Gå til innhold

Innholdet i ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...sangheftet. Jeg sitter og grunner over hva sangheftet skal innholdet. Hadde ikke tenkt å ha med noen ferdigproduserte velkomst- eller takk for maten sanger. Det jeg har kommet frem til er: meny, bordplassering med gjestepresentasjon, bilder og sanger fra familien (mange som ikke ønsker å holde tale :oops: ).

Hva tror dere? Hvilket innhold hadde/har sangheftet deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Maane, hvis du vil kan jeg godt sende deg sangheftet vaart paa mail saa kan du kopiere eller hente ideer derfra (kommer til Norge neste helg saa jeg kan gjoere det da).

Slik var vaart sanghefte: Forside: Bilde av T og meg, med tekst under: Popelka og T, 3. juli 2004 (saavidt jeg husker). Vi hadde nok plass over bildet til aa skrive den enkelte gjests navn, slik at heftene fungerte som bordkort.

Paa side to var menyen. Side tre var en liste over alle tilstede og hvilket forhold de hadde til brud/brudgom. Side fire var en bordplasseringsoversikt (som ogsaa hang i festlokalet). Side fem var velkomstsangen vaar, som jeg tilpasset vaart bryllup med et vers paa engelsk, og som hadde bittelitt info om brudeparet og gjestene (hvor glad vi var for alle som kom langveisfra etc.) Neste sang var en sang om ekteparet, Love and Marriage, med forste vers som i originalen og andre vers og refreng komponert av meg(!) paa engelsk om oss. Teksten var humoristisk og ikke den vanlige "T vokste opp i A, han var alltid en kjernekar, lekte med bror og soster etc...synes det er litt tamt!). Siste side besto av "fra fotoalbumet", fire bilder av brudeparet som smaa og som vi er naa.

Gjennom hele heftet hadde jeg satt inn rosemalingsmotiver, da vi feiret bryllupet i en tradisjonsrik og bonderomantisk setting. Lette paa Google og fant masse fint! Hele heftet ble trykket i farger, saa det ble noen faa tusen....men man kan jo gjoere det selv, eller ikke ha farge hele veien.

Som sagt, sender deg gjerne heftet paa mail neste uke hvis du er interessert!

Klem

Skrevet

Vårt er satt sammen nogenlunde slik:

Side 1: Bilde av oss + en velkomsthilsen til hver gjest (+ et lite sitat om ekteskapet nederst på siden)

Side 2: Meny (+ lite sitat om ekteskapet)

Side 3: Bordplassering (+ sitat om ekteskap)

Side 4: Gjestepresentasjon, alfabetisk (+ sitat)

Side 5: Gjestepresentasjon fortsetter (+ sitat)

Side 6: Overtro (div. overtro om ekteskapet. Regn i sløret osv)

Side 7: Humoristiske "middags-regler"

Skrevet

Jeg sendte deg en pm , popelka! :-)

Skrevet

Vi fikk trykket opp selve omslaget, så utenpå står det navnene våre og dato, samt det kinesiske tegnet for "dobbel lykke". Inni kommer det til å være hjemmesnekrede sanger fra hans familie (min er ingen lage-sang-familie), bordvers og takkevers, menyen, bordplasseringen og litt gjesteinfo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...