AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #1 Skrevet 1. januar 2015 Hei, Det siste halveåret har mensen vært veldig kort (1-2 dager) og det har kommet veldig lite. Så lite at jeg ikke kan bruke tampong, og trenger egentlig ikke å bytte bind i løpet av en da. (beklager ekle detaljer). Jeg har ikke endret kosthold, ikke vært i mer fysisk aktivitet enn vanlig og heller ikke vært under mer stress. Kan det være at jeg ikke har eggløsning? eller kan det være et symptom på noe annet?? Jeg er forresten 25 år. Anonymous poster hash: c3332...556
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #2 Skrevet 1. januar 2015 En enkel måte å holde kontroll på at du ha eggløsning er temping - anbefales Anonymous poster hash: 76f65...2a0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #3 Skrevet 1. januar 2015 Kan man finne ut om man har el ved tester? Eller vil ikke de vise det?..Anonymous poster hash: 7478f...6b8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #4 Skrevet 1. januar 2015 Vet ikke. Tenker jeg skal prøve det. Anonymous poster hash: c3332...556
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #5 Skrevet 1. januar 2015 Kan man finne ut om man har el ved tester? Eller vil ikke de vise det?..Anonymous poster hash: 7478f...6b8 El tester vil bare vise at kroppen forbereder el, kun temping vil vise om du faktisk har hatt eggløsning:)Anonymous poster hash: 76f65...2a0
murray Skrevet 1. januar 2015 #6 Skrevet 1. januar 2015 (endret) Det er vanlig at syklusen endrer seg iløpet av livet. Tviler sterkt på at du ikke har EL i en alder av 25. Du er nok bare en av de heldige med kort mensperiode. Endret 1. januar 2015 av murray
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #7 Skrevet 1. januar 2015 Jeg har også mensen i ca to dager, og er nå 4 uker på vei Anonymous poster hash: 76f65...2a0
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #8 Skrevet 1. januar 2015 Har syklusen samme regelmessighet som før? Eller har den blitt lengre eller uregelmessig? Er det stor forskjell fra den blødningsmengde som har vært vanlig for deg? Bruker du hormonprevensjon? Er du prøver? Hormoner som kommer etter eggløsning er ansvarlige for å bygge en tykk slimhinne som kan ta imot et embryo. Det er den som avstøtes. Liten blødning kan bety mindre slimhinne, men det kan også bare være mengde blod som kommer samtidig. Det er veldig forskjellig hva som er vanlig blødningsmengde for en kvinne, og den kan forandre seg over tid. Du kan f.eks ta en foreløpig hormonsjekk hos fastlegen. Flere blodprøver gjennom syklus kan vise om du har eggløsning. Har du barneønske nå, kan en gynekolog også måle slimhinne i riktig syklusfase og sjekke om eggstokkene er i vanlig aktivitet. Temping kan også vise eggløsning. Anonymous poster hash: f7c40...856
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 #9 Skrevet 1. januar 2015 syklus lengden er like regelmessig som før (26 - 28 dager) De siste årene har jeg hatt mens på ca. 3 dager, så forskjellen er vel heller på mengden, før brukte jeg ca. 2-3 tamponger daglig. Vi er akkurat i vår første prøve periode, så det er derfor jeg er bekymret for dette Har tynne slimhinner noe å si for fertiliteten? Anonymous poster hash: c3332...556
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #10 Skrevet 2. januar 2015 syklus lengden er like regelmessig som før (26 - 28 dager) De siste årene har jeg hatt mens på ca. 3 dager, så forskjellen er vel heller på mengden, før brukte jeg ca. 2-3 tamponger daglig. Vi er akkurat i vår første prøve periode, så det er derfor jeg er bekymret for dette Har tynne slimhinner noe å si for fertiliteten? Anonymous poster hash: c3332...556 Da er det jo ikke så veldig stor forskjell fra før. Ville bare ventet og sett om det skjedde noe:-) Regelmessig mens betyr oftest at eggløsning skjer som den skal. Slimhinner kan bli for tynne for graviditet. Da kan man få hormontilskudd for å bygge dem opp ekstra. Men det er ikke noe å bekymre seg for i denne fasen, når dere akkurat starter prøvingen. Bra sjanse for at du er gravid allerede tre 3-6 måneder!Anonymous poster hash: f7c40...856
Bea78 Skrevet 2. januar 2015 #11 Skrevet 2. januar 2015 Det är inte kostigt. Det är första och sista signal att skaffa barn. Känner kvinnor som har liknande problem mellan 25-29år. Mvh Medvard se
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 #12 Skrevet 2. januar 2015 Det är inte kostigt. Det är första och sista signal att skaffa barn. Känner kvinnor som har liknande problem mellan 25-29år. Mvh Medvard se mener du at det er siste sjangs for å bli gravid? forstår ikke helt hva du mener, sorry Anonymous poster hash: c3332...556
Bea78 Skrevet 16. januar 2015 #13 Skrevet 16. januar 2015 mener du at det er siste sjangs for å bli gravid? forstår ikke helt hva du mener, sorry Anonymous poster hash: c3332...556 jag menar att du kan börja prova skaffa inom kort. Det kan bli mindre och mindre chans om några år. Hoppas att har inte rätt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå