Gå til innhold

hel dress eller todelt til 7 åringen i vinter?

-hild

Anbefalte innlegg

Okei - det er tidlig - jeg vet, men jeg sitter og blar i HM katalogen..

Junior har alltid hatt hel dress på vinteren - men til høsten er han 2.klassing, og det er kanskje på tide å bytte ut dressen med bukse og jakke? Hva har dere andre gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xavia

Min datter som gikk i andre i fjor, ønsket ikke lenger å bruke hel dress. (Skjønner det egentlig...) Vi kjøpte en todelt "dress", som hun var kjempefornøyd med.

Jeg synes nesten andreklassinger begynner å se litt for store ut til å gå i hel dress jeg... Litt mer praktisk med todelt, så kan jakka også brukes for seg, for det er ikke ved alle anledninger at hele settet er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heksa

jeg har både 2-delt og heldress til mine gutter og den som blir mest brukt er faktiskt den hele dressen, de blir 9 år , (er)10 år og 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hvis poenget er at det skal se minst mulig barnslig ut, er sikkert todelt best, (men da kommer det vel litt an på hva de andre barna har?) men jeg tror heldress er mest praktisk med tanke på basing i snøen etc, uavhengig av alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på basing i snøen er nok hel dress best, men jeg vet at de fleste bare tar av seg jakka og drar ned bukseselene i timen og sitter med både utesko og boblebukse inne for at det skal gå kjapt å kle på seg. Det er ikke like lett med en hel dress....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene! Da ligger det an til 2-delt til skolebruk i vinter! Jeg synes selv det ser litt barnslig ut med hel dress (men du verden så kjekt når de leker ute hele dagen) - og han skal slippe å skille seg ut fra resten av klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har todelt til vår 8åring. Det har han hatt i flere vintre allerede.

Dvs. det er jo ikke så mye vinter her i Bergen, så jeg synes det er mest praktisk med todelt. Da slipper vi å kjøpe inn både dress, jakke og bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...