Gå til innhold

Varsko: Sjokoladen smaker ikke som før!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her kommer en "er det bare meg"-tråd, med dramatisk innhold. Jeg har i det lengste utsatt å skrive dette innlegget. Men faktum er at jeg over lengre tid synes at sjokoladen smaker annerledes enn før, ja den gode smaken er rett og slett borte! Er det mine smaksløker som prøver å fortelle meg noe, eller har flere opplevd det samme? Jeg syns nesten all sjokolade smaker som om den har ligget lenge. Noe som er ganske utenkelig her i huset. Melkesjokoladen er tørr og smelter ikke på tungen, den smaker både for tørt og for søtt! Ja selv kvikklunsjen smaker helt annerledes enn før! Og for første gang i mitt liv har jeg knapt kjøpt posene med sjokolade og julemarsipan før jul. Alt smaker jo gammelt og bittert!

Har jo lest med ujevne mellomrom at verden er i ferd med å gå tom for kakaobønner og at produsentene snart blir nødt til å gjøre om på ingrediensene i sjokoladen. Kan det alt ha skjedd, i dypeste hemmelighet? Bør jeg tipse Brennpunkt? Eller bør jeg oppsøke en smaksløksspesialist omgående??

:omg::sur::pls:

Anonymous poster hash: e493d...ce6
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har merka det samme. Sjokolade smaker ikke lengre godt.

Anonymous poster hash: 92188...11e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være p.g.a en del sjokolader nå ikke lenger blir laget med palmeolje?

Anonymous poster hash: 4a453...e41
  • Liker 3
Skrevet

Har ikke merket noe som helst, jeg altså.

• Liker 2
Gjest brutal_mann
Skrevet

Alle må levere inn sin gjennværende sjokolade til meg for destrksjon :opplyser:

• Liker 6
Skrevet

:skratte:

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du er blitt voksen?

Anonymous poster hash: 52f07...f9a

• Liker 2
Skrevet

Har merka det eg òg! Trudde det berre var meg, at eg hadde gått lei. Freia sine sjokoladar du meinar sant? Det er jo ny eigar no då, Mondelez. Kanskje det kan ha noko med det å gjere? At dei har endra litt på oppskrifta?

Skrevet

Kjenner ikke forskjell på sjokolade..
Men..
Nugatti/sjokade smaker ikke lik som den gjorde da jeg var liten :(
Nå er det bare sukker...Husker når jeg var liten så hadde den en mer nøtterund smak...

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du er blitt voksen?

Anonymous poster hash: 52f07...f9a

Kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen :P

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men..

Nå er det bare sukker...Husker når jeg var liten så hadde den en mer nøtterund smak...

Det er jeg enig i, nugatti smaker ikke som det gjorde før. Og er temmelig sikker på at de har endret oppskriften litt og ikke meg. Typisk at de bytter ut ingredienser slik at det blir billigere å produsere, og tjene mer. Til slutt orker ikke folk å kjøpe siden den gode smaken er borte. Alt for å tjene penger der altså.

Hvorfor måtte de endre på safari for noen år siden, den var jo veldig populær? Vel folk kjøpte den ikke lengre og de endret den til slutt tilbake med reklame om at "den gode smaken er tilbake". Og hvor ble den av?!...... Jo alt for penger :glare:

Anonymous poster hash: 537af...aed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brusen mister jo også all smak nå som den kommer i tynne, pinglete flasker. Se på Pepsi Max, ny flaske, null smak og nesten doblet pris! Hva vil de egentlig, at vi skal gå over til sunne alternativer?? :glare:

• Liker 3
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Men..

Så enig! Husker fremdeles smaken av nugatti fra jeg var barn, og kjøper den av og til fordi jeg glemmer at den nå smaker annerledes. Bilr like skuffet hver gang, og føler meg dum som kjøper den på nytt bare for å teste. :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig i at Freias melkesjokolade nå bare smaker sukker. Jeg har faktisk klart slutte å spise sjokolade. Før spiste jeg 200 g om dagen....

Anonymous poster hash: 0c57d...8ca

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det motsatt, før likte jeg ikke sjokolade. Nå er jeg hekta på det :skratte:

Anonymous poster hash: 59689...6b4
Skrevet (endret)

Så enig! Husker fremdeles smaken av nugatti fra jeg var barn, og kjøper den av og til fordi jeg glemmer at den nå smaker annerledes. Bilr like skuffet hver gang, og føler meg dum som kjøper den på nytt bare for å teste. :roll:

Jeg trodde det bare var meg, men da er det garantert de som har endret på innholdet. Savner nøttesmaken :( Endret av SjiraffenLaffen
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Jeg trodde det bare var meg, men da er det garantert de som har endret på innholdet. Savner nøttesmaken :(

Da setter jeg en finger på at den er endret. Prøvd andre typer for å finne samme smaken. Den er nok lost... Underskriftskampanje! "Limited edition for de som savner den tidligere smaken på nugatti". :)

Skrevet

Haha, opplever det samme faktisk..

Skrevet

De har ødelagt sjokolade og mye annet med å ta vekk palmeoljen ja. Så noen fåtalls ting som funker, det meste smaker dritt i forhold. Jeg leiter stadig etter ting som det er palmeolje i. Smilte bredt og redda julen min når jeg fant ut at de ikke hadde kødda med smørbukk, på tross av at det koster 50,- for en pakke smørbukk!!!

Hvis jeg vil være sunn så lar jeg være å spise sjokolade og slikt. Ikke prøv å få noe usunt til å bli halvveis sunt. Er som å skulle gjøre narkotika mindre farlig, og da ødelegge deler av "gleden". De som bruker det vet at det er skadelig og er jo stort sett de skadelige tingene som gjør det til ting som "funker" for å komme med en dårlig metafor.

Nei, man må snart begynne å lage alt selv hvis man vil ha noe som smaker skikkelig/godt. Som jeg pleide å si på livsstil og kostholds kursa jeg pleide å holde, hvis det smaker godt er det usunt, smaker det vondt så er det sunt. Riktignok med et glimt i øye, men det begynner å bli mer og mer sant.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...