Gå til innhold

Rik dame får plutselig penger av staten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen av oss har det trangt, og klarer oss selv med tøffe jobber for å forsørge familie.

Mens staten kaster penger etter andre som ikke gjør eller har gjort noe som helst av nytteverdi. Nå tror sikkert folk at dette har noe med uføre å gjøre, men slett ikke.

En dame, som aldri har gjort et ærlig arbeidshåndtverk gjennom livet, men giftet seg med en velstående mann i ungdommen, er nå fylt 67 år. Denne "prestasjonen" har sørget for at hun fra å ikke ha noen inntekt noensinne plutselig skal få penger fra staten hver måned! Hva er logikken bak dette? Hvilket behov har denne damen? Ikke har hun tjent opp en øre, heller.

Behovsprøving av hva man får fra staten er veien å gå!

Anonymous poster hash: 8b6b4...01a
Videoannonse
Annonse
Gjest Phoenix
Skrevet

Snakker du om behovsprøving av alderspensjon?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du snakker om egentlig? Hva slags penger fra staten?

Anonymous poster hash: ac921...411
  • Liker 1
Skrevet

Alle har rett på alderspensjon.

• Liker 6
Skrevet

Veldig mye burde vært behovsprøvd, men med den kunnskap du utviser i forhold til akkurat slike tilfeller som dette her bekrefter at slike avgjørelser bør tas av kyndige folk som vet hva de snakker om....

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye burde vært behovsprøvd, men med den kunnskap du utviser i forhold til akkurat slike tilfeller som dette her bekrefter at slike avgjørelser bør tas av kyndige folk som vet hva de snakker om....

Kunnskap? Tror du ikke jeg kjenner til lovverket som sier at alle som fyller 67 har rett på alderspensjon, uavhengig av om de noen gang har betalt en øre i skatt? Det er jo nettopp disse reglene jeg reagerer på.

Når hun klarte seg uten noe inntekt hele livet fram til hun ble 67, hvorfor skal staten plutselig gi henne penger? Henger ikke på greip, er så mange andre som hadde hatt mer bruk for de pengene. Om mannen hadde gått bort er enkepensjon greit nok, men dette er jo bare statssløsing.

AnonymBruker
Skrevet

Alle har rett på alderspensjon.

Takk for info, hvem var det som ikke visste dette, mener du?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for info, hvem var det som ikke visste dette, mener du?

Det kunne da virkelig se ut som du ikke visste det.

Anonymous poster hash: eba2f...19c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Tror du ikke jeg kjenner til lovverket som sier at alle som fyller 67 har rett på alderspensjon, uavhengig av om de noen gang har betalt en øre i skatt? Det er jo nettopp disse reglene jeg reagerer på.

Da regner jeg med at det samme skal gjelde uføre - som heller ikke bidrar til fellesskapet?

Anonymous poster hash: ac921...411

Skrevet

Hva ver du om denne kvinnen? Har hun født og oppdratt barn? Har hun stelt hus og hjem slik at mannen kunne jobbe mer?

Ts, jeg synes du bare er ufin.

• Liker 13
Skrevet

Ja, før var det de uføre, og nå alderspensjonistene...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva ver du om denne kvinnen? Har hun født og oppdratt barn? Har hun stelt hus og hjem slik at mannen kunne jobbe mer?

Ts, jeg synes du bare er ufin.

Men slutter hun å ta vare på hus og hjem når hun fyller 67?

Hvorfor skal hun ikke ha rett på penger når hun er 66, men plutselig ha rett på masse stønad når hun er 67? Ingenting er forandret bortsett fra at hun er bittelitt eldre.

Anonymous poster hash: b26d2...2ac

• Liker 1
Skrevet

Men slutter hun å ta vare på hus og hjem når hun fyller 67? Hvorfor skal hun ikke ha rett på penger når hun er 66, men plutselig ha rett på masse stønad når hun er 67? Ingenting er forandret bortsett fra at hun er bittelitt eldre. Anonymous poster hash: b26d2...2ac

Nei, jeg vil ikke tro at damen sluttet å ta vare på hus og hjem da hun ble pensjonist. Jeg vet forsåvidt ikke, da jeg ikke kjenner damen. Poenget mitt er at hun gjorde antagelig noe samfunnsnyttig før hun nådde pensjonsalderen. Og tok hun vare på hus og hjem ble det mulig for mannen å jobbe overtid. Nå er det sånn i Norge at man har krav på pensjon når man når en viss alder. I dette tilfelle minstepensjon/garantipensjon. Så "masse" stønad får hun nok ikke. Jeg synes igrunnen det er trist å begynne å angripe pensjonister på denne måten som ts gjør.

