Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt blank når det kommer til sminke. Har aldri brukt eller forstått prinsippene, og lever fint med det selv om jeg er rundt førti år. Men har en del venninner som er spesielt avhengig av mascaraen sin. De kan ikke gå ut uten, må kjøpe ny om de har glemt o.l. Har også inntrykk av at dette kanskje er den mest "grunnleggende" sminken, i den forstand at dette er den sminken de bruker uten at de har annen sminke.

Så til spørsmålet: Hvilken funksjon har mascara? Er det spesielt brukt fordi man har (for) lyse eller korte øyevipper? Hva ønsker man slags effekt.

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser hvorfor folk trenger denne typen sminke, jeg ser ingen forskjell med eller uten, bortsett fra at de har mer fettete, klumpete øyevipper. Noen ganger, når vippene blir veldig tydelige og lange, ser det nesten ut som små rynker rundt øynene på avstand.

Som sagt, helt blank på dette, men likevel nysgjerrig på hvorfor folk gjør som de gjør.

Anonymous poster hash: 21cd4...e7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Maskaraen fremhever øynene og gjør at man ser mer våken ut.

For min del har jeg lyse øyenbryn, så jeg går ikke ut av huset før jeg har fremhevet dem og laget en 《ramme》 til ansiktet. Maskaraen er ikke like nøye for min del, men om jeg er trøtt en dag tar jeg det gjerne på.

Anonymous poster hash: 20a80...e50

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mascara for å forlenge/markere vippene. Det gir meg et mer våkent og "klarere" blikk. Jeg ser stor forskjell på øynene/vippene med og uten mascara.

Anonymous poster hash: ca47a...8ba
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker mascara for å få mer definerte øyne, og mer våkent blikk.

Mascaraen skal forlenge og farge vippene, uten å klumpe.

Jeg har ganske mørke vipper i utgangspunktet, men de er ganske tynne og lyse ytterst, så greit å få definert litt mer. Kan fint gå uten mascara innimellom (som i dag - for trøtt..), men føler meg mer "fresh" med mascara på. Men det er alfa og omega at man finner en god mascara!

Anonymous poster hash: 27f7c...6bf
Gjest Churro
Skrevet (endret)

Jeg har veldig lange og mørke øyenvipper, men bruker maskara i hovedsak for å fremheve de mer og få et litt mer våkent blikk :)

Endret av Churro
Skrevet

Jeg er også avhengig av maskara men er like avhengig av å ha sort liner/kajal på 2/3 av øvre vippekant for at øynene skal se mer definerte ut. Da ser også vippene tykkere ut. Liker ikke looken jeg får av bare maskara.

Skrevet

Jeg var aldri avhengig av sminke før, kunne fint reise på jobb og ha en helt

aktiv dag uten sminke, men nå føler jeg meg ikke like fresh uten sminke.

Jeg ser også stor forskjell på f.eks bilder hvis jeg ikke har på meg mascara,

øynene blir litt "borte" på en måte, så mascara hjelper å definere øyeområdet

bedre. Man velger jo selv om man bare bruker mascara for å farge øyevippene

hvis de er lyse, ønsker en som gir volum eller lengde, eventuelt begge deler.

Skrevet

Selv føler jeg meg best uten mascara, men jeg har ei venninne som ikke klarer seg uten løsvipper. Det er jo forskjellig hva folk foretrekker og hvordan de ser ut. Selv syns syns jeg at jeg ser freshest ut uten mmascara men med concealer og øyenskygge. Skal jeg definere øynene syns jeg det ser mye bedre ut med eyeliner. Derfor farger jeg vippene sorte så de ikke skal stå som en lys kontrast til lineren.

Skrevet

Om man bruker mascara eller ikke kommer helt an på hva man selv synes man kler best, og om man synes det er verdt å bruke tid og penger på det. Personlig føler jeg meg mer vel med mascara siden jeg er temmelig blek og blond og synes jeg får mer farge av litt mascara og sminke. Men når det er sagt, så synes jeg at mange andre ser nydelige ut helt uten sminke, selv om de er betydelig mer "fargeløse" enn meg i utgangspunktet. Tilda Swinton, f.eks., ser jo kjempekul og spesiell ut med nesten usynlige vipper:

tilda-swinton.jpg

Skrevet

Om man bruker mascara eller ikke kommer helt an på hva man selv synes man kler best, og om man synes det er verdt å bruke tid og penger på det. Personlig føler jeg meg mer vel med mascara siden jeg er temmelig blek og blond og synes jeg får mer farge av litt mascara og sminke. Men når det er sagt, så synes jeg at mange andre ser nydelige ut helt uten sminke, selv om de er betydelig mer "fargeløse" enn meg i utgangspunktet. Tilda Swinton, f.eks., ser jo kjempekul og spesiell ut med nesten usynlige vipper:

tilda-swinton.jpg

Den stilen syns jeg er utrolig fin og kunne passe til fler. Det er også fint om man er mørkere, og det går fint til lys øyesminke så man ser litt sminka ut.

Skrevet (endret)

Jeg har lange men lyse vipper så de synes nesten ikke. Om jeg går uten mascara ser jeg veldig trøtt ut og øynene er små. Tar jeg på mascara får jeg større og mer våkne øyne, og jeg synes jeg ser mer sexy ut.

Endret av Sunshine
Skrevet

Når jeg tar på maskara, så får jeg mørkere vipper, og de spres mer og bøyer seg oppover. Til fest vil jeg gjerne ha litt mer volum også.

Synes det er penere med maskara på, men er ikke krise å gå uten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...