Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun likte og kommenterte et bilde senest i kveld og noen timer senere oppdaget jeg at hun ikke følger meg lenger (så at antallet følgere hadde sunket og hun er borte fra lista). Hun er en nær og god venninne jeg har jevnlig kontakt med og IRL har hun faktisk sagt til meg at Instagram kontoen min er en av hennes favoritter pga at jeg har et godt øye for gode motiver og ikke poster "alt og ingenting". Jeg mistenker at det hun har klikket "unfollow" med en feil, men samtidig føler jeg at det blir litt kleint å sende meldingen "Hei! Ser du har sluttet å følge på IG og anter at det er en feiltakelse? Godt nytt år. Klem fra meg"

Hva ville du gjort/tenkt?

Anonymous poster hash: edf2d...67a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg har venninnen din og fikk en slik melding, ville jeg tenkt det har tippet over for deg. Det samme tenker jeg forøvrig som anonym KG-bruker.

Anonymous poster hash: 4d479...da8
  • Liker 25
Skrevet

Ville slettet hele Instagram dersom jeg var så sykelig opptatt av hvem som fulgte meg og ikke.

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du må ha få følgere i og med at du merker at ei er borte. Jeg tenker også at du er altfor opptatt av dette og at du godt kan sende ei god venninne ei melding å ønske henne godt nytt år men uten å nevne dette. Har hun klikket unfollow, klikker hun sikkert follow igjen når hun oppdager "feilen".

Anonymous poster hash: 99152...f29
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud da, det får vel være grenser for hvor seriøst man skal ta følgere i sosiale medier. Er det ikke viktigere hva slags forhold dere har IRL?

Anonymous poster hash: 05432...9ee
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for noen kommentarer. Det er mange apper man kan bruke som viser hvem som har unfollowet, de fleste sitter ikke manuelt og sjekker hvem som har ufulgt og ikke. Høres kanskje tåpelig ut - ja, men slik er det nå. Hadde min nære venninne sluttet å følge meg hadde jeg vært sikker på at hun kom nær mtp. at vi er nære venner, men jeg tror ikke jeg ville sagt noe før jeg møtte henne IRL.

Anonymous poster hash: a8084...1d1
  • Liker 2
Gjest Timber
Skrevet

Er dette seriøst ment? Hva har skjedd med verden når alle disse antisosiale mediene tar over livet til folk? Drit i Instagram og ta vare på vennskapet om hun er en nær venninne.

Hadde noen sendt meg en slik melding, hadde jeg lurt om det hadde rablet for de....

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du gjort/tenkt?

Jeg ville tenkt veldig lite, og gjort enda mindre. Total ikkesak. Hvis hun har "ufulgt" deg ved en feil oppdager hun det vel om hun får lyst til å se på bildene. Eller så er hun bare lei av bildene dine og har gjort det bevisst. Jeg har en venninne på facebook som tar mange fine bilder som jeg ofte har trykket liker på. Så tok hun litt av og opprettet en blogg med bilder og i tillegg en egen facebook-gruppe for den bloggen. Og la ut linker flere ganger daglig til bloggen under både sin personlige profil og facebookgruppen. Jeg ble lei. Blokkerte henne på chaten da hun begynte med kommentarer som "du, kunne du likt det bildet jeg la ut nå så jeg ser at det virker..."

Anonymous poster hash: 26cb2...ea8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om en når venninne hadde unfollowed meg, ville det kanskje ikke vært særlig hyggelig, men ikke tenkt mer over det. Jeg har gjort det selv mot en venninne, fordi jeg alltid likte hennes bilder, men hun likte aldri mine. Vi er fortsatt venninner for det.

Anonymous poster hash: ecbf6...fcd

Skrevet

Er dette seriøst ment? Hva har skjedd med verden når alle disse antisosiale mediene tar over livet til folk? Drit i Instagram og ta vare på vennskapet om hun er en nær venninne.

Hadde noen sendt meg en slik melding, hadde jeg lurt om det hadde rablet for de....

Sosiale medier har tatt over for sosiale antenner.. Skumle greier.

• Liker 9
Skrevet

Hvis hun trykte på unfollow ved en feil, og kontoen din var en av favorittene dine, so dukker hun nok opp igjen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Hva gjør jeg?"

Hva mener du? Det eneste alternativet er jo å ikke gjøre en dritt. Du skal være bra sprø for å sende en passiv-aggressiv melding til en venninne om at hun ikke lenger aktivt følger med på bilder du legger ut på nett. I tillegg til tolv år gammel, selvsagt.

Anonymous poster hash: d9e49...286
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere gir TS unødvendig negative kommentarer. Det handler ikke om at hun fikk én følger mindre, men at hun lurer på om noe skurrer mellom dem når en nær venninne plutselig har trykket avfølg.

Hun har tross alt sagt at hun liker bildene tidligere.

Spør henne uten en alvorlig tone neste gang dere møtes - det er sannsynligvis bare en feil. Hvis hun oppfører seg normalt og dere møtes jevnlig så ville jeg ikke trodd noe annet.

Anonymous poster hash: 38996...07c
  • Liker 2
Skrevet

hadde bare sagt "har du slutta å følge meg på insta du da" i erleannen setting

Skrevet

Nei, det kan du ikke mene! Oh my god :sjokkert::sjokkert::sjokkert: Konfronter henne øyeblikkelig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere gir TS unødvendig negative kommentarer. Det handler ikke om at hun fikk én følger mindre, men at hun lurer på om noe skurrer mellom dem når en nær venninne plutselig har trykket avfølg.

Hun har tross alt sagt at hun liker bildene tidligere.

Spør henne uten en alvorlig tone neste gang dere møtes - det er sannsynligvis bare en feil. Hvis hun oppfører seg normalt og dere møtes jevnlig så ville jeg ikke trodd noe annet.

Anonymous poster hash: 38996...07c

TAKK! Det er nettopp det det dreier seg om. Mulig jeg uttrykte meg klønete i førsteinnlegget, men for meg handler det overhodet ikke om jeg har 10, 20 eller 100 følgere på Instagram, men at jeg synes det er merkelig at en god venninne som ofte liker og kommenterer bildene mine og har gitt uttrykk for at hun liker det jeg legger ut flere ganger plutselig har trykket avfølg. Hun likte og kommenterte et bilde jeg la ut senest i går kveld.

Vi treffes ikke IRL så ofte for tiden pga at hun bor i utlandet en periode, så vi holder kontakten per telefon, epost og via sosiale medier. Da vi snakket sammen rett før jul sa hun det var så hyggelig at jeg hadde lagt ut noen snøbilder på Instagram for der hun bor er det mye varmere klima og hun savnet hvit jul.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har ikke bare meldt seg ut av hele instagram?

Anonymous poster hash: af473...63b

Skrevet

Det er veldig lett å slutte å følge noen på insta ved en feil, bare man trykker inn på profilen og kommer borti den store knappen. Er ikke noe som må bekreftes eller noe vel.

Jeg tenker det har skjedd et uhell, med mindre noe skurrer mellom dere. Men virker jo ikke sånn på det du skriver. :) Hun merker det nok snart...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slettet en instagramfølger (en av mine gode venninner) ved et uhell. Jeg merket det ikke med det samme. Det er fort gjort på disse touchskjermene og trykke på noe man ikke skal/hadde tenkt til.

Anonymous poster hash: 361c2...738
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...