AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #1 Skrevet 2. januar 2015 Fra 1/1-15 så får alle uføre annerledes pensjon og skatt og utbetaling. Får de som hadde bostøtte i fjor den 10. I måneden fortsatt bostøtte da og like mye? Anonymous poster hash: 582ff...1b3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Inntekten, trygden, påvirker ikke bostøttetallene før ligningen for 2015 er ferdig. Det skjer først i juni/juli 2016! Fikk du bostøtte i des. 2014 så er du automatisk med videre i bostøttesøkerbunker i jan. 2015. Hva som skjer med bostøtten fra juli 2016 har ikke Siv / Erna og reskten av klanen bestemt, enda.Anonymous poster hash: d9b5d...641
Gjest Emera Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Inntekten, trygden, påvirker ikke bostøttetallene før ligningen for 2015 er ferdig. Det skjer først i juni/juli 2016! Fikk du bostøtte i des. 2014 så er du automatisk med videre i bostøttesøkerbunker i jan. 2015. Hva som skjer med bostøtten fra juli 2016 har ikke Siv / Erna og reskten av klanen bestemt, enda.Anonymous poster hash: d9b5d...641 Det er for så vidt riktig. Men som bostøttemottaker står en selv ansvarlig for å melde skriftlig fra om endringer i inntekt og annet som kan ha betydning for bostøtten. Husbanken sier dette: Den uføre får skattbar inntekt i 2015 over meldepliktsgrensen Noen uføre vil få så høy skattbar inntekt i 2015, at de plikter å melde fra om det. De mister da retten til bostøtte. KMD ønsker å heve grensen for meldeplikt og etterkontroll med 45 000 kroner. Dette skal være et midlertidig tiltak fram til juli 2016. Men saken er ikke oppdatert siden oktober i fjor, så om forslagene faktisk gjelder vet jeg ikke.
Gjest Veritaserum Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Hva med de som har AAP + bostøtte, blir de berørt av alt dette?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 Hva med de som har AAP + bostøtte, blir de berørt av alt dette? APP er ikke meg bekjent innkludert i uførereformen. Ang. Bostøtten så får en sende en mail til Husbanken og spørre om hva politikerne ble enige seg i mellom, til slutt, om å melde fra. Anonymous poster hash: d9b5d...641 1
Gjest Veritaserum Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 APP er ikke meg bekjent innkludert i uførereformen. Ang. Bostøtten så får en sende en mail til Husbanken og spørre om hva politikerne ble enige seg i mellom, til slutt, om å melde fra.Anonymous poster hash: d9b5d...641 Ok det jeg trudde også, at AAP blir ikke berørt.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har ikke noen annen inntekt enn uførtrygd. Er det noe forandring da?Anonymous poster hash: 582ff...1b3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Det kommer helt ann på hva din nye uføretrygd er på.Anonymous poster hash: b8a3a...2c1
KikiEco Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Det er for så vidt riktig. Men som bostøttemottaker står en selv ansvarlig for å melde skriftlig fra om endringer i inntekt og annet som kan ha betydning for bostøtten. Husbanken sier dette: Den uføre får skattbar inntekt i 2015 over meldepliktsgrensen Noen uføre vil få så høy skattbar inntekt i 2015, at de plikter å melde fra om det. De mister da retten til bostøtte. KMD ønsker å heve grensen for meldeplikt og etterkontroll med 45 000 kroner. Dette skal være et midlertidig tiltak fram til juli 2016. Men saken er ikke oppdatert siden oktober i fjor, så om forslagene faktisk gjelder vet jeg ikke. Ringte NAV og spurte om dette med inntektsforandring pga. reformen og fikk til svar at det ikke var noe jeg trengte å melde fra om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå