Gjest Anonymous Skrevet 27. juni 2002 #1 Skrevet 27. juni 2002 Hei! Jeg skal gifte meg på lørdag, og sitter nå og finpusser på talen min. Først trodde jeg at det skulle bli vanskelig å skrive, men etterhvert som jeg kom igang, viste det seg at jeg hadde ganske mye på hjertet. Nå sitter jeg her med nesten fem A4-sider, og lurer på jeg er nødt til å skjære ned noe. Er talen for lang? Hilsen Relativt Avslappet Brudgom.
Frøya*0803 Skrevet 27. juni 2002 #2 Skrevet 27. juni 2002 Hva om du tar en "generalprøve" og fremfører talen sånn som du har tenkt å gjøre det på lørdag, og så tar du tiden ? :D Fem sider ser mye ut på papiret, men når du leser det opp trenger det ikke være så mye. Pass bare på at din kommende fru ikke er i nærheten
diddi Skrevet 28. juni 2002 #3 Skrevet 28. juni 2002 Ta tiden? Alle andre bør ikke snakke lenger enn 5-8 min. Men brudgommen kan snakke så lenge han vil! Men av erfaring så lønner det seg å kutte litt her og der. Taler blir ofte bedre og bedre jo mer man jobber med dem. Kanskje prøv å hold deg inen ti minutter. Er disse minuttene spekket med kjærlighet og latter, så er den nok vellykket.
Frøya*0803 Skrevet 28. juni 2002 #4 Skrevet 28. juni 2002 Og hvis talen bør være kortere enn 10 minutter, må du ta tiden for å finne ut om den er det :D Et godt tips er vel at taler med mange humoristiske poeng gjerne kan vare lengre enn mer alvorlige taler. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå