Gjest Anonymous Skrevet 2. mars 2002 #1 Del Skrevet 2. mars 2002 Er det noen som kan litt om orkideer? Jeg kan tenke meg noen i buketten, og lurer på hvordan det er med holdbarheten. Er det mulig å ha disse i bukett uten vanntilførsel, eller vil de da bli stygge. Tar gjerne imot andre tips om fine hvite blomster til å ha i buketten. I tilleg: finnes det noen stilige alternativer til eføy-grenene? 1000 takk........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterFru Skrevet 3. mars 2002 #2 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg fikk (overaskende) liljer i min bukett. Det var min mann som bestilte. De har dårlig holdbarhet, men holdt veldig fint hele dagen. De og orkider egner seg dårlig for tørking, hvis du ønsker å gjøre det. Jeg ga min bukett til forloveren min på slutten av kvelden, så da slapp jeg å tenke på det. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2002 #3 Del Skrevet 3. mars 2002 Vinterfru: Vet du om disse liljene hadde vann på seg i buketten, eller "hang" de bare løst? Jeg har lyst på f.eks eføy-ranker, hvor orkideer er festet på nedover. Kan derfor ikke ha vannbeholdere. Tror du de vil overleve en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christine Skrevet 3. mars 2002 #4 Del Skrevet 3. mars 2002 Kjpte orkider i thailand, de var fine i over tre uker etter vi kom hjem. Du kan fint ha dem en hel dag uten vann og de vill fremdeles vere friske! Om de i utgangspungtet er friske og ikke har vert staende i butikken i to uker skal de holde fint en hel dag. Cala liljer skal ogsa holde fint uten vann hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VinterFru Skrevet 3. mars 2002 #5 Del Skrevet 3. mars 2002 Det var ikke noe vann til de nei. Blomstermannen anbefalte å spraye buketten med litt vann i løpet av dagen for at den skulle holde seg. - Det glemte jeg men det gikk fint. Den holdt seg fint hele dagen. Ble hentet kl 1200, og vi forlot festen kl 0115. Da hadde den vært ut og inn i kulde og varme. Var faktisk litt overrasket over at den holdt så bra.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2002 #6 Del Skrevet 3. mars 2002 Tusen takk for svar. Gleder meg til å se hvordan resultatet blir.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 3. mars 2002 #7 Del Skrevet 3. mars 2002 Jeg hadde orkideer i min bukett, som ikke var satt i vann. de var sprayet på forhånd selvfølgelig. holdebarheten var helt ok, men når det tørking så er ikke dette den mest optimale blomsten. Men så finnes det jo veldig mange forkskjellige orkider. Når du sa hvit så tenket jeg med en gang på phalaenopsis og ikke en cymbidium som jeg vet mange kjøper med seg fra utlandet, denne er liksom litt mer robust. Mens den førstnevnte er en sart flott og elegant blomst. I min bukett, som var som en lang ranke (ikke tynn) var det eføy, litt grønt (du vet sånn som skal bringe lykke som jeg ikke husker hva heter) og mange orkideer av typen palaenopsis med lilla øye. I tillegg hadde jeg en "blomst" som ligner på sukkertopper, none kaller det vel kløverblomst, men disse var mindre, disse også i lilla. Jeg er ikke tilhenger av mange forskjellige blomster i buketten, og ville ha mange orkider som eneste blomst. Jeg ahr aldri sett noen som har hatt lignene bukett og var kjempefornøyd og den passet perfekt til meg som er rund. Et tips, vi brukte og orkide til knapphullsblomst, og det egner seg ikke, den holdt ikke og må ikke brukes! den krøllet seg og ble gjennomsiktiv. Denne sto heller ikke i vann, så det er kanskje mulig å få det til på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2002 #8 Del Skrevet 3. mars 2002 Fruenge: Buketten høres helt nydelig ut. Har du bilde av den? Skulle så gjerne sett den..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruenge Skrevet 3. mars 2002 #9 Del Skrevet 3. mars 2002 jeg har et dårlig jpg bilde, altså bile som kan leses på Inernett, men ja har ikke noe nettside. Hvordan kan jeg sende deg det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest petra Skrevet 4. mars 2002 #10 Del Skrevet 4. mars 2002 JA!!!! Egner seg bra. Gå til blomsterbutikken med ønskene dine og spør etter bilder.De kan dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edle Skrevet 5. mars 2002 #11 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg har tenkt litt på å bare ha noen lange liljer, ikke ordentlig brudebukett altså. Noen som har noen pos/neg erfaringer med det? Noen som vet sånn ca pris på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå