Gå til innhold

Dyktige blomsterdekoratøere i Oslo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale en blomsterdekoratør i Oslo som ikke har altfor stive priser? Har forstått at prisene varierer veldig, og da er det jo fint med litt råd og tips der det er mulig??? Hva ligger priser på ?

Brudebukett, 4 corsager og evt borddekorasjoner... Vurderer å legge blomster utover bordet uten at de er satt i en oppsats...vet at priser kommer veldig ann på type bukett og blomster - men hvilke erfaringer sitter dere 'der ute' med?? Er glad for alle svar :bukke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen!

Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg skal ha møte med blomsterdekoratøren om to uker og får nok flere svar ift pris da. Du kan lete i gamle tråder, der er det nok noen flere tips.

:-)

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med buketten min. Søsteren min brukte samme; Lulle hos Lulles blomster (tror det heter noe slikt) i Collets gate (bak slottet).

HUn virket svært "svevende" først. Så jeg ble kjempeusikker. Men da det nærmet seg så ga jeg blaffen og bestemte meg for at jeg fikk ta det som det kom. Og da jeg stakk innom om morgenen for å hente rosene til håret, og så at det var akkurat den rette rust-oransje faren, da slappet jeg av. Søsteren min hentet buketten og corsagene (buketten var så vidt begynt på da jeg kom.), slik at jeg så den først da jeg ankom kirka. Og den var flott. Passet meg perfekt med de riktige fargee og en kjempefin fasong.

Søsteren min er mye tynnere og hadde helt annen fasong og farger. Men den var også nydelig.

Jeg kan virkelig anbefale henne. Husker ikke hvor myejeg betalte for tre "hår-roser", buketten, fire corsager. 2500???

Skrevet

Vi betaler 1 500,- for min bukett, 1 500,- for pynt i kirken, og ca. 50,- pr. calla til bordet (skal ha 3 stk. calla liggene i grupper m/ sølvtråd. Totalt 10 grupper).

Corsage: 100,- for brudgom og 80,- for resterende.

Skrevet

har du vært innom noen av Mester Grønn butikkene i Oslo??? jeg jobber selv i Mester Grønn, og mange av våre kunder er ihvertfall veldig fornøyd med både prisen og bukettene etc de kjøper.

Skrevet

Ja, jeg har vært innom hos mester grønn og spurt - (de holder nemlig til rett ved kirken så det hadde vært helt supert...) men fikk beskjed av noen nølende ekstrahjelper om at de ikke bandt brudebuketter..... måtte visst til butikken på Alnabru og da ble det litt langt unna plutselig ( alt er relativt da...) Tenkte det ville vært lurt med mester grønn, de er jo generelt rimelige på blomster - tenkte å legge blomster utover bordet med noe pynt imellom selvsagt - ikke oppsatser...

Noen tips om hvor de binder?? Alle tips er hjelp på veien, famler litt i blinde føler jeg. Vil jo ikke at alt bare skal visne elles falle fra hverandre.... og det kan jo skje med litt uflaks!

Skrevet

skal på jobben igjen til uka så da skal jeg undersøke litt jeg. så får vi se. det er jo merkelig at de ikke binder brudebuketter der da :o . vi har jo blomsterdekoratører i alle butikkene - trudde ihvertfall jeg :-? .

Skrevet
skal på jobben igjen til uka så da skal jeg undersøke litt jeg. så får vi se. det er jo merkelig at de ikke binder brudebuketter der da :o . vi har jo blomsterdekoratører i alle butikkene - trudde ihvertfall jeg :-? .

Jeg har også forhørt meg på Mester Grønn - ved Østbanen - og fikk opplyst om at jeg må til Alnabru, som er litt upraktisk - men hvis jeg sparer masse på det så kan jeg dra dit.

Lurer på ca hvor mye en bukett med ca 12-15 praktliljer eller märthaliljer vil koste?

(Jeg startet en tidligere tråd om dette for ikke så lenge siden...)

Skrevet

så dårlig dette var da!!!

jeg jobber ikke i Oslo, men der hvor jeg jobber er det 5 mester grønn butikker i nærheten og det er minst en blomsterdekoratør i hver butikk.

Skrevet

Hei.

Min bukkett (se bilde) fikk jeg bundet av bast. De holder til i Bærum, og er ikke en blomsterbutikk, men spesialister på binding av blomster og dekorasjoner. Det var ikke noe dyrere der, enn i vanlige blomster butikker (jeg gjorde selvfølgeilg litt "research" før jeg bestillte), og servicen var helt fantastisk. Du får anledning til å komme i et møte hos de, der man i ro og mak snakker om alt fra kjole (vise bilde), hår, stil, farger, osv. Man får se masse prøver, tidligere lagede bukketter, og de kan vise alt mulig av verktøy og pynt de kan inkludere i butikken. I tilleg ringte de meg et par dager før bryllupet, helt uoppfordret, bare for å fortelle meg at rosene hadde ankommet, og at de var aldeles nyyydelige... slik service elsker jeg!!! Prøv: www.bast.no og se også bilde av bukketten min:

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=518&page=3

Skrevet

Lise som driver Karlsrud blomster lager fantastiske dekorasjoner. Hun pyntet kirken for oss og det ble alldeles nydelig!

Og noe av det fineste er prisen, hun tar nemlig bare betalt for materiell og ikke for arbeidstiden, i motsetning til de store kjedene.

Skrevet
Hei.

Min bukkett (se bilde) fikk jeg bundet av bast. De holder til i Bærum, og er ikke en blomsterbutikk, men spesialister på binding av blomster og dekorasjoner. Det var ikke noe dyrere der, enn i vanlige blomster butikker (jeg gjorde selvfølgeilg litt "research" før jeg bestillte), og servicen var helt fantastisk. Du får anledning til å komme i et møte hos de, der man i ro og mak snakker om alt fra kjole (vise bilde), hår, stil, farger, osv. Man får se masse prøver, tidligere lagede bukketter, og de kan vise alt mulig av verktøy og pynt de kan inkludere i butikken. I tilleg ringte de meg et par dager før bryllupet, helt uoppfordret, bare for å fortelle meg at rosene hadde ankommet, og at de var aldeles nyyydelige... slik service elsker jeg!!! Prøv: www.bast.no og se også bilde av bukketten min:

http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php?photo=1192&password=&sort=1&cat=518&page=3

Ja og buketten din var helt nyydelig!! :-)

Jeg kunne absolutt tenkt meg en slik selv, hvis det ikke hadde vært for at jeg har forelsket meg i buketter med hvite liljer for flere år siden...

Hva betalte du for en bukett med så mange roser i?

Skrevet
Lise som driver Karlsrud blomster lager fantastiske dekorasjoner. Hun pyntet kirken for oss og det ble alldeles nydelig!

Og noe av det fineste er prisen, hun tar nemlig bare betalt for materiell og ikke for arbeidstiden, i motsetning til de store kjedene.

Takk for tipset Tex! :-) Det høres ut som en veldig bra deal man kan få der. Og vi drar gjerne ut av sentrum hvis det er en del penger å spare. Jeg skal bestille buketten min selv, men tenker det er min kjære som får oppgaven med å hente den på dagen mens jeg pynter meg... :sjarmor:

Skrevet
Ja og buketten din var helt nyydelig!! :-)

Jeg kunne absolutt tenkt meg en slik selv, hvis det ikke hadde vært for at jeg har forelsket meg i buketter med hvite liljer for flere år siden...

Hva betalte du for en bukett med så mange roser i?

Vi betalte totalt rundt 4000,- for bukkett, fem jakkepynt og to store oppsatser til kirken. Tror bukketten lå på mellom 1800,- og 2000,- .

blyg

Skrevet

Takk for tipset Tex! :-) Det høres ut som en veldig bra deal man kan få der. Og vi drar gjerne ut av sentrum hvis det er en del penger å spare.

Hun har forresten en mann som kjører og leverer, dersom dere ønsker det. Og hun tar ikke fem øre for selve pyntingen i kirken heller, du betaler bare for blomstene....... :wink:

Skrevet
Tror bukketten lå på mellom 1800,- og 2000,- .

blyg

Den prisen var det ikke noe å si på, for mange roser! Jeg har inntrykk av at slike buketter pleier å være dyre.

Skrevet

Nei, jeg ble faktisk veldig positivt overrasket! Til at det var et sted som var såpass spesialister på akkurat dette, og KUN driver med slikt, så synes jeg det var veldig bra.

Jeg anbefaler i allefall stedet på det sterkeste!

blyg :)

Skrevet

For meg var det viktig at alt gikk i samme stilen. Så de som skal pynte kirken skal også lage brudebukett, bordpynt og corsager. Pris spilte selvsagt en rolle.

Et tips: Ring kirken og hør hvem de pleier å bruke som florist til begravelser osv. Blomsterforhandleren har ofte faste priser for pynt i kirken osv. + at de vet hva som trengs av pynt.

Skrevet

Jeg brukte Christiania-blomsten på Glasmagasinet og ble superfornøyd. Det var kjempeservice og oppriktig interesse for akkurat min brudebukett :-) Jeg betalte 3000,- for brudebuketten så jeg tror de er litt dyrere enn vanlig, men det er en bukett med ganske mange dyre blomster og mye jobb. Buketten kan sees her..

Skrevet

Hanne hos Bellis Blomsterhandel på carl berner er kjempeflink. De leverer buketten og pynter kirken uten ekstra betaling.

Her er link til adresse og tlf nummer og her er link til buketten min. Dette er knappehullsblomsten til min kjære og dette er bord dekorasjonen vår. Klarer ikke å finne ett bilde av pynten i kirken, men nå har du sett noen bilder ihvertfall :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...