• Liker 8
Skrevet

Kunnskap? Tror du ikke jeg kjenner til lovverket som sier at alle som fyller 67 har rett på alderspensjon, uavhengig av om de noen gang har betalt en øre i skatt? Det er jo nettopp disse reglene jeg reagerer på.

Når hun klarte seg uten noe inntekt hele livet fram til hun ble 67, hvorfor skal staten plutselig gi henne penger? Henger ikke på greip, er så mange andre som hadde hatt mer bruk for de pengene. Om mannen hadde gått bort er enkepensjon greit nok, men dette er jo bare statssløsing.

Kan ikke annet enn å være enig med Anonym som postet 14:00 her altså.

Slik du fremstilte det hele så virket det på ingen måte at du ikke visste at det var slik det var.

Forøvrig så får en ikke like mye som en som har jobbet hele livet og tjent godt. Slik som mannen hennes. De får et minimumsbeløp, og det er virkelig ikke mye å snakke om i forhold til hva de som jobber og betaler skatt får.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva? På hvilken måte?

Hvis jeg feks sier at noe som er forbudt burde vært lovlig, betyr det da at jeg tror det ikke er forbudt?

Du har en rar måte å tolke ting på, det er nå sikkert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke annet enn å være enig med Anonym som postet 14:00 her altså.

Slik du fremstilte det hele så virket det på ingen måte at du ikke visste at det var slik det var.

Forøvrig så får en ikke like mye som en som har jobbet hele livet og tjent godt. Slik som mannen hennes. De får et minimumsbeløp, og det er virkelig ikke mye å snakke om i forhold til hva de som jobber og betaler skatt får.

Hva i all verden får deg til å tro at jeg ikke visste dette? Jeg er aktuar av yrke og jobber med offentlig pensjon, så jeg vet langt mer om dette enn både deg og de fleste andre.

Men må si jeg virkelig ikke forstår hvordan så mange kunne tolke meg dithen at jeg ikke kjenner reglene. At jeg mener reglene er idiotiske betyr ikke at jeg ikke kjenner til dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vil ikke tro at damen sluttet å ta vare på hus og hjem da hun ble pensjonist. Jeg vet forsåvidt ikke, da jeg ikke kjenner damen. Poenget mitt er at hun gjorde antagelig noe samfunnsnyttig før hun nådde pensjonsalderen. Og tok hun vare på hus og hjem ble det mulig for mannen å jobbe overtid. Nå er det sånn i Norge at man har krav på pensjon når man når en viss alder. I dette tilfelle minstepensjon/garantipensjon. Så "masse" stønad får hun nok ikke. Jeg synes igrunnen det er trist å begynne å angripe pensjonister på denne måten som ts gjør.

Hun gjorde akkurat det samme før hun fylte 67 som etterpå. Hun har satt 4 barn til verden, men det hun og mannen var kjent for var at de aldri kjørte barna til bortekamper i forball, eller så på på hjemmekamper, eller brydde seg noe som helst. Men de har vært flinke til å kjøpe seg unna, med tanke på stell av hus og hjem, og barnepass, så at hun har 'tatt vare på hus og hjem' og dermed gjort seg fortjent til alderspensjon er tull. At hun dessverre har rett på det som medlem av folketrygden er en annen sak.

Skrevet

Jeg forstår godt at du startet denne tråden anonymt.

• Liker 12
Gjest Phoenix
Skrevet

Alderspensjon er vell allerede behovsprøvd opp mot ektemannens inntekt?

Jeg er litt usikker på hva du vil fram til, mener du at alderspensjonen skal behovsprøves så de som ikke har bidratt skal ikke få?

AnonymBruker
Skrevet

Hun gjorde akkurat det samme før hun fylte 67 som etterpå. Hun har satt 4 barn til verden, men det hun og mannen var kjent for var at de aldri kjørte barna til bortekamper i forball, eller så på på hjemmekamper, eller brydde seg noe som helst. Men de har vært flinke til å kjøpe seg unna, med tanke på stell av hus og hjem, og barnepass, så at hun har 'tatt vare på hus og hjem' og dermed gjort seg fortjent til alderspensjon er tull. At hun dessverre har rett på det som medlem av folketrygden er en annen sak.

Toppen av smålighet: Misunne en minstepensjonist pensjonen.

Anonymous poster hash: 4b56a...db2

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...