Gå til innhold

Veldig rart, men kan dette være graviditetssymptom - tatovering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd noe veldig rart. Begynte i går da jeg klødde på armen. Har en half-sleeve tatovering, altså tatovering som dekker hele overarmen. Og den har rett og slett hovnet opp litt. Outlinestrekene står liksom litt ut av huden, og denne har jeg hatt en stund, så den er helt leget.

Har lest noe om at dette kan skje ved graviditet fordi huden reagerer på graviditetshormonene. Men finner selvfølgelig ikke tilbake til det. Noen som har opplevd eller hørt om lignende?

Kan selvfølgelig hende dette ikke stemmer i det hele tatt, og at jeg bare er helt snål, men jeg kan bare ikke skjønne hvorfor dette plutselig skjer nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd noe veldig rart. Begynte i går da jeg klødde på armen. Har en half-sleeve tatovering, altså tatovering som dekker hele overarmen. Og den har rett og slett hovnet opp litt. Outlinestrekene står liksom litt ut av huden, og denne har jeg hatt en stund, så den er helt leget.

Har lest noe om at dette kan skje ved graviditet fordi huden reagerer på graviditetshormonene. Men finner selvfølgelig ikke tilbake til det. Noen som har opplevd eller hørt om lignende?

Kan selvfølgelig hende dette ikke stemmer i det hele tatt, og at jeg bare er helt snål, men jeg kan bare ikke skjønne hvorfor dette plutselig skjer nå.

Jeg har også blitt fortalt at tatoveringene kan reagere på hormonene under graviditet, så det kan jo være et symptom, men det kan også skyldes mange andre ting, som f.eks. Dersom du er forkjølet og immunforsvaret jobber litt ekstra . Så ikke ta det for sikkert tegn, vet om mange dette skjer på av og til uten at de er gravide :)

AnonymBruker
Skrevet

Du har nok en allergisk reaksjon.

Eventuelle hormoner blomstrer ikke sånn over natta......gå til legen

Anonymous poster hash: 947d1...51b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...