Gå til innhold

har tollgrensa blitt hevet i 2015?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den har lenge vært 200kr. Har den økt til 350 kr nå?

Anonymous poster hash: 710bc...52c
Skrevet

Ja, men den nye grensen inkluderer frakt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

350 nå, men merk at det er inkludert frakt. Dermed kan det i noen tilfeller faktisk bli slik at du må betale toll på varer som før var under 200-kronersgrensen, selv om det i de fleste tilfeller vil være en økning.

Anonymous poster hash: c3c1f...252
AnonymBruker
Skrevet

Da betyr det jo at det ofte faktisk blir dyrere å handle på nett nå siden frakt er med, da det ofte koster gjerne mer enn 150kr i frakt...Jiiises..

ts

Anonymous poster hash: 710bc...52c
AnonymBruker
Skrevet

I en del tilfeller vil det bli sånn, ja. Det er en litt pussig omlegging. Likevel opplever jeg mye oftere at frakten er under 150 enn over når jeg handler utenlandsfra, så alt i alt går jeg i pluss. Men det er små forskjeller, og nå må man sjekke fraktprisen før man vet, så det er ganske merkelig.

Anonymous poster hash: c3c1f...252
Gjest The damned
Skrevet

I noen tilfeller er det jo greit, men frakten på mange sider i Usa kan jo være 100-200 kroner. Da blir det jo dyrere.

Synes egentlig tollgrensen kunne vært på 200, for nå blir det jo ofte toll der det ikke var før.

Jaja, får passe på å bestille fra sider som har lav frakt eller gratis frakt da.

Skrevet

Kunsten å ikke gjøre noe, men få det til å se ut som man har gjort noe, likevel.

• Liker 10
Skrevet

Kunsten å ikke gjøre noe, men få det til å se ut som man har gjort noe, likevel.

Nåja. Noe har da faktisk blitt gjort, selv om det ikke er snakk om en dramatisk økning. Jeg var selv for en høyere grense enn dette, men i de nettbutikkene jeg handler mest, har jeg fått 100 - 150 kr ekstra å handle for, uten å måtte tenke på ekstra avgifter. I enkelte tilfeller kan den innbakte frakten ødelegge (hvis den er dyr), og det er leit, men for meg personlig har det meste nå blitt både enklere og billigere.

Jeg kan nå f.eks bestille BH og truser i samme pakke. Før måtte jeg bestille i to omganger, og da ble det dyrere med frakt. Jeg kan utnytte gode tilbud på makeup, hvor man kan kjøpe en større pakke til nedsatt pris (det pleide å bli akkurat litt for dyrt). Dessuten er det mange klesplagg som tidligere lå akkurat over grensen som jeg nå kan kjøpe uten å betale ekstra avgifter - i noen tilfeller er summen også høy nok til å gi gratis frakt.

Jeg er ikke helt fornøyd ennå, men synes dette er en god start. Det har i alle fall skjedd noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...