holder den lengre. Den vi hadde som nesten var ødelagt (så kjempetørr ut) har blitt veldig fin etter at vi hadde noen dråper olje i etter vask...

PS: Det var Christiania Glasmagasin som foreslo dette.

Gjest gjest1
Skrevet
Titanpanner er kjempegode.

Mm, anbefales.

Skrevet

Jeg har en Gastrolux traktørpanne. Disse kan man kjøpe lokk til, koster vel 100-150 kroner ekstra. Trenger ikke å bruke verken smør eller olje, og ingenting setter seg fast :) Om den kan vaskes i maskin, vet jeg imidlertid ikke, men panna er kjempegod :)

Skrevet

Jeg tror alle slipp-belegg blir ødelagt i oppvaskmaskin pga oppvaskpulveret skraper det opp. Maskinvaskepulver er svært skrapende, kan brukes til å fjerne fargebelegg inni termoser og sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...