Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har sjekket litt rundt på nettet, men finner ikke helt svaret. Jeg vil ned i vekt. Er 168cm og veier ca 78.5 kg.

Jeg lurer på hvor mange kalorier jeg bør spise for å gå ned i vekt.

Noen steder finner jeg 1500 kcal, andre steder 2000 kcal.

Kan noen av dere fortelle meg hvordan dette virker.

Takker på forhånd.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2000 er vel det man bør holde seg på om man vil bli der man er. 1500 er nok mer korrekt. Det finnes ulike kalkulatorer som regner ut hvor mange kalorier du skal ha basert på kroppsvelt og hvor lang tid du vil bruke på å nå målet ditt.

Anonymous poster hash: c73d3...a23

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

2000 er vel det man bør holde seg på om man vil bli der man er. 1500 er nok mer korrekt. Det finnes ulike kalkulatorer som regner ut hvor mange kalorier du skal ha basert på kroppsvelt og hvor lang tid du vil bruke på å nå målet ditt.Anonymous poster hash: c73d3...a23

Nei, for å nå 78,5 kg så har TS spist mer enn 2000 kcal per dag.

1500 kcal et minimum det er en bør få i seg ved en sunn vektnedgang så en tærer ned på fettet og ikke på muskelmassen.

Men; det er ved lite/ingen aktivtet.

Trener du så skal du spise inn kcal du trener bort for ellers blir underskuddet for stort. 1500 er alltid der du skal ligge på med eller uten trening. Så om du f.eks brenner bort 500 kcal på trening så skal du plusse på de 500 kcal den dagen slik at totalen blir 2000. 2000-500(trening)= 1500 kcal.

Endret av Runforit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...