AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Jeg er utdannet sykepleier med diverse videreutdanninger. Alt jeg ønsker er å bli parterapeut (ikke familieterapeut). Jeg vet bare ikke om hvor i Norge dette er mulig, derfor spør jeg her. Jeg vet Frode Thuen ved universitetet i Bergen ledet en slik utdanning noen år, men tror den er lagt ned..Noen som vet? Og evt hvor ellers kan man få gjort dette? jeg brenner skikkelig for det og har jeg bestemt meg for noe, så skal jeg få det til før eller siden Tips mottas med takk. Anonymous poster hash: 3daa8...78e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #2 Skrevet 2. januar 2015 Tror ikke det er vanlig at sykepleiere er det. Men kanskje hvis du tar psykiatrisk sykepleier? Anonymous poster hash: 3cb6d...7d4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #3 Skrevet 2. januar 2015 Hva tror du forskjellen på å være parterapeut og familieterapeut er? Anonymous poster hash: 9eb03...df0
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #4 Skrevet 2. januar 2015 Mulig du kan søke på master i familieterapi på Diakonhjemmet høyskole. Vil tro du kan søke på jobber som parterapeut da. Anonymous poster hash: d597c...681 1
Jessica! Skrevet 2. januar 2015 #5 Skrevet 2. januar 2015 https://www.google.no/?gfe_rd=cr&ei=RL2mVNf-CKOr8wf5-IDABA&gws_rd=ssl#q=sykepleier+jobber+som+parterapeut Bare random når man googler sykepleier og parterapeut. Ser ut som flere er videreutdannet innen psykiatri eller familieterapi Diakonhjemmet, som det skrives over her er et veldig godt alternativ. Gikk der selv og synes skolen er knallbra!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #6 Skrevet 2. januar 2015 Hva tror du forskjellen på å være parterapeut og familieterapeut er?Anonymous poster hash: 9eb03...df0 Snodig spørsmål. Det ER en vesentlig forskjell på familieterapeut og parterapeut. Det ligger forøvrig i ordet, familieterapeuter jobber med helheten, hele familien, de har samtaler med både foreldre og barn. Parterapeut jobber kun med par, enten de har barn eller ei, men de trekker ikke barna inn i samtalene. ts Anonymous poster hash: 3daa8...78e
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #7 Skrevet 2. januar 2015 Snodig spørsmål. Det ER en vesentlig forskjell på familieterapeut og parterapeut. Det ligger forøvrig i ordet, familieterapeuter jobber med helheten, hele familien, de har samtaler med både foreldre og barn. Parterapeut jobber kun med par, enten de har barn eller ei, men de trekker ikke barna inn i samtalene. ts Anonymous poster hash: 3daa8...78e At de jobber med forskjellige grupper, betyr ikke at prinisppene er så ulike. Eller at det er to forskjellige ting. Måten du ber om tips til utdannelse, viser at du ikke har skjønt helt hva prinsippene man arbeider med i slik terapi er de samme. Parterapeut hverken er en utdannelse eller beskyttet tittel i Norge. Familieterapien bygger på den systemiske tradisjonen, slik masteren på Diakonhjemmet gjør, og denne kunnskapen kan helt fint brukes i parterapi. Som ferdig utdannet kan du selv velge å kun jobbe med parterapi, og ikke med familier. Prinsippene for endring er jo de samme, uansett om barna er der eller ikke. Det er noen interaksjonsmønstre som må brytes, de ulike personene må se hvordan deres atferd påvirker den andre og familien/paret har gjerne møtt på en ny utfordring i livet, enten det er barn tilstede eller ikke. Hvis du slutter å tenke at det er helt to ulike ting, tror jeg du klarer å finne mange relevante videreutdanninger å ta Anonymous poster hash: 9eb03...df0 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 #8 Skrevet 3. januar 2015 Snodig spørsmål. Det ER en vesentlig forskjell på familieterapeut og parterapeut. Det ligger forøvrig i ordet, familieterapeuter jobber med helheten, hele familien, de har samtaler med både foreldre og barn. Parterapeut jobber kun med par, enten de har barn eller ei, men de trekker ikke barna inn i samtalene. ts Anonymous poster hash: 3daa8...78e Jeg er videreutdannet innen familieterapi og har jobbet på familievernkotor. Det du skriver stemmer ikke. Jeg jobbet ofte med par og hadde parterapi. Da jobbet vi ikke med hele familien, men med paret og deres relasjon til hverandre. Mye av jobben var parterapi. Anonymous poster hash: 3b34c...2c8 1
melatonin Skrevet 3. januar 2015 #9 Skrevet 3. januar 2015 så lenge du har bachelor innen helse og sosial så er det bare å søke! Dette kunne jeg og tenke meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå