AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Hva tror dere det kommer av? Kan det hende det alltid har vært sånn blant de kvinner og menn som faller utenfor, eller er det et moderne fenomen? Har vi blitt satt opp mot hverandre? I så fall av hvem/hva? Anonymous poster hash: f8736...e5d
Gjest Vux Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 (endret) Hrm. Hva i all verden er det du mener med såkalt "mannehat" og "kvinnehat" i samfunnet? Er det ikke noe konkret du vil peke på? Det hadde gjort det hele mye mer interessant vil jeg si. Jeg skjønner kanskje at det å stille vage spørsmål muligens kan provosere fram frustrasjon og engasjement, men for meg er dette turn off så å si. Endret 2. januar 2015 av Vux 1
WubWub Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 I hvilke deler av samfunnet føler du at det er mye manne/kvinnehat ? 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Tror ikke det er særlig mye hat, det bare samler seg her på KG... Anonymous poster hash: 8bfff...c9f 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Jeg ser det ikke i virkeligheten, det er bare her på KG det har tatt fullstendig av. Anonymous poster hash: ee5ca...322 3
fullførsetningen Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Jeg tror det er et moderne fenomen, men det er vanskelig å si hva det kommer av... Hvis vi tar for oss de som virkelig hater menn/kvinner og ser bort ifra de som har hatt noen dårlige erfaringer og er midlertidig litt sure, så tror jeg vi sitter igjen med et veldig lite mindretall av personer.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 Er mest av dette på nettet!! Sannsynligvis de samme folka som sitter å skriver hatmeldinger på ulike forum/nettsider. Tragisk. Anonymous poster hash: 151d6...e1d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #8 Skrevet 2. januar 2015 Jeg tror det handler om det som skjedde på 70-tallet. Kvinner hadde samme rettigheter som menn når kvinner fikke stemmerett i 1913, noen år etter menn uten en viss mengde land. Det ble arbeidet og gjort så mye for kvinner særskilt, uten at det egentlig hadde noen direkte årsak. At menn som faller utenfor retter sinne sitt mot slikt er kanskje naturlig, spesielt når disse feministene prater om et såkalt "patriarkat" og hevder at dårligere stilte menn styrer verden og har det så godt. Selv om statistikk i realiteten viser noe annet og at kvinner stort sett topper alle gode statistikker. Anonymous poster hash: 459e7...f78 1
Gjest Blomsterert Skrevet 2. januar 2015 #9 Skrevet 2. januar 2015 Hva tror dere det kommer av? Kan det hende det alltid har vært sånn blant de kvinner og menn som faller utenfor, eller er det et moderne fenomen? Har vi blitt satt opp mot hverandre? I så fall av hvem/hva? Anonymous poster hash: f8736...e5d Du kan ikke være mer konkret,for dette skjønte jeg intet av.
Gjest Blomsterert Skrevet 2. januar 2015 #10 Skrevet 2. januar 2015 Jeg tror det handler om det som skjedde på 70-tallet. Kvinner hadde samme rettigheter som menn når kvinner fikke stemmerett i 1913, noen år etter menn uten en viss mengde land. Det ble arbeidet og gjort så mye for kvinner særskilt, uten at det egentlig hadde noen direkte årsak. At menn som faller utenfor retter sinne sitt mot slikt er kanskje naturlig, spesielt når disse feministene prater om et såkalt "patriarkat" og hevder at dårligere stilte menn styrer verden og har det så godt. Selv om statistikk i realiteten viser noe annet og at kvinner stort sett topper alle gode statistikker. Anonymous poster hash: 459e7...f78 Jeg skjønner at du prøver å si noe,men her blir jeg forvirret. noe kaotisk skrevet. sorry.
Gjest Blomsterert Skrevet 2. januar 2015 #11 Skrevet 2. januar 2015 Er mest av dette på nettet!! Sannsynligvis de samme folka som sitter å skriver hatmeldinger på ulike forum/nettsider. Tragisk. Anonymous poster hash: 151d6...e1d Å. Du skjønte noe. Har ikke tenkt tanken. og har ikke sett så mye hat?
Gjest Blomsterert Skrevet 2. januar 2015 #12 Skrevet 2. januar 2015 Jeg tror det er et moderne fenomen, men det er vanskelig å si hva det kommer av... Hvis vi tar for oss de som virkelig hater menn/kvinner og ser bort ifra de som har hatt noen dårlige erfaringer og er midlertidig litt sure, så tror jeg vi sitter igjen med et veldig lite mindretall av personer. Takk. Nå skjønte jeg litt,og tror du har rett.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #13 Skrevet 2. januar 2015 Jeg skjønner at du prøver å si noe,men her blir jeg forvirret. noe kaotisk skrevet. sorry. Det handler om at kvinner får og fikk så mye ekstrahjelp uten grunn på 70-tallet og senere. Kvinner topper i dag alle gode statistikker, mens vi i stor grad driter i den mannlige befolkningen.Anonymous poster hash: 459e7...f78
Gjest Blomsterert Skrevet 2. januar 2015 #14 Skrevet 2. januar 2015 Det handler om at kvinner får og fikk så mye ekstrahjelp uten grunn på 70-tallet og senere. Kvinner topper i dag alle gode statistikker, mens vi i stor grad driter i den mannlige befolkningen.Anonymous poster hash: 459e7...f78 De var ikke uten grunn.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #15 Skrevet 2. januar 2015 De var ikke uten grunn. Som hva? I 1913 hadde kvinner og menn like retter i loven. Kvinner har opp gjennom historien inntatt de høyeste stillingene. F.eks. som eneherskere over de mektigste Europeiske landene. Verden var åpen for kvinner i 1913 og senere. Ingen ting trengte å bli gjort. Dersom kvinner ble diskriminert i arbeidsmarkedet ved å bli betalt mindre, hvorfor hadde menn noe muligheter til å få jobb da? Damene gjør jobben billigere og gjør det samme.Alt som skjedde var at de arbeidet for særhjelp og fokus. Noe som har ført til at gutter og unge menn ikke har fått nok tilsyn og folk har fokusert på at de gjør det bra.Anonymous poster hash: 459e7...f78
Gjest Blomsterert Skrevet 3. januar 2015 #16 Skrevet 3. januar 2015 Som hva? I 1913 hadde kvinner og menn like retter i loven. Kvinner har opp gjennom historien inntatt de høyeste stillingene. F.eks. som eneherskere over de mektigste Europeiske landene. Verden var åpen for kvinner i 1913 og senere. Ingen ting trengte å bli gjort. Dersom kvinner ble diskriminert i arbeidsmarkedet ved å bli betalt mindre, hvorfor hadde menn noe muligheter til å få jobb da? Damene gjør jobben billigere og gjør det samme.Alt som skjedde var at de arbeidet for særhjelp og fokus. Noe som har ført til at gutter og unge menn ikke har fått nok tilsyn og folk har fokusert på at de gjør det bra.Anonymous poster hash: 459e7...f78 Teori og praksis.
kattaa Skrevet 3. januar 2015 #17 Skrevet 3. januar 2015 Grovt sett så tror jeg at "mannehat" og "kvinnehat" kommer av at noen nesten har en konkurranse om hvem som har det verst. I stedet for å se at både menn og kvinner blir ulikt behandlet på godt og vondt i ulike situasjoner så lukker vi ørene og åpner kjeften for å skrike høyest. Eks de som rakker ned på feminister fordi at feminister oftest prioriterer å fokusere på likestilling i de situasjonene der kvinner kommer dårligst ut. De som "hater" feminister nevner ofte situasjoner der menn kommer dårligst ut. Er nesten som om noen er overbevist om at hvis du ønsker en forbedring i situasjoner der menn kommer dårligst ut så er du en trussel mot kvinners rettigheter og vice versa. Blir fort litt "hat" av slike tanker når vi har mange mennesker som jobber for menn og kvinners rettigheter. Tror ikke det er et moderne fenomen, men i en moderne verden er det de som skriker høyest som blir hørt av flest.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #18 Skrevet 3. januar 2015 Grovt sett så tror jeg at "mannehat" og "kvinnehat" kommer av at noen nesten har en konkurranse om hvem som har det verst. I stedet for å se at både menn og kvinner blir ulikt behandlet på godt og vondt i ulike situasjoner så lukker vi ørene og åpner kjeften for å skrike høyest. Eks de som rakker ned på feminister fordi at feminister oftest prioriterer å fokusere på likestilling i de situasjonene der kvinner kommer dårligst ut. De som "hater" feminister nevntidspunktsv. ofte situasjoner der menn kommer dårligst ut. Er nesten som om noen er overbevist om at hvis du ønsker en forbedring i situasjoner der menn kommer dårligst