Gå til innhold

To-skjermsoppsett på pc og fargeforskjell - Splitter ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter et skjermbytte så har det oppstått et irriterende problem på oppsettet mitt som jeg er usikker på hvordan jeg får løst. Har to identiske skjermer tilkoblet dockingstasjon men etter byttet så blir det en temmelig synlig farge og lysskarphetsforskjell på skjermene.

Problemet kommer såvidt jeg vet av at man ikke får koblet begge skjermene via samme typen kabel da det kun er en VGA, en analog DVI etc på docking. Skjermene har kun en VGI og en DVI port, that's it.

Skjermen som ble byttet ut hadde også en HDMI-utgang og når denne var tilkoblet var det null problem. Skjermen som per i dag er koblet via VGA viser også bra bilde, problemet er den som er koblet via DVI (vi har forsøkt å bytte, ny skjerm viser også bra bilde tilkoblet VGA, har også byttet ut selve DVI-kabelen)

Skjermen tilkoblet DVI fremviser et hinnsides lysskarpt bilde og fargeforskjell i den grad at øynene omtrent renner etter 5 minutters bruk. Forsøk på å endre lysstyrke og annet på selve skjermen har ingen effekt.

Så til spørsmålet... finnes det en form for splitter som klarer å vise to ulike skjermbilder som kan kobles til så jeg kan kjøre VGA fra docking og til begge skjermene ? Jeg har søkt litt og finner mange splittere som klarer å vise ett bilde på to skjermer men jeg trenger en duppeditt som klarer å separere bildet. Har hørt rykter om en form for mer avansert splitter som skal kunne klare dette men jeg er veldig usikker på hva det heter og hva man skal søke etter for å finne dette.

Noen som har tips ?

Anonymous poster hash: 3fa4c...66f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...