Gå til innhold

Matplan - hva skal jeg ha ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På mandag begynner jeg med matplan. Altså jeg skriver opp alt jeg skal spise til hvert måltid og følger den. På den måten sparer jeg forhåpentligvis litt penger på impulskjøp, og jeg kan få litt sunnere alternativer i stedet for å kjøpe usunne ting på butikken hele tiden. Men jeg er litt sånn kjip i materien og er ikke så flink til å variere. Noen her som vil komme med tips og påleggforlsag til frokost og lunsj?

Anonymous poster hash: d8d27...d66

Skrevet

På mandag begynner jeg med matplan. Altså jeg skriver opp alt jeg skal spise til hvert måltid og følger den. På den måten sparer jeg forhåpentligvis litt penger på impulskjøp, og jeg kan få litt sunnere alternativer i stedet for å kjøpe usunne ting på butikken hele tiden. Men jeg er litt sånn kjip i materien og er ikke så flink til å variere. Noen her som vil komme med tips og påleggforlsag til frokost og lunsj?

- Egg
- Grove knekkebrød
- Lettere hvitost
- Kokt skinke/pepperskinke
- Cottage Cheese
- Mager kesam
- Eple, pære, banan, appelsin
- Mandler
- Avokado
- Karbonadekjøttdeig
- Kyllingfilet
- Laksefilet
- Potet
- Søtpotet
- Salat
- Gulrøtter
- Kålrabi
- Paprika, agurk, tomat, ananas
- Oliven eller rapsolje
- Havregryn
- Fullkornspasta/ris
- Speltlomper
- Tacosaus
- Hvitløk
- Chili
- Lettmajones
- Salt og pepper
- Salat
Det er min handleliste! Til pålegg så bruker jeg mye ost, og skinkevarianter, evt mager salami. Mange av de philadelphia ostene synes jeg og er gode. Banan, er god på knekkebrød/brødskive, et eple og kanel. Eller cottage cheese med syltetøy på Også egg i alskens varianter, så klart. Det hjelper og å bruke masse salat og tomat, agurk og paprika. :)
AnonymBruker
Skrevet

- Egg

- Grove knekkebrød

- Lettere hvitost

- Kokt skinke/pepperskinke

- Cottage Cheese

- Mager kesam

- Eple, pære, banan, appelsin

- Mandler

- Avokado

- Karbonadekjøttdeig

- Kyllingfilet

- Laksefilet

- Potet

- Søtpotet

- Salat

- Gulrøtter

- Kålrabi

- Paprika, agurk, tomat, ananas

- Oliven eller rapsolje

- Havregryn

- Fullkornspasta/ris

- Speltlomper

- Tacosaus

- Hvitløk

- Chili

- Lettmajones

- Salt og pepper

- Salat

Det er min handleliste! Til pålegg så bruker jeg mye ost, og skinkevarianter, evt mager salami. Mange av de philadelphia ostene synes jeg og er gode. Banan, er god på knekkebrød/brødskive, et eple og kanel. Eller cottage cheese med syltetøy på Også egg i alskens varianter, så klart. Det hjelper og å bruke masse salat og tomat, agurk og paprika. :)

Jeg fikk skikkelig vann i munnen nå. For en fantastisk handleliste! Jeg skal absolutt bruke mye av dette fremover, takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...