ut så er du en trussel mot kvinners rettigheter og vice versa. Blir fort litt "hat" av slike tanker når vi har mange mennesker som jobber for menn og kvinners rettigheter. Tror ikke det er et moderne fenomen, men i en moderne verden er det de som skriker høyest som blir hørt av flest.. Jeg er ikke enig i at motstanderne av feminisme har noe i mot at ting blir gjort for å legge til rette for kvinner. Problemet er jo at feminister ikke ser ut til å bry seg om at kvinner kommer best ut på nesten alle statistikker, og ser ut til å kjempe mot spøkelser som ikke eksisterer. Slik som glasstaket og eventuelle former for diskriminering i arbeidsmarkedet. Og føler seg direkte truet når folk ønsker å legge mer til rette for gutter i skolen, fordi de ikke får disiplinen de trenger, utvikler seg på forskjellig tidspunkt osv. Vi ser ut til å ha glemt at gutter har en forskjellig natur, og at menn og kvinner trenger forskjellige egenskaper for å lykkes. Menn sin praktiske verdi er det han kan skape selv gjennom arbeid. Kvinners praktiske verdi er det å føde og det hun kan skape gjennom arbeid (det å føde vil i tidspunkt der det er viktig med flere barnefødsler, slik som i Norge i dag, vil det være mer verdifult å føde). For at menn skal lykkes i kjærligheten må de i større grad kunne arbeide, ha en fast jobb, status og helst god lønn. Kvinner har blitt strengere i dag. Kvinner trenger bare å se fruktbare ut (brede hofter, se søt ut, pen, ikke dirkte overvektig, ikke for tynn osv.) og være en god person for å finne noen, og menn er stort sett ikke så strenge.Anonymous poster hash: 459e7...f78
kattaa Skrevet 3. januar 2015 #19 Skrevet 3. januar 2015 Jeg er ikke enig i at motstanderne av feminisme har noe i mot at ting blir gjort for å legge til rette for kvinner. Problemet er jo at feminister ikke ser ut til å bry seg om at kvinner kommer best ut på nesten alle statistikker, og ser ut til å kjempe mot spøkelser som ikke eksisterer. Slik som glasstaket og eventuelle former for diskriminering i arbeidsmarkedet. Og føler seg direkte truet når folk ønsker å legge mer til rette for gutter i skolen, fordi de ikke får disiplinen de trenger, utvikler seg på forskjellig tidspunkt osv. Vi ser ut til å ha glemt at gutter har en forskjellig natur, og at menn og kvinner trenger forskjellige egenskaper for å lykkes. Menn sin praktiske verdi er det han kan skape selv gjennom arbeid. Kvinners praktiske verdi er det å føde og det hun kan skape gjennom arbeid (det å føde vil i tidspunkt der det er viktig med flere barnefødsler, slik som i Norge i dag, vil det være mer verdifult å føde). For at menn skal lykkes i kjærligheten må de i større grad kunne arbeide, ha en fast jobb, status og helst god lønn. Kvinner har blitt strengere i dag. Kvinner trenger bare å se fruktbare ut (brede hofter, se søt ut, pen, ikke dirkte overvektig, ikke for tynn osv.) og være en god person for å finne noen, og menn er stort sett ikke så strenge.Anonymous poster hash: 459e7...f78 Tør jeg påstå at man har bittelitt imot tilrettelegging for kvinner når man sier at problemene ikke eksisterer (fordi de ikke er nok alvorlige eller utbredt)? At noen føler seg truet fordi at det blir snakk om tilrettelegging for gutter/menn er jeg absolutt enig i, men det går begge veier. Handler vel som nevnt at man bare ser seg selv. Innimellom kan det være nødvendig å løfte blikket litt for å se litt mer enn bare innsiden av eget hode. Noen vil ha godt av å se at skolen ikke er like godt tilpasset gutter, og noen vil ha godt av å se at noen arbeidsgivere er skeptiske til kvinner i fruktbarhetsalderen. Likestilling er ikke nødvendigvis å behandle alle likt, men å gi alle like muligheter. For at begge kjønn skal få like muligheter så må vi også se på ulikhetene. Da må vi se det positive og negative hos begge kjønn. Jeg syns dette bildet illustrerer det veldig godt. 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #20 Skrevet 3. januar 2015 Det er ikke bare mannehat og kvinnehat, det er homsehat, kristenhat, muslimhat, asylsøkerhat, NAV-hat, Ap-hat, FrP-hat, fedmehat, slankehat, karbohat, lavkarbohat etc. You name it. Her på KG finnes det alltid noe å hate og noen som hater. Dessverre. Anonymous poster hash: 851cb...d54 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå