Gå til innhold

Brudgommens tale

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg skal gifte meg på lørdag, og sitter nå og finpusser på talen min. Først trodde jeg at det skulle bli vanskelig å skrive, men etterhvert som jeg kom igang, viste det seg at jeg hadde ganske mye på hjertet. Nå sitter jeg her med nesten fem A4-sider, og lurer på jeg er nødt til å skjære ned noe. Er talen for lang?

Hilsen Relativt Avslappet Brudgom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du tar en "generalprøve" og fremfører talen sånn som du har tenkt å gjøre det på lørdag, og så tar du tiden ? :D Fem sider ser mye ut på papiret, men når du leser det opp trenger det ikke være så mye.

Pass bare på at din kommende fru ikke er i nærheten :wink:

Skrevet

Ta tiden? Alle andre bør ikke snakke lenger enn 5-8 min. Men brudgommen kan snakke så lenge han vil!

Men av erfaring så lønner det seg å kutte litt her og der. Taler blir ofte bedre og bedre jo mer man jobber med dem. Kanskje prøv å hold deg inen ti minutter. Er disse minuttene spekket med kjærlighet og latter, så er den nok vellykket.

:wink:

Skrevet

Og hvis talen bør være kortere enn 10 minutter, må du ta tiden for å finne ut om den er det :D

Et godt tips er vel at taler med mange humoristiske poeng gjerne kan vare lengre enn mer alvorlige taler.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...