Gå til innhold

Hvordan gjøre trening gøy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp begynt å trene igjen, og vil gå ned kanskje 10 kg. Jeg har vært på trening tre ganger denne uken og er fornøyd med det, men jeg synes det er veldig kjedelig å trene. Når jeg gjør aktive ting ute, som å gå på ski, gå tur, sykle osv koser jeg meg, men når jeg skal trene inne på treningssenter blir jeg fort lei og synes det er kjipt. Dette gjelder mest styrketrening, men også kardio på maskiner. Jeg synes det er trist, fordi jeg brenner jo mer kalorier og treningen er mer effektiv på studio enn hvis jeg bare gjør noe aktivt i relativt rolig tempo ute. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan gjøre treningen i treningsstudio gøyere eller bli mer lysten på å trene?

Anonymous poster hash: 56427...d0d
Videoannonse
Annonse
Gjest earlgrey
Skrevet

Jeg er akkurat som deg, elsker å være aktiv og ute i naturen, hater å trene på treningssenter. Derfor dropper jeg rett og slett treningssenter :) prøvde meg på treningssenter, men etter å ha prøvd det meste av timer osv fant jeg ut at det ikke var verdt det å bruke tid på.

Men det har jo veldig med innstillingen å gjøre da, man må være positiv til trening for å synes det er morsomt!

Har du prøvd gruppetimer da?:)

Jeg prøvde alle typer, og holdt mest på med pilates og steptimer. Selv om jeg ikke kommer til å melde meg på senter med det første savner jeg faktisk disse timene litt :P

Håper det løsner for deg da, mulig det blir lettere når du kommer inn i rutinen og finner noe du liker!:)

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det for meg og, kutta hele treningsstudioet til slutt. Hører du på musikk, hvis ikke kan jo det være noe å prøve, og sånne gruppetimer som noen over her foreslår. Kanskje du kan få en trenings-venn?:)

Anonymous poster hash: 35dc7...074
Skrevet

- Gruppetimer, det synes jeg er veldig gøy :)

- Lag spillelister til de gangene du skal løpe på mølla. Løper mye lengre og fortere med musikk på ørene.

- Sett små delmål. Feks 1,5 kg ned iløpet av januar og belønning når du greier det.

- Få hjelp til å sette opp en treningsplan som vil gi deg fremgang, enten i form av kondinasjon eller styrke

Lykke til!

Skrevet

- Hør på musikk med litt futt i.

- Lag treningsplan, og skriv ned mål og framgang.

- Lag dagbok/logg for treninga.

- Tren med en venn.

Det er i alle fall min motivasjon og som gjør treninga gøy. Det å skrive mål og framgang får meg til å ville pushe meg hardere, og når jeg ser framgangen blir det plutselig gøy å trene... :)

Skrevet

Jeg synes det var litt kjedelig å trene på senter i begynnelsen, men etterhvert som jeg gikk mer over til manualer (istedenfor maskiner) og ble litt sterkere, ble det mer og mer gøy(resultater og mestring).

Finn også ut hvilke øvelser du liker best, så slipper du å gjøre de som du synes er kjedeligst. Eller få med deg en venninne eller kompis og gjør det litt mer sosialt?

sett deg mål som du skal oppnå innenfor visse tidsfrister, treningsprogram, sirkeltrening, PT?

Musikk kan jo også hjelpe? :)

Ellers så kan du jo som noen nevner over her, prøve ut noen gruppetimer, eller rett og slett trene litt styrke ute i naturen? jogge litt, ta litt armhevinger, pullups i lekestativ/trær, osv...? :)

Gjest Coolaid
Skrevet

Hvordan gjøre trening gøy ?

Jeg tenker svaret er at man skal ikke ta den (treningen altså) så høytidelig og alvorlig.

Å gå ned i vekt er viktig. å få flott kropp er viktig, å nå idrettslige mål er viktig, osv osv.... men om vi slutter å være så strenge med oss selv, slutter å ta det så alvorlig, begynner å gi litt faen og ta det med humor og smil, ja da får vi bedre og lettere resultater, og ikke minst, man har det gøyere ! ! ! !

Treningen blir gøy om man ikke overtenker alt rundt. Prøv det :)

Skrevet

Jeg også hater treningssenter, ufattelig kjedelig. Så jeg gikk ned 10 kg ved å gå lange skogsturer og toppturer i ulendt terreng flere dager i uka. Mye kjekkere og mer givende! Jeg gikk også mye utenom opptråkkede veier og stier, slik at jeg måtte stige over, bøye meg under og klatre/balansere over - og fikk dermed brukt mange muskler i hele kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ler meg ikke akkurat ihjel når jeg trener jeg heller. Og det kan være tungt å komme seg til senteret innimellom. Men jeg elsker følelsen jeg får etter trening. Og jeg elsker det den har gjort med kroppen min. Så det er allikevel enkelt å motivere seg.

Det hjalp veldig mye å kjøpe en pakke med PT-timer og teste ut mange øvelser og finne de som passet meg best. Så nå fokuserer jeg mest på de tyngre basisøvelsene (markløft, knebøy, benkpress mm) og varierer veldig på isolasjonsøvelsene. Trener også yoga en gang i uka for variasjon. Er også med på en crossfitaktig time i uka for å bli pressa litt. Og skal jeg ha langkjøring inne på mølle/elipse, så ser jeg på Netflix-serier eller TV3. Ser ikke så godt via mobilen, men jeg glemmer tiden i hvert fall.

Anonymous poster hash: b8851...7d1
Skrevet

Jeg konkurrerer med meg selv. Kjent når man får til LITT mer hver gang. Setter meg ikke store mål, men små, oppnåelige. Så finner jeg noe jeg vil bli god (bedre) i, og gir meg selv en tidsfrist til å oppnå ønsket resultat. I tillegg er jo musikk på øra og en treningskompis noe som bidrar til å øke trivselